دود آتش سوزی های کانادا در چشم مردم نیویورک

به گزارش یادداشت سریع، آسمان شهر نیویورک روز چهارشنبه به وقت محلی به علت دود ناشی از آتش سوزی های جنگلی کانادا نارنجی شد و آسمان خراش های منهتن که در روز های عادی می درخشند در مه و دود غلیظی فرو رفته و میلیون ها آمریکا در معرض آلودگی هوای قرار گرفته اند.

دود آتش سوزی های کانادا در چشم مردم نیویورک

به گزارش خبرنگاران، در شهر نیویورک آمریکا ساختمان های دوردستی که در روز های آفتابی امکان تماشا آن ها بود، در یک مه غلیظ و تیره محو شده اند.

مسوولان استان نیویورک از مردم خواسته اند فعالیت های خارج از منزل خود را فقط به موارد کاملا ضروری محدود نمایند، به خصوص اگر مسائل قلبی یا تنفسی دارند و از ماسک استفاده نمایند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا به علت توسعه دود در آسمان نیویورک، دستور توقف پرواز ها به مقصد و از مبدا فرودگاه لاگواردیا در نیویورک صادر نموده است.

دود آتش سوزی جنگل ها در کانادا به واشنگتن هم رسیده است و واشنگتن دی سی اکنون دارای شاخص کیفیت هوا 182 می باشد که ناسالم است.

دود متراکم ناشی از آتش سوزی جنگل ها در کانادا در شمال شرق آمریکا در حال حرکت است و احتمالاً واشنگتن دی سی را تحت تأثیر قرار داد.

دود ناشی از آتش سوزی های جنگلی در کانادا بیش از یک هفته است که به طور دوره ای استان های شمال شرق و منطقه آتلانتیک میانی آمریکا را در بر گرفته، تا جایی که نگرانی ها را نسبت به مضرات تداوم آلودگی هوا در پی داشته است.

فصل آتش سوزی مراتع در کانادا شروع شده است و بطور کلی در دوره جولای تا اوت این آتش سوزی ها تشدید می شوند.

گفته می گردد، آتش سوزی جنگل ها در کانادا در ماه ژوئن امسال حدود 15 برابر بیشتر از حد معمول در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته است.

بیل بلر وزیر آمادگی اضطراری کانادا گفت که حدود 3.8 میلیون هکتار زمین جنگلی در 414 مورد آتش سوزی از بین رفته است.

این مقام کانادایی روز چهارشنبه در یک نشست خبری در اتاوا اضافه کرد که از مجموع 414 مورد آتش سوزی فعال در این کشور 239 مورد خارج از کنترل است و این آتش سوزی ها بر زیرساخت های حیاتی مانند جاده ها، مخابرات و خطوط برق فشار قوی نیز تاثیر گذاشته است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1402 بروزرسانی: 21 خرداد 1402 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2433

به "دود آتش سوزی های کانادا در چشم مردم نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دود آتش سوزی های کانادا در چشم مردم نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید