دستگیری33 نفر در پرونده شرکت هرمی کیونت

به گزارش یادداشت سریع، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری 33 نفر در پرونده شرکت هرمی کیونت اطلاع داد.

دستگیری33 نفر در پرونده شرکت هرمی کیونت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اوایل فروردین ماه سال جاری چند پرونده مشابه به معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که با تجمیع پرونده ها معین شد که فرزندان شاکیان، در دام 2 شرکت هرمی قرار گرفته اند.

شاکیان در اظهارات مشابه خاطرنشان کردند که فرزندانشان 40 روز پیش برای استخدام و مشغول به کار شدن در 2 شرکت کاریابی به تهران آمده و مدتی بعد در تماس با خانواده هایشان از آن ها در خواست 500 میلیون تا یک میلیارد ریال پول برای رهن خانه نموده اند.

این خانواده ها نیز به تصوراینکه، فرزندانشان واقعا برای رهن خانه احتیاج به پول دارند، مبالغ درخواستی را تهیه و به حساب آن ها واریز نموده اند، اما فرزندان آن ها پس از دریافت وجه ارتباطشان را با خانواده هایشان قطع نموده اند.

با ارجاع این موضوع به پلیس آگاهی، کارآگاهان در ادامه تحقیقات پیروز شدند مخفیگاه این شرکت ها را در محدوده غرب تهران شناسایی و با هماهنگی قضایی 16 فروردین ماه اعضای این دو شرکت را دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در تبادل نظر با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با بیان این اینکه در این رابطه 33 نفر دستگیر و فرزندان شاکیان نیز در بین دستگیر شدگان شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است.

وی گفت: این شرکت که با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضا، عمدتا جوان نموده و اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق نموده و طی چندین جلسه آموزشی مبالغی را دریافت نموده است و پس از دریافت مبالغ آن ها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می نماید تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم نمایند.

این مقام پلیسی اضافه نمود: کلیه افراد دستگیر شده برای سیر مراحل قضائی به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1781

به "دستگیری33 نفر در پرونده شرکت هرمی کیونت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری33 نفر در پرونده شرکت هرمی کیونت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید