علت افت شاخص بورس چه بود؟

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، در این هفته شاخص بورس با افت 0.66 درصدی روی سطح یک میلیون و 454 هزار واحد رسید.

علت افت شاخص بورس چه بود؟

شاخص هم وزن هفته را مثبت شد. شاخص فرابورس با رشد 0.92 درصدی به محدوده 20 هزار و 38 واحد رسید.

در این هفته یک هزار میلیارد تومان حقیقی از بورس خارج شد. به گونه ای که در روز شنبه 328 میلیارد تومان خروج، یکشنبه 118 میلیارد تومان ورود، دوشنبه 159 میلیارد تومان خروج، سه شنبه 950 میلیارد تومان خروج و روز چهارشنبه 309 میلیارد تومان ورود پول حقیقی ثبت شد. همچنین ورود 245 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق های با درآمد ثابت داشتیم.

بازار روز سه شنبه با انتشار مصوبه وزارت صمت در مورد دریافت عوارض از صادرات محصولات فولادی و فلزی ها، منفی سنگین 33هزار واحدی را تجربه کرد. این عرضه ها حتی در ابتدای روز چهارشنبه ادامه داشت اما در نیمه دوم بازار با لیدری صندوق پالایش یکم تقاضا در بازار سرمایه بهتر شد.

افت بورس طبیعی است

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در مصاحبه با خبرنگاران می گوید: اگر مصوبه و ابلاغیه ای جدیدی در بازار تصویب نشود، بورس بر مدار تعادل باقی می ماند.

وی توضیح می دهد: مواردی همانند نرخ ابلاغیه ای که اخیراً پیرامون وضع مالیات از صادرات و تعرفه فولاد مواد فولادی، پتروشیمی و امثال آن صادر شد، تنها بهانه ای بود که فرایند بازار را تغییر دهد. در کل، بازار سرمایه مسئله ای ندارد. تنها هفت درصد از بازدهی روزهای قبل پس گرفته شده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: فرایند بازار سرمایه در این هفته طبیعی بود. چراکه پس از رشدهای متوالی، بازار به استراحت نیاز دارد.

آقابزرگی می گوید: با توجه به عقب ماندگی بورس نسبت به سایر بازارها و عملکرد سود و زیان اغلب شرکت ها و صنایع، در حال حاضر مشکل خاصی برای بازار وجود ندارد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2238

به "علت افت شاخص بورس چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افت شاخص بورس چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید