روسیه واکسن کرونای حیوانی ساخت

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، همزمان با کوشش کشورهای مختلف برای خرید واکسن کووید 19 برای جمعیت انسانی، روسیه نخستین واکسن ویروس کرونا برای حیوانات را ثبت نموده است.

روسیه واکسن کرونای حیوانی ساخت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گفته کنستانتین ساونکوف معاون رئیس سازمان فدرال خدمات نظارت بر دامپزشکی و بهداشت گیاهی، این واکسن Carnivak-Cov نام گرفته است.

او در این باره می گوید: واکسن مذکور برای جلوگیری از ابتلاء حیوانات گوشتخوار به ویروس کرونا توسعه یافته و در روسیه ثبت شده است. این نخستین و تنها محصول برای جلوگیری از ابتلای حیوانات به کووید 19 است.

این واکسن احتمالاً در ماه جاری وارد مرحله فراوری گردد. آزمایش های بالینی واکسن مذکور از اکتبر 2020 شروع شده و طی آن سگ ها، گربه ها، روباه ها، روباه های قطبی، مینک و حیوانات دیگر واکسینه شده اند.

به گفته ساونکوف در بدن حیوانات واکسینه شده آنتی بادی تشکیل شده و محققان روس بر اساس نتایج تحقیقی معتقدند این محصول ایمن است و تأثیر ایمونولوژیکی قدرتمندی دارد. طبق گزارش ها تأثیرگذاری این واکسن حدود 6 ماه دوام دارد.

به گفته محققان روس تزریق این واکسن از جهش ویروس کرونا جلوگیری می نماید. به گفته مقامات چند شرکت داروسازی از یونان، لهستان و اتریش قصد دارند این واکسن را بخرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1759

به "روسیه واکسن کرونای حیوانی ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه واکسن کرونای حیوانی ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید