آیفون 15 پرو مکس در برابر گلکسی S23 اولترا؛ کدام مدل بهتر است؟

به گزارش یادداشت سریع، گوشی آیفون 15 پرو مکس به تازگی معرفی شده و به نظر می رسد با پیشرفته ترین گوشی شرکت اپل روبه رو هستیم. با این حال، آیا این گوشی هوشمند پیشرفته اپل در برابر گلکسی S23 اولترا که پیشرفته ترین گوشی اندروید در حال حاضر است، هم تراز محسوب می گردد یا چند قدم جلوتر می ایستد؟ در این مقاله قصد داریم این دو محصول را با یکدیگر آنالیز کنیم.

آیفون 15 پرو مکس در برابر گلکسی S23 اولترا؛ کدام مدل بهتر است؟

از جنبه پردازنده های قدرتمند گرفته تا دوربین های فوق العاده پیشرفته که با جزئیات بالا تصویربرداری می نمایند، هر دو گوشی گلکسی S23 اولترا و آیفون 15 پرو مکس به عنوان پرچمداران بازار گوشی هوشمند حال حاضر به شمار می روند. بنابراین اگر تعصب خاصی روی یک برند خاص ندارید، در این مقاله کوشش می کنیم تا به شما در خرید برترین گوشی هوشمند مطابق با احتیاجهای خود برترین تصمیم را بگیرید. از همین رو، این دو گوشی را از جنبه های مختلف طراحی و صفحه نمایش، دوربین، سخت افزار و قدرت عملکردی، باتری و نحوه شارژ و در نهایت از منظر قیمت آنالیز و مرور خواهیم کرد.

طراحی و صفحه نمایش

  • سامسونگ گلکسی S23 اولترا: 163.4×78.1×8.9 mm | وزن: 234 گرم
  • گوشی آیفون 15 پرو مکس: 159.9×76.7×8.3 mm | وزن: 221 گرم

طراحی هر دو دستگاه شبیه به نسل های گذشته است اما شکل و شمایل گوشی ها کمی بهتر شده است. در حالی که گوشی گلکسی همچنان از فریم آلومینیوم برخوردار است، گوشی آیفون از طرفی دیگر با فریم تیتانیوم سبک توسعه پیدا نموده و این متریال جایگزین آهن ضد زنگ در گوشی های آیفون شده است. همین یک مسئله به ظاهر ساده موجب شده تا گوشی آیفون 15 پرو مکس هشت درصد سبک تر از مدل 14 پرو مکس باشد.

آیفون 15 پرو مکس دارای صفحه نمایش Super Retina XDR به میزان 6.7 اینچ است. بعلاوه حاشیه ای نازک تر و یک حالت جزیره ای پویا در صفحه تعبیه شده که زمان دریافت پیغام های هشدار، می توان آن را بزرگتر کرد. گوشی گلکسی از سوی دیگر دارای صفحه نمایش AMOLED پویاست. هر دو مدل گوشی از پنل های OLED با فناوری نرخ تازه سازی تصویر تطبیقی برخوردار هستند که تا 120 هرتز هم می توان افزایش نرخ تازه سازی تصویر را رویت کرد.

گوشی S23 اولترا می تواند نقطه اوج روشنایی تا نهایت 1750 نیت داشته باشد، در حالی که گوشی آیفون نهایت 2000 نیت توانایی دارد. به همین علت، به نظر می رسد کار کردن با گوشی آیفون در فضای باز و محوطه بیرون از منزل راحت تر است.

سامسونگ با کاهش لبه های منحنی و صاف کردن این بخش ها موجب شده تا طراحی این گوشی بی نقص تر جلوه کند. برخلاف گوشی آیفون 15 پرو مکس اپل، گوشی S23 اولترا یک سوراخ جلویی (ناچ) کوچک تری دارد. همین مسئله باعث می گردد تا دستگاه از یک صفحه نمایش بهتر و خلوت تر بهره ببرد که به تجربه کار با صفحه نمایش هم لطمه ای وارد نمی نماید.

معینات فنی دوربین

  • گوشی سامسونگ: دوربین اصلی 200 مگاپیکسل با فاصله کانونی 1.7؛ دوربین الترا واید 12 مگاپیکسل با فاصله کانونی 2.2؛ دوربین تله فوتو با قابلیت زوم سه برابر 10 مگاپیکسل با فاصله کانونی 2.4؛ دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل با فاصله کانونی 4.9 به همراه زوم 10 برابر؛ دوربین جلو: 12 مگاپیکسل با فاصله کانونی 2.2
  • گوشی آیفون: دوربین اصلی 48 مگاپیکسل با فاصله کانونی 1.8؛ PDAF دو پیکسله؛ سنسور شیفت OIS؛ دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسل با فاصله کانونی 2.8 و زوم پنج برابر؛ دوربین الترا واید 12 مگاپیکسل با فاصله کانونی 2.2؛ دوربین جلو: 12 مگاپیکسل با فاصله کانونی 1.9

بدون هیچ شکی، سخت افزار دوربین بیشترین تصمیم را در خرید محصول به وسیله کاربر ایفا می نماید. گوشی گلکسی S23 اولترا اولین گوشی سامسونگ با دوربین اصلی 200 مگاپیکسل است. این دوربین جزئیات تصاویر را بهینه تر نموده و در شرایط نور پردازی کم عملکرد بهتری خواهد داشت. بعلاوه دامنه داینامیک هم به وسیله این مدل دوربین بهینه تر می گردد. اگر شما قصد بهبود عملکرد عکاسی خود را دارید، پیشنهاد می گردد برترین تنظیمات مربوط به گوشی را که باید تغییر بدهید آنالیز کنید.

با وجود این که دوربین اصلی آیفون پرو مکس 15 همچنان شبیه به مدل های قبلی است، اپل قابلیت های متعددی را برای ضبط تصاویر با جزئیات خیره نماینده معرفی نموده است. شما حالا این گزینه را در اختیار دارید تا طول فاصله کانونی پیش فرض دوربین اصلی تان را شخصی سازی کنید. حق انتخاب بین 24، 28 و 35 میلی متر برای کاربرها فراهم شده است.

هر دو گوشی هوشمند قادر هستند ویدیوهای بی نظیری را ضبط نمایند اما آیفون از جنبه ثابت نگه داشتن تصاویر اندازهی عملکرد بهتری داشته و در نتیجه ضبط ویدیو روان تر خواهد بود. گوشی S23 اولترا دو لنز تله فوتو را با توانمندی های زوم اپتیکال (سه و 10 برابر) ارائه می دهد. این رویه موجب می گردد تا بتوان در سناریوهای مختلف روند فیلم برداری را انجام داد. آیفون بعلاوه لنزهای تله فوتو را با زوم پنج برابر در اختیار دارد.

اگر شما گزینه های زوم متنوع و اندازه پیکسل بالا را در اولویت خود قرار می دهید، گوشی S23 اولترا شاید انتخاب بهتری باشد. البته، اگر شما رنگ های زنده تر و مجذوب کننده تر و صد البته تثبیت تصاویر را بیشتر ترجیح می دهید، آیفون 15 پرو مکس انتخاب بی نقصی برای شما خواهد بود.

سخت افزار داخلی و عملکرد

  • سامسونگ: اسنپ دراگون 8 نسل دوم؛ پردازنده 4 نانومتر؛ پردازنده گرافیکی Aderno 740
  • آیفون: تراشه A17 Pro؛ پردازنده 3 نانومتر؛ پردازنده گرافیکی شش هسته

آیفون 15 پرو مکس اولین گوشی هوشمند در سطح دنیا است که از یک تراشه 3 نانومتر بهره می برد و شرکت اپل ادعا می نماید پردازنده A17 ده درصد سریع تر از مدل های قبلی گوشی آیفون عمل می نماید. این تراشه، نوید بهینه سازی عملکردی خوبی را می دهد که شامل 20 درصد سرعت بیشتر پردازنده گرافیکی با ری تریسینگ سخت افزاری است.

گوشی گلکسی S23 اولترا بعلاوه از چیپست قدرتمند کوالکام یعنی اسنپ دراگون 8 نسل دوم بهره می برد. بر اساس ادعای سامسونگ، این تراشه چهار نانومتری 30 درصد عملکرد CPU و 40 درصد عملکرد پردازنده گرافیکی را تقویت می نماید. از همین رو، راندمان عملکرد و قدرت این چیپست نسبت به تراشه های قبلی سامسونگ بهتر به نظر می رسد.

نسخه پایه گلکسی S22 اولترا با هشت گیگابایت رم و یک مدل انتخابی 12 گیگابایت به فروش می رسد. این موضوع در حالی است که آیفون 15 پرو مکس بر طبق ادعا و شایعه ها قرار است با هشت گیگابایت رم عرضه گردد. گفتنی است که مدل های قبلی آیفون شش گیگابایت رم در اختیار داشتند. جدا از این موارد، وقتی بحث مولتی تسکینگ مطرح می گردد، هر دو گوشی قدرت بسیار بالایی را از خود به نمایش می گذارند.

با این که آیفون 15 پرو مکس قطع به یقین انتخاب بهتری برای گیمرها تلقی می گردد، بعید به نظر می رسد که کاربرها در استفاده از هر دو گوشی به طور روتین با مسائل عملکردی روبه رو شوند.

عمر باتری و شارژ

  • سامسونگ: باتری 5000 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 45 وات؛ شارژ سریع بی سیم 15 وات؛ شارژ بی سیم معکوس 4.5 وات؛ 70 درصد شارژ در 30 دقیقه.
  • آیفون: باتری 4852 میلی آمپر ساعت؛ شارژ سریع 20 وات؛ شارژ بی سیم مگ سیف 15 وات؛ شارژ بی سیم Qi با 7.5 وات؛ پنجاه درصد شارژ در 30 دقیقه.

خوشبختانه عمر باتری و مسائل مربوط به شارژ جزء دغدغه های کاربران هر دو گوشی تلقی نمی گردد. آیفون 15 گزارش شده که پک باتری بزرگتری نسبت به مدل های قبلی آیفون دارد. اگر چه، اپل ادعا نموده گوشی پرو مکس می تواند تا 29 ساعت ویدیو پخش کند؛ ادعایی که مشابه به عملکرد آیفون 14 پرو مکس محسوب می گردد.

وقتی بحث سرعت شارژ مطرح می گردد، گوشی S23 اولترا با بهره مندی از قدرت 45 وات، روند بهتری دارد. متاسفانه، اپل همچنان شارژ سریع را در آیفون 15 به 20 وات محدود نموده است. برخلاف آیفون 15 پرو مکس، گوشی S23 اولترا از قابلیت Wireless PowerShare بهره می برد؛ به این معنا که می توان از یک گوشی، گلکسی واچ یا گلکسی بادز دیگر به منظور شارژ بی سیم معکوس بهره برداری کرد.

یکی از ارتقاهای ستودنی در آیفون 15 پرو مکس، تغییر پورت لایتینگ به پورت USB-C است. به لطف ارتقا به USB-C، شما حالا می توانید اپل واچ و حتی ایر پادهای خود را با گوشی شارژ کنید.

قیمت و گزینه های ذخیره سازی

  • قیمت گلکسی S23 اولترا: 1200 دلار برای 256 گیگابایت؛ 1379 دلار برای 512 گیگابایت؛ 1619 دلار برای یک ترابایت
  • قیمت آیفون 15 پرو مکس: 1200 دلار برای 256 گیگابایت؛ 1400 دلار برای 512 گیگابایت؛ 1600 دلار برای یک ترابایت

هر دو گوشی مورد بحث با یک فضای ذخیره سازی پایه 256 گیگابایت عرضه می شوند. با وجود این موضوع که 256 گیگابایت فضا برای یک کاربر عادی کافی به نظر می رسد، قبل از تهیه نسخه 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حتما این سوال را از خودتان بپرسید که به چه اندازه فضای ذخیره سازی روی گوشی هوشمند خود احتیاج دارید.

گلکسی S23 اولترا با قیمت پایه 1200 دلار عرضه شده و تا 1619 دلار بالا خواهد رفت. آیفون 15 پرو مکس هم از قیمت 1200 دلار قیمت پایه اش آغاز شده و تا 1600 دلار پیش خواهد رفت. هر دو کمپانی سازنده گوشی قیمت قابل قبولی را برای محصولات خود معین نموده اند و شما می توانید بسته به احتیاجهای خود برترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

شما کدام محصول را انتخاب می کنید؟

انتخاب بین آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S23 اولترا کاملا به نظر شخصی و احتیاجهای خودتان بستگی دارد. هر دو دستگاه با قابلیت های استثنائی، قدرت عملکردی بی نظیر و دوربین هایی با رزولوشن بالا سطح انتظار کاربران را نسبت به محصولات آینده اپل و سامسونگ بالاتر برده است.

اگر شما برای چند سال در اکو سیستم اپل بوده و تصور می کنید که الان زمان مناسبی برای ارتقای گوشی است، از خرید آیفون 15 پرو مکس پشیمان نخواهید شد. البته، اگر شما فکر می کنید که دل کندن از اندروید برای تان بسیار سخت است، خرید گوشی گلکسی S23 اولترا را پیشنهاد می کنیم.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2470

به "آیفون 15 پرو مکس در برابر گلکسی S23 اولترا؛ کدام مدل بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو مکس در برابر گلکسی S23 اولترا؛ کدام مدل بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید