اقامت تحصیلی در کانادا

به گزارش یادداشت سریع، درباره کانادا

کانادا که دومین کشور عظیم دنیا از نظر مساحت می باشد در قاره آمریکا قرار داشته و با اقیانوس آرام و اطلس مرز مشترک دارد.

اقامت تحصیلی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آب و هوای کانادا در بیشتر مناطق سرد و قطبی است.

زبان رایج کشور کانادا انگلیسی و فرانسوی می باشد.

کانادا یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی جهان را داراست که در کنار رتبه اقتصادی مناسب، میزان فساد اداری و اقتصادی پایین و امنیت بالا گزینه بسیار خوبی جهت زندگی و تحصیل به شمار می رود.

پایتخت کانادا: اتاوا

عظیمترین شهر کانادا : تورنتو

پرجمعیت شهرهای کانادا : تورنتو ، مونترال ، ونکوور

جمعیت کشور کانادا : 38،000،000 نفر

آغاز سن تحصیل در کانادا: از 5 سالگی

اجازه کار در حین تحصیل : 20ساعت در هفته

واحد پول: دلار کانادا

تحصیل در کانادا

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا علاوه بر داشتن شرایط مورد احتیاج باید مدارکی خاصی را نیز آماده کنید. تحصیل در این کشور احتیاجمند پذیرش از یکی از دانشگاه های آن می باشد تا بتوانید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

اگر شهروند کشوری به جز کانادا هستید برای تحصیلات در کانادا بیش از دوره های 6 ماهه احتیاجمند دریافت ویزای تحصیلی کانادا می باشید که برای دریافت این ویزا می بایست از یکی از دانشگاه های کانادا نامه پذیرش تحصیلی دریافت کنید. نامه پذیرش تحصیلی در مقاطعی بالاتر از دیپلم باید از موسساتی گرفته گردد که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا آن ها را قبول داشته باشد.ام هر یک از موسسات معتبر آموزشی کانادا (Designated learning institutions) دارای کد DLI منحصر به فردی بوده که باید در اپلیکیشن ویزا وارد گردد.

اگر تمایل به تحصیل در مدارس کانادا را دارید باید از مدارس کانادا پذیرش دریافت کنید پس از دریافت پذیرش از مدارس کانادا می توانید برای ویزای دانش آموزی کانادا اقدام کنید. همچنین می توانید لیست موسسات معتبر هر استان را در سایت وزارت آموزش پروش کانادا مشاهده نمائید. متقاضیانی که کمتر از 18 سال سن دارند باید به همراه والدین خود مهاجرت کنند و یا یک فرد در کانادا نامه ای به اداره مهاجرت دهد و مسئولیت آن فرزند را به عهده بگیرد.

اگر ویزای تحصیلی کشور کانادا را داشته باشید می توانید تا قبل از به اتمام رسیدن ویزای خود (تا انتها دوره تحصیلی) بدون محدودیت به کانادا سفر داشته باشید و از خاک این کشور ورود و خروج نمائید. بعد از دریافت تایید از اداره مهاجرت کانادا معمولا ویزای کوتاه مدتی در پاسپورت شما درج می گردد که به محض ورود به خاک کانادا، آفیسر ویزای تحصیلی را برای شما صادر خواهد نمود. نامه دریافتی اداره مهاجرت و برای تحصیل در کبک، نامه CAQ را در هنگام ورود به خاک کانادا حتما باید همراه داشته باشید.

استادی پرمیت کانادا

استادی پرمیت (Study Permit) مجوزی است که معمولا در هنگام ورود دانشجو در کانادا برای او صادر می گردد. با داشتن استادی پرمیت کانادا، متقاضی مجاز به ماندن و تحصیل در کانادا است. استادی پرمیت برای دوره هایی که در مدت 6 ماه به اتمام می رسند صادر نمی گردد. در خصوص این دوره ها متقاضی تحصیل در کانادا می تواند با داشتن ویزای کوتاه مدت اقدام به تحصیل در کانادا کند. طبق قوانین اداره مهاجرت، در صورتی که قصد ادامه تحصیل پس از دوره 6 ماهه را دارید، بهتر است از همان ابتدا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

مزایای تحصیل در کانادا

  • پایین بودن هزینه تحصیلی نسبت به کشور هایی همچون : آمریکا ، انگلیس ، استرالیا و بعضی از کشورهای اروپایی
  • بیش از 96 دانشگاه برتر جهان در کانادا وجود دارند که می توانید در آن ها تحصیل نموده و مدارک معتبر جهانی دریافت کنید
  • دو زبانه بودن این کشور
  • امنیت و کیفیت بالای زندگی
  • مهاجرپذیر بودن و داشتن تنوع فرهنگی بالا
  • امکان کار کردن در حین تحصیل (20ساعت کار دانشجویی در هفته)
  • افرادی که در کانادا به تحصیل بپردازند می توانند باری همراهان خود نیز ویزای تحصیلی دریافت کنند
  • امکان دریافت ویزای کار برای همسر دانشجو
  • امکان تحصیل فرزندان دانشجویان بین المللی در مدارس دولتی کانادا
  • امکان اخذ اقامت کانادا پس از انتها دوره تحصیل
  • امکان دریافت ویزای کار بلافاصله پس از انتها تحصیل
  • داشتن فرصت های شغلی فراوان پس از اتمام دوره تحصیلی

هزینه تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین بخش هایی که قبل از مهاجرت به هر کشوری مورد آنالیز قرار می دهیم هزینه های زندگی ، تحصیل و.... آن کشور است. ما در اینجا بعضی از این هزینه هارا برای شما توضیح داده ایم پس با ما همراه باشید.

هزینه و شهریه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای انگلیس، استرالیا و نیوزلند پایین تر می باشد. همچنین بورسیه های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان برتر بلخصوص دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و بالاتر وجود دارد که می توانید برای کاهش هزینه های تحصیلی خود از ان ها بهره مند شد.

افرادی که از تخفیف شهریه بهره مند هستند عبارتند از:

  • شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا
  • افراد محافظت شده و خانواده وابسته آنها طبق قانون اداره مهاجرت کانادا (منظور افرادی که پناهنده کانادا شده اند.)
  • دانشجویان بین المللی واجد شرایط

میانگین شهریه دانشجویان بین المللی در سال حدود 12،000 تا 20،000 دلار کانادا ، دانشجویان کانادایی 3،000 تا 5،000 و شهریه دانشجویان کبکی در استان کبک 1،000 تا 3،000 دلار کانادا می باشد.

متقاضیان تحصیل در کانادا باید تمکن اقتصادی جهت پرداخت هزینه های تحصیل خود در کانادا را برای سال اول داشته باشند و در صورتی که متقاضی نتواند اثبات نماید که این تمکن اقتصادی را دارد، آفیسر ویزای تحصیلی او را مردود خواهد نمود.

هزینه زندگی در شهرهای کوچک پایین تر از شهرهای عظیم است و البته شانس یافتن کار هم در شهرهای کوچکتر کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه تحصیل در کانادا را حتی بدون بورسیه می توانید تأمین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و شما می توانید هزینه زندگی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تأمین نمایید. البته توصیه می کنیم که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه تحصیل و زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود 30000 دلار خواهد بود. هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجویان به صورت میانگین 1500 دلار کانادا در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد و بیمه می باشد.

رنکینگ دانشگاه های برتر تحصیل در کانادا

رنکینگ دانشگاه های برتر تحصیلی در کانادا عبارتند از:

رتبه وزارت علوم University QS Times
دانشگاه های ممتاز دانشگاه مک گیل 30 42
دانشگاه تورنتو 32 22
دانشگاه بریتیش کلمبیا 45 36
دانشگاه آلبرتا 94 107
دانشگاه مک مستر 149 113
دانشگاه واترلو 152 173
دانشگاه کلگری 196 195
دانشگاه کوئینز 223 201-250
دانشگاه سایمون فریزر 226 201-250
دانشگاه دلهوسی 283 250-300
دانشگاه اوتاوا 291 250-300
دانشگاه ویکتوریا 325 301-350
رنکینگ ممتاز دانشگاه 12 مجموع

اهمیت مشورت با مشاورین خبره در امر اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بسیار بالاست زیرا، انتخاب شهر و دانشگاه و همچنین نحوه بستن فایل ویزای دانشجویی کانادا احتیاج به دید حقوقی داشته و در این امر مشاورین شرکت خبرنگاران آمادگی ساپورت متقاضیان را دارند. مشاورین معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا باید عضو انجمن ICCRC باشند.

منبع: اینترنت
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1211

به "اقامت تحصیلی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت تحصیلی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید