معاون توانیر:میزان تلفات شبکه برق تک رقمی شد خبرنگاران

به گزارش یادداشت سریع، معاون امور توزیع توانیر گفت: هم اکنون میزان تلفات شبکه برق 9.76 درصد است که این رقم باید به 9.2 درصد کاهش یابد.

معاون توانیر:میزان تلفات شبکه برق تک رقمی شد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از صداوسیما، غلامعلی رخشانی مهر گفت: از سال 93 تا به امروز با کاهش تلفات شبکه توزیع در مصرف برق 3200 مگاوات صرفه جویی شده است.

معاون امور توزیع توانیر با اشاره به اینکه با اجرای طرح جلوگیری از تلفات شبکه برق کشور، از سال 93 احتیاج سرمایه گذاری در این بخش به یک دهم کاهش یافته است اضافه نمود: برای کاهش تلفات شبکه برق, 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که این کار احتیاج به سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی شبکه توزیع برق را رفع نموده است.

وی با بیان اینکه تک رقمی کردن میزان تلفات شبکه برق هدف اجرای طرح های گسترده در شبکه برق کشور و کاهش تلفات است گفت: برای کاهش تلفات شبکه برق تا به امروز 56 هزار کیلومتر شبکه فرسوده سیمی با کابل خودنگهدار جایگزین شده است که نتیجه اجرای این طرح، تک رقمی شدن تلفات شبکه برق تا سرانجام سال 98 بوده است.

معاون امور توزیع توانیر ادامه داد: هم اکنون میزان تلفات شبکه برق 9.76 درصد است که این رقم باید به 9.2 درصد کاهش یابد. رخشانی مهر گفت: از 300 هزار کیلومتر شبکه توزیع و فشار ضعیف کشور از سال گذشته تا به امروز 30 هزار کیلومتر سیم فرسوده با کابل خود نگهدار تعویض شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1689

به "معاون توانیر:میزان تلفات شبکه برق تک رقمی شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون توانیر:میزان تلفات شبکه برق تک رقمی شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید