قانون مشاغل زیان آور باید اصلاح گردد

به گزارش یادداشت سریع، تهران (پانا) - مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت شفاف سازی پاسخگویی و مسئولیت پذیری در سازمان تامین اجتماعی از ابعاد کمی و کیفی توسعه پیدا نموده است و مقررات زدایی به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار سازمان است.

قانون مشاغل زیان آور باید اصلاح گردد

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، علی جهانی در نشست با اعضای هیات مدیره و هیات بازرسان کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران که در محل سندیکای شرکت های ساختمانی ایران برگزار گردید اظهار کرد: ضرورت دارد تا نظام تعاملی، ارتباطی و هم افزایی و هم گرایی شرکای اجتماعی به ویژه جامعه کارفرمایان با سازمان تامین اجتماعی در ابعاد مختلف تقویت شود.

جهانی با بیان اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی تعامل سازنده با تشکلهای اجتماعی است گفت: با توجه به اینکه رویکرد این سازمان قرار دریافت در کنار کارفرمایان است، امیدواریم با یک تعامل دوسویه در این راستا گام های مثبت و مطلوبی را برداریم.

وی با بیان اینکه کارفرمایان و بیمه شدگان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند یاد آور شد جامعه کارفرمایی باید در عرصه قانون گذاریها، تصمیم گیری ها و سیاست گذاریها نقش آفرینی نموده وبا به کارگیری ظرفیت کنشگران، مسائل را به صورت مناسب تر و بهینه تر شناخته و برطرف نمایند.

جهانی به سازمان تامین اجتماعی به عنوان عظیمترین سازمان ارائه دهنده بیمه های اجتماعی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این سازمان با گستردگی عملیاتی و تنوع کارنمودها ایفاگر نقش های عظیم توسعه ای برای پاسخگویی مطالبات به حق کارفرمایان است.

وی با بیان اینکه مدیریت کلان سازمان در تحلیل خود کارفرمایان را حامی کارگران و کارگران را عظیمترین پشتوانه مالی کشور می داند، اضافه نمود: عنصر مهم در ایجاد و حفظ اعتماد در شرکای اجتماعی سازمان قانع کردن آنها به وسیله پاسخگویی مطلوب به خواسته ها و احتیاجها و برگزاری همایشها و نشستهای مشترک و شناخت انتظارات آنان است.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی به ارائه خدمات غیر حضوری در سازمان تامین اجتماعی اشاره نمود و اذعان داشت: نگاه این سازمان در نوع مواجهه با شرکای اجتماعی تغییر نموده و هدفمند و ضابطه مند و به سمت مشارکت بیشتر در نقش مشورتی و تصمیم سازی مخاطبین بویژه کارفرمایان راهنمایی شده است.

وی به نحوه اجرای مواد 28 ، 38 ، 47 ، 50 و 102 قانون تأمین اجتماعی اشاره نمود و گفت: تنقیح و تلخیص بخشنامه ها و ملحقات آن در راستای شفاف سازی مقررات برای ایجاد وحدت رویه و بهبود مستمر امور در واحدهای اجرایی در پاسخ گویی و ارایه خدمات به هنگام و رضایت مندی شرکای اجتماعی سازمان تدوین شده است و یکی از طرحهای مهم و اثر گذار سازمان می باشد.

جهانی با بیان اینکه برای حفظ و پایداری کارگاهها مقررات زدایی در سه حوزه تاثیر گذار تامین اجتماعی؛ مالیات و قانون کار لازم است یاد آور شد: باید به منظور پایداری کارگاهها و شرکت های مالی و تامین مشارکت کارگران و کارفرمایان در اجرا و تعمیم و گسترش و استقرار نظـام صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور باید قوانین حوزه های مذکور را مورد آنالیز و ارزیابی قرار داده و مسائل و موانع آن را حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه قانون مشاغل سخت و زیان آور احتیاج به اصلاح دارد، یادآور شد: قانون مشاغل سخت و زیان آور باید از جامعیت، اثر بخشی و کار آمدی بهتری برخوردار شود و برای تقویت آن باید صفت سخت و زیان آور تفکیک و باز تعریف شود و سازکارهای لازم برای استاندارد سازی محیط کار و کاهش ضریب آلایندگی و سخت و زیان آور بودن دیده شود و از جامعیت، کفایت و قانونمندی لازم با نگاه عدالت محوری برخوردار باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1853

به "قانون مشاغل زیان آور باید اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون مشاغل زیان آور باید اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید