دهخدا: یکی از کارهای خوب ما خودباوری هیئت های استانی بود، منطقی نیست صدرصد هزینه اعزام به یونیورسیاد با وزارت علوم باشد

به گزارش یادداشت سریع، رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت: وقتی که 30 درصد از بدنه کاروان ایران در یونیورسیاد از سایر بخش ها است منطقی نیست که صدرصد هزینه با وزارت علوم باشد.

دهخدا: یکی از کارهای خوب ما خودباوری هیئت های استانی بود، منطقی نیست صدرصد هزینه اعزام به یونیورسیاد با وزارت علوم باشد

محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی در جمع خبرنگاران گزارشی از عملکرد فدراسیون ورزش دانشگاهی در سال 97 ارائه کرد و گفت: یکی از کارهای خوب خودباوری هیئت های استانی بود. ما فدراسیونی جوان هستیم و هیئت ها برای فعالیت ها معذوراتی داشتند و گله داشتند که زمینه کمی برای فعالیت دارند. الان زمینه فعالیت فراهم شده و بیش از 20 هیئت استان گزارش فعالیت های خود در زمینه اسپانسر، آموزش، فضای مجازی و ... را ارائه کردند و در شاخص هایی که عنوان کردیم فعالیت دارند.

وی در ادامه افزود: سیاست ما این است که بر اساس برنامه های فیزو حرکت کنیم و بر همین اساس بسیاری از اعزام ها را به هیئت ها یا دانشگاه ها واگذار کنیم در حالی که قبلا تیم ملی دانشجویان اعزام می شدند ولی یونیورسیاد که بزرگترین رویداد جهان بعد از المپیک است توسط فدراسیون اعزام می شوند.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی تاکید کرد: برای یونیورسیاد برنامه هایی داشتیم و با فدراسیون ها در تعامل هستیم. بیش از 50 رشته ورزشی در آسیا، جهان و یونیورسیاد داریم و لازم است که ارتباطمان را با فدراسیون ها داشته باشیم.

دهخدا یادآور شد: هیئت رئیسه فدراسیون ها حرفه ای هستند قراخانلو، مهرزاد حمیدی، دادکان، عبدالحمید احمدی بخشی از اعضای هستند و برنامه ها با تصویب آنها انجام می شود.

وی گفت: در سال 97 ووشو و کاراته در جهان نایب قهرمان شد که خودمان اعزام کردیم. دانشگاه ها نیز به صورت مستقل اعزام هایی داشتند. تمام هزینه پرسنل، اعزام، ساختمان و ... توسط وزارت علوم پرداخت می شود. وزارت علوم توانایی خاصی دارد. وقتی می وییم فدراسیون ملی نیازمند مشارکت همه هستیم . منطقی نیست که ورزشکار از بخش های دیگر بیاوریم ولی تمام اعزام ها و هزینه توسط وزارت علوم انجام شود. زمینه فعالیت همه بخش ها را فراهم کردیم اما تمام هزینه با وزارت علوم است.

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی تاکید کرد: هزینه های اعزام برای این دوره از یونیورسیاد افزایش یافته است. نمی شود که تمام هزینه با وزارت علوم باشد. وقتی که 30 درصد از بدنه کاروان از سایر بخش ها است منطقی نیست که صدرصد هزینه با وزارت علوم باشد. در مجمع اجازه تشکیل شورای عالی ورزش دانشگاه را گرفتیم. در این شرایط بالاترین رئیس بخش ها کنار هم تصمیم می گیرند که این تصمیمات تبدیل به اسناد بالادستی خواهد شد. به این ترتیب از موازی کاری جلوگیری خواهد شد و هزینه ها کاهش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 164

به "دهخدا: یکی از کارهای خوب ما خودباوری هیئت های استانی بود، منطقی نیست صدرصد هزینه اعزام به یونیورسیاد با وزارت علوم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهخدا: یکی از کارهای خوب ما خودباوری هیئت های استانی بود، منطقی نیست صدرصد هزینه اعزام به یونیورسیاد با وزارت علوم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید