موشک پیشرفته ای که انسان را به فضا می برد، برنامه بلندپروازانه چین برای ماه و دیگر سیارات (تور چین)

به گزارش یادداشت سریع، دیجیاتو نوشت: چینی ها پیش بینی می نمایند که راکت لازم برای پرتاب مدارگرد و ماه نشینی که قادر به حمل انسان باشد، تا سال 2027 آماده بهره برداری گردد.

موشک پیشرفته ای که انسان را به فضا می برد، برنامه بلندپروازانه چین برای ماه و دیگر سیارات (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

رئیس بزرگ ترین پیمانکار فضایی چین می گوید راکتی که بتواند مدارگرد و فرودگر این کشور را با سه سرنشین به ماه ببرد، احتمالا تا سال 2027 آماده می شود. این کشور آسیایی بعلاوه برنامه های فضایی دیگری مثل نمونه برداری از مریخ، اکتشاف در اعماق فضا و جستجو در پی سیاره های قابل سکونت را دنبال می نماید.

به گزارش خبرگزاری SCMP، وو یانشنگ، رئیس هیئت مدیره شرکت فناوری و علوم هوافضای چین (CASC) می گوید راکتی که قادر به حمل اولین مأموریت سرنشین دار این کشور به ماه باشد، احتمالاً در سال 2027 آماده بهره برداری خواهد شد. این راکت نسل تازه که گاهاً با نام رمز راکت 921 خطاب می شود، می تواند یک مدارگرد سه نفره و یک ماه نشین دونفره را حمل کند.

وو در سخنان خود درباره سایر برنامه های فضایی چین هم صحبت نموده است. این برنامه ها شامل مأموریت های چانگ ای می شود که قرار است نمونه های سمت دوردست ماه را در سال 2026 به زمین برگرداند. بعلاوه سال آینده قرار است مأموریتی برای آنالیز قطب جنوب ماه انجام شود تا در نهایت در سال 2028 یک پایگاه تحقیقاتی در همان منطقه احداث شود.

چین برنامه های زیادی برای ماه و سایر سیارات دارد

مسئولان دولتی چین پیش تر گفته بودند که امیدوارند تا حوالی سال 2030 اولین فضانوردان خود را به ماه بفرستند. اما هنوز تاریخ دقیقی برای این مأموریت اعلام نشده است. وو یانشنگ می گوید آنها بعلاوه قصد دارند از مریخ نمونه برداری نمایند و ظرف 10 تا 15 سال آینده این نمونه ها را به زمین برگردانند.

چین فضای دوردست تر را فراموش ننموده و در نظر دارد که در حوالی سال 2025 به سراغ آنالیز سیارک های نزدیک زمین و دنباله دارهای کمربند اصلی منظومه شمسی برود. بعلاوه در آینده قرار است مأموریت هایی برای واکاوی درباره مشتری و قمرهایش، اورانوس، خورشید و لبه منظومه شمسی انجام شوند.

وو می گوید مأموریت جستجو در پی سیاره های فراخورشیدی قابل سکونت که با نام رمز Sound Search در دست توسعه قرار گرفته است، احتمالاً از سال 2030 شروع می شود. به علاوه، این کشور در پی توسعه راکت های چندبارمصرف است تا حمل ونقل فضایی را آسان تر کند. راکت 921 که احتمالاً به راکت لانگ مارچ CZ-5G اشاره دارد، قادر به حمل 70 تن محموله تا مدار پایینی زمین و 25 تن محموله تا ماه است.

شرکت CASC بعلاوه در حال کار روی راکت قوی تری به نام لانگ مارچ CZ-9 است که یک راکت سه مرحله ای خواهد بود و طوری طراحی می شود تا قابلیت حمل 150 تن بار به مدار پایینی زمین، 50 تن بار به ماه و 44 تن بار به مریخ را داشته باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2375

به "موشک پیشرفته ای که انسان را به فضا می برد، برنامه بلندپروازانه چین برای ماه و دیگر سیارات (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک پیشرفته ای که انسان را به فضا می برد، برنامه بلندپروازانه چین برای ماه و دیگر سیارات (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید