نامجومطلق: رئیس فیفا می داند پرواز ما به اهواز برای دیدار با فولاد چطور انجام شد؟، امروز ثمره بدنسازی خوب مان را می بینیم

به گزارش یادداشت سریع، مجید نامجومطلق مربی تیم فوتبال استقلال تأکید کرد، این تیم در دیدار مقابل تراکتور تبریز ثمره بدنسازی خوبش در هفته های اخیر را دیده است.

نامجومطلق: رئیس فیفا می داند پرواز ما به اهواز برای دیدار با فولاد چطور انجام شد؟، امروز ثمره بدنسازی خوب مان را می بینیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مجید نامجومطلق پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور در هفته بیست وچهارم لیگ برتر فوتبال، گفت: بازی سختی مقابل تراکتور داشتیم. مشکلاتی داشتیم که گفتن آن تکراری است. ما فقط دو تمرین یک ساعته در طول پنج روز گذشته داشتیم و خودمان را آماده بازی سنگین برابر تراکتور کردیم.

وی در ادامه اضافه کرد: بازی دو نیمه داشت. در نیمه نخست بازی متعادلی را از هر دو تیم شاهد بودیم. بازیکنان استقلال چون در پنج روز گذشته تمرینی نکرده بودند، از نظر تنفس مشکل داشتند، به همین دلیل نیمه اول باکیفیت نبود، چه از طرف تراکتور و چه از طرف استقلال.

مربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: فرهاد مجیدی پس از دیدار با فولاد خوزستان تصمیم گرفته بود که سیستم بازی تیم را عوض کرده و از 2-5-3 به سیستم مورد علاقه اش یعنی 3-3-4 تبدیل کند، اما متأسفانه تعطیلی لیگ باعث شد نتوانیم روی این سیستم کار کنیم. ما نیمه نخست این دیدار را با سیستم 2-5-3 شروع کردیم، اما در نیمه دوم با اصرار مجیدی به سیستم 3-3-4 روی آوردیم که خدا را شکر این سیستم جواب داد و تیم ما فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت و موقعیت های زیادی را روی دروازه تراکتور خلق کردیم، اما متأسفانه توپ های مان تبدیل به گل نشدند.

نامجومطلق با اشاره به شرایط بدنی تیم استقلال در نیمه دوم بازی با تراکتور گفت: با توجه به آسیب دیدگی یکی دو بازیکن ما در این مدت، انتقادهایی به بدنسازی تیم شد. الان ثمره بدنسازی خوب تیم استقلال را می بینیم، تیمی که پنج روز تمرین نکرده بود، 90 دقیقه بازیکنانش دویدند. این نشان می دهد فرایند آماده سازی خوب بوده است، اما متأسفانه نبود تمرین در تیم تأثیرش را گذاشته بود. امروز با توجه به عدم نتیجه گیری رقیبان، می توانستیم سه امتیاز را بگیریم، سه امتیازی که لیاقتش را داشتیم. امیدوارم در ادامه مسابقات در جدول به جایگاه خوبی برسیم.

وی در واکنش به این سؤال که تست کرونای برخی بازیکنان استقلال مثبت اعلام شده بود، اما امروز به میدان رفتند، گفت: جواب تست بازیکنان در دو مرحله آمد، در مرحله اول تست کرونای هشت بازیکن تیم به اضافه دو بازیکن امید و عوامل دیگر تیم مثبت شد. با این شرایط به فرودگاه رفتیم تا راهی جم شویم و حتی کارت پرواز نیز گرفتیم، اما در مرحله دوم تست بازیکنان، پنج بازیکن دیگر مبتلا شده بودند و تیم به حدنصاب 25 درصد رسید. روی این 25 درصد صحبت دارم که بر چه اساس و معکمک چنین تصمیمی گرفته شده است. در تست مجددی که از بازیکنان گرفتیم، متأسفانه جواب یکسری از بازیکنان مثبت شد و خوشبختانه تست برخی بازیکنان که در مرحله اول مثبت شده بود، منفی شد. امروز هم نمونه تست سیاوش یزدانی مثبت شد، بازیکنی که در دو روز گذشته با تمرین می کرد. سرایت این ویروس خیلی بد و خطرناک بوده و قدرتش بیشتر است. باید مراقبت کنیم تا دچار این بیماری نشویم. برای ما در درجه اول سلامتی بازیکنان مهمتر است.

مربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه شانس استقلال برای کسب سهمیه آسیا به خطر افتاده است، گفت: امتیازات تیم ها در جدول نزدیک به هم است و هنوز برای کسب سهمیه شانس داریم. با توجه به امتیازات باقیمانده این شانس را داریم که سهمیه آسیا را بگیریم. با این فوتبالی که استقلال در نیمه دوم مقابل تراکتور به نمایش گذاشت، می توانیم در دیدارهای بعدی شرایط بهتری داشته باشیم، به شرط اینکه از نظر مثبت شدن تست کرونای بازیکنان به مشکل نخوریم.

نامجومطلق درباره غیبت وریا غفوری و هروویه میلیچ در دیدار استقلال - تراکتور شرح داد: وریا کاپیتان و بازیکن باکیفیت تیم ماست. میلیچ نیز جزو بازیکنان خوب تیم است، اما امروز در سمت چپ از میلاد زکی پور و در راست از علی دشتی استفاده کردیم. با تغییر سیستمی که دادیم دفاع سه نفره به چهار نفره تغییر کرد. دو هفته پیش می خواستیم روی این سیستم کار کنیم، اما با توجه به کنسل شدن تمرینات این ریسک را نکردیم. با توجه به اینکه نظر مجیدی روی سیستم 3-3-4 مثبت است، دنبال این بودیم بعد از بازی با فولاد از این سیستم استفاده کنیم که در نهایت امروز در نیمه دوم استفاده کردیم و خوشبختانه جواب داد. البته بازیکنان هستند که کیفیت و شرایط بازی را عوض می کنند. امیدوارم این جابه جایی سیستم به ما کمک کند.

وی در واکنش به اظهارات هومن افاضلی سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم که گفته است پفراینده عدم برگزاری دیدار با استقلال را فیفا گزارش خواهند کرد، گفت: افاضلی یکی از دوستان خوب من است و در چند کلاس حرفه ای با همدیگر شرکت کرده بودیم. به نظرم، صحبت های او خیلی منطقی نمی آمد. در زمان پرواز به جم، بازیکنانی مثل امیرحسین کارگر و هروویه میلیچ را می خواستیم همراه خودمان ببریم، بازیکنانی که تست اولیه آنها منفی بود و در مرحله دوم مثبت شد. افاضلی این مسئله را درک کند که اگر آنها را با خودمان می بردیم، هم به سلامتی خودمان لطمه می زدیم، هم به مسافران پرواز و هم به بازیکنان پارس جنوبی در جریان بازی.

مربی تیم فوتبال استقلال شرح داد: متأسفم که افاضلی این حرف ها را مطرح می کند. اتفاقاً از اقدام آنها استقبال می کنیم که مدارک را به فیفا بدهند، به دلیل اینکه فیفا ببیند در چه شرایطی فوتبال بازی می کنیم. در کنار افاضلی حاضریم به فیفا اطلاع رسانی کنیم که در چه شرایطی فوتبال برگزار می شود.

نامجومطلق در مورد اینکه فیفا تأکید کرده که مسابقات فوتبال برگزار شود، گفت: تحت چه شرایطی برگزار شود؟ فیفا می گوید مسابقات به شرط رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود. آیا رئیس فیفا می داند پرواز ما به اهواز برای دیدار با فولاد چطور انجام شد؟ اگر او این صحنه ها را ببیند، چه تصمیمی می گیرد؟ تست 16 بازیکن فولاد مثبت اعلام شده است. فیفا این را ببیند، تصمیمش چه خواهد بود؟ فیفا گفته است در شرایطی مسابقات را برگزار کنید که سلامتی بازیکنان حفظ شود. آیا اتفاقاتی که برای ما افتاده در جهان رخ داده است؟ در ایران 9 شهر در شرایط قرمز هستند. آنها مثل ما شهرهایی با شرایط قرمز ندارند. یک تیم خارجی دو بازیکنش کرونا گرفتند، دو هفته قرنطینه شد. ما دوست داریم مسابقات برگزار شود، اما سلامت بازیکنان مهمتر است. امیدوارم از این شرایط سخت هر چه زودتر عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1118

به "نامجومطلق: رئیس فیفا می داند پرواز ما به اهواز برای دیدار با فولاد چطور انجام شد؟، امروز ثمره بدنسازی خوب مان را می بینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامجومطلق: رئیس فیفا می داند پرواز ما به اهواز برای دیدار با فولاد چطور انجام شد؟، امروز ثمره بدنسازی خوب مان را می بینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید