زوج های سال جاری بی نصیب از مسکن مهر رشت

به گزارش یادداشت سریع، با اتمام فروش واحدهای مسکن مهر رشت، زوج های جدید متقاضی خرید خانه مسکن مهر در رشت بی نصیب شدند.

زوج های سال جاری بی نصیب از مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگاران، مسکن مهر طرحی بود، برای خانه دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری قطعه زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند.

مسکن مهر رشت بزرگ ترین سایت مسکن مهر در گیلان است که در مکان نسبتا مناسبی قرار گرفته است.

به گفته علی خاوری، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، در گیلان از مجموع 74 هزار و 19 واحد مسکن مهر در شهرهای بالا و زیر 25 هزار نفر جمعیت استان، تاکنون 63 هزار و 135 واحد با دارا بودن تمامی خدمات زیربنایی به متقاضیان تحویل گردیده است.

مریم اسماعیلی یکی از ساکنان واحد مسکن رشت در گفت و گو با خبرنگاران گیلان، از خرید یک واحد مسکن مهر رشت اظهار رضایت کرد و گفت: خرید خانه در این سایت موجب شد که از مستاجری نجات پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: ازدیاد وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس های می تواند موجب افزایش رضایت ساکنین این واحد های مسکن مهر رشت باشد.

در ادامه این گفت وگو حسن موسوی یکی دیگر از ساکنین مسکن مهر رشت با اشاره به اینکه جزء اولین ساکنین این سایت است، اظهار داشت: با آغاز ساخت دیگر بلوک ها ساختمانی که ما خرید نموده بودیم ترک برداشت و ما مجبور به ترمیم شدیم و بعد از آن دیگر مشکل خاصی نداشتیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کمبود خودپردازهای بانکی، مدرسه، فضای سبز از مسائل این سایت است و افزایش آنها می تواند منجر به رفاه حال ساکنین این سایت باشد.

محمد قربانی یکی از شهروندان شهر رشت در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: دو سال است که برای تامین آورده اولیه خرید مسکن مهر در کوشش بودم و اخیرا با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی متوجه شدیم که واحد دیگری برای فروش در مسکن مهر رشت وجود ندارد و مستقیم باید از سازندگان و یا پیمانکاران خریداری گردد که البته قیمت فروش از سوی این افراد گرانتر از میزانی است که قبلا متقاضیان خریداری می کردند.

وی اضافه کرد: برادرم نیز که به تازگی تشکیل خانواده داده است و می توانست جزء واجدین شرایط برای خرید یک واحد مسکن مهر باشد اما به دلیل تمام شدن واحدها دیگر نمی تواند در این سایت خانه بخرد.

علی نیا مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گفت وگو با خبرنگاران-منطقه گیلان، گفت: فروش واحدهای مسکن مهر رشت تمام گردیده است و واحد جدیدی برای واگذاری نداریم.

وی اضافه کرد: مسکن مهر رشت از نظر سازه ای مناسب است و برخی از ترکهای ساختمانی در زمانی ایجاد شد که دیگر بلوک ها در حال ساخت بود و با کار ماشین های سنگین آنها را ایجاد کرد که البته مرمت گردیده اند.

علی نیا با بیان اینکه برخی از واحدهای مسکن مهر که رشت متقاضی نداشتند به پیمانکاران فروخته شدند، توضیح داد: خالی بودن بیش از چهار سال واحد های مسکن مهر توجیه ندارد و بنا به مصوبه دولت به دیگر متقاضیان فروخته شد.

وی گفت: در برخی از شهرستانها نظیر انزلی،تالش و فومن هنوز واحدهایی برای واگذاری به متقاضیان وجود دارد.

مدیر امور مسکن اداره کل راه و شهر سازی گیلان در خصوص علت افزایش قیمت مسکن مهر در سالجاری گفت: برخی از واحدهایی که نیمه کاره بودند و سال جاری در حال تکمیل شدن هستند، چون به قیمت روز مصالح خریداری می شوند،به طبع شاهد افزایش قیمت تمام گردیده این واحدها هستیم و به ناچار گرانتر نیز فروخته می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 40

به "زوج های سال جاری بی نصیب از مسکن مهر رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوج های سال جاری بی نصیب از مسکن مهر رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید