لندن تعویق ملاقات جانسون-ترامپ درپی اختلافات تجاری را تأیید کرد

به گزارش یادداشت سریع، با بروز اختلافات تجاری بین لندن و واشنگتن، دولت انگلیس اعلام نمود سفر نخست وزیر این کشور به آمریکا تا ماه ژوئن انجام نخواهد شد.

لندن تعویق ملاقات جانسون-ترامپ درپی اختلافات تجاری را تأیید کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات نتایج درخواست ویزای دانشجویی انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه اظهار داشت ملاقات وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن (خرداد 1399) و در حاشیه نشست سران گروه 7 انجام خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای اظهار داشت: نخست وزیر [جانسون] و رئیس جمهور ترامپ عصر امروز درخصوص مسائل دو جانبه و بین المللی گفت و گو کردند. هردو رهبر بر تعهد به روابط میان انگلیس و آمریکا تأکید کردند و در نشست سران گروه 7 که ماه ژوئن در آمریکا برگزار می گردد ملاقات خواهند داشت.

بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا خواهان رسیدن به توافقی تجاری با آمریکا شد و ترامپ نیز از چنین توافقی استقال کرد.

با این حال تصمیم دولت جانسون درخصوص عقد قرارداد با شرکت چینی هوآوی روابط لندن و واشنگتن را تیره نموده است.

پس از آن که دولت انگلیس قرارداد با چینی ها برای تأمین نسل پنجم اینترنت را اظهار داشتند، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به لندن سفر کرد و خواهان لغو آن شد اما دولت جانسون درخواست پامپئو را رد کرد.

پیش تر روزنامه سان انگلیس گزارش داده بود این ملاقات که قرار بود اوایل سال 2020 انجام گردد (دی و بهمن) به ماه ژوئن و در حاشیه نشست سران گروه هفت تغییر نموده است اما بیانیه روز پنجشنبه دولت انگلیس به این خبر رسمیت می بخشد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 808

به "لندن تعویق ملاقات جانسون-ترامپ درپی اختلافات تجاری را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن تعویق ملاقات جانسون-ترامپ درپی اختلافات تجاری را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید