آزمایش موشک های ضد قایق انگلیس در اقیانوس آرام

به گزارش یادداشت سریع، نیروی دریایی انگلیس از آزمایش موشک های تازه ضد قایق در اقیانوس آرام خبر داد.

آزمایش موشک های ضد قایق انگلیس در اقیانوس آرام

از نیروی دریایی انگلیس، بالگردهای موسوم به گربه وحشی در چارچوب گروه ضربت ناو هواپیمابر انگلیس که از طریق ناو هواپیمابر ملکه الیزابت هدایت می شود، موشک های سبک وزنی را در محدوده اقیانوس آرام شلیک کردند.

موشک ها در عرض سه دهم ثانیه از بالگرد جدا شده و با شتاب به سمت هدف شلیک شدند. جیمز بلک مور فرمانده بخش هوایی گروه ضربت انگلیس در این باره گفت که این موشک های سبک و زمین به هوا، طراحی شده اند تا از ناوهای هواپیمابر انگلیس در مقابل قایق های کوچک و تندرو محافظه کند.

وی افزود که موشک ها دارای قابلیت های دفاعی و تهاجمی علیه تمام انواع قایق ها و اهداف دریانوردی هستند که ممکن است گروه ضربت را تهدید کند. این مقام نظامی انگلیس در عین حال اعلام کرد: بالگردهای فوق العاده و همه کاره گربه وحشی هم که هرکدام می تواند 20 موشک حمل کند ظرفیت نوی را به حوزه هوایی و گروه ضربت افزوده است.

گزارش ها حاکیست که گروه ضربت ناوهواپیمابر انگلیس اخیرا در خلیج بنگال بود و قرار است در یک رزمایش نظامی مشترک با هند شرکت کند.

این رویداد در واقع نخستین آزمایش نظامی انگلیس در منطقه اقیانوس آرام پس از پیمان امنیتی آکوس با آمریکا و استرالیا به شمار می رود. رهبران انگلیس، آمریکا و استرالیا به تازگی مشارکت نو امنیتی نظامی سه جانبه اوکوس را اعلام کردند که از منافع مشترک طرفین در منطقه هند و اقیانوس آرام محافظت می کند. همچنین انگلیس و ایالات متحده متعهد شده اند که نیروی دریایی استرالیا را به فناوری زیردریایی های هسته ای مجهز کنند.

چین این حرکت آمریکا و انگلیس را به عنوان مقدمه ای برای دخالت نظامی و ایجاد بی ثباتی در منطقه جنوب شرقی آسیا و اقیانوس آرام برآورد کرده و در اظهار نظر رسمی از این کشورها خواسته است ذهنیت جنگ سردی را کنار بگذارند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2040

به "آزمایش موشک های ضد قایق انگلیس در اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشک های ضد قایق انگلیس در اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید