تور افریقای جنوبی: رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کرونا مبتلا شد

به گزارش یادداشت سریع، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، که سویه نو ویروس کرونا در این کشور کشف و شناسایی شده است، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

تور افریقای جنوبی: رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کرونا مبتلا شد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد تست کرونای سیریل رامافوسا رئیس جمهور آفریقای جنوبی مثبت شده است.

آفریقای جنوبی اولین کشوری است که سویه نو ویروس کرونا موسوم به ُمیکرون در آن شناسایی شده است.

با این حال هنوز تعیین نیست که رئیس جمهور آفریقای جنوبی به اُمیکرون مبتلا شده است یا نه.

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جمهوری در بیانیه ای گفته، آقای سیریل پس از بروز نشانه های ملایم و احساس ناخوشی تست کرونا داد و تست وی مثبت اعلام شد و هم اکنون در فرایند درمان واقع شده است.

سیریل در حال حاضر در کیپ تاون در قرنطینه است و وظایفش را به مدت یک هفته به دیوید مابوزا معاونش محول نموده است.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی، 69 ساله، هر دو دُز واکسن را دریافت نموده است . در این بیانیه اعلام نشده است که سیریل به کدام سویه کرونا مبتلا شده است.

بعلاوه از افرادی که طی هفته گذشته با رئیس جمهور آفریقای جنوبی تماس داشته اند خواسته شده است که به علائم احتمالی توجه نمایند و تست کرونا بدهند.

به گفته سازمان جهانی بهداشت سویه نو ویروس کرونا در حداقل 57 کشور جهان شناسایی شده است.

دانشکده بهداشت لندن روز یک شنبه هشدار داده که امیکرون در انگلیس در حال توسعه است و می تواند باعث مرگ 75000 نفر دیگر در انگلیس گردد، مگر اینکه محدودیت های شدیدتر اعمال گردد. در انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی افزایش سطح هشدار از سطح سه تا چهار توصیه شده و این بدان معنی است که آنها انتقال ویروس را بالا ارزیابی می نمایند.

گفته شده است که بر اساس شواهد اولیه، امیکرون بسیار سریعتر از سویه دلتا توسعه می یابد و محافظت از بدن برابر کرونای امیکرون کاهش یافته است.

آفریقای جنوبی در حال حاضر با موج نوی از شیوع کرونا درگیر است. طی 24 ساعت گذشته این کشور بیش از 18 هزار ابتلای نو را گزارش نموده است که بیش از 70 درصد آنها ویروس اُمیکرون بوده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2079

به "تور افریقای جنوبی: رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کرونا مبتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کرونا مبتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید