دستگاه تستر پروتکل رادیویی تولید شد

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی وفناوری، دستگاه تستر پروتکل رادیویی از جمله تجهیزاتی است که به دلیل محدودیت های تحریمی با مشکل واردات روبرو شد. یک عضو هیئت علمی در قالب یک شرکت دانش بنیان این دستگاه را با یک چهارم قیمت مشابه خارجی بومی سازی کرد.

دستگاه تستر پروتکل رادیویی تولید شد

سروش اخلاقی اصفهانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه تستر پروتکل رادیویی از جمله تجهیزاتی است که در صنعت مخابرات برای آزمایش شبکه در ایستگاه های مخابراتی به کار می رود. این دستگاه مانند یک چمدان است و به شکل قابل حمل با برق خودرو کار می کند. این دستگاه پیش از این، از خارج کشور وارد می شد، اما به دلیل تحریم، واردات آن با مشکل روبرو شد.

اخلاقی اصفهانی گفت: دستگاه تستر پروتکل رادیویی با یک چهارم قیمت مشابه خارجی در داخل تولید می شود و این تنها نمونه ای است از توان و همت شرکت های دانش بنیان ایرانی، اگر سطح سرمایه گذاری ها در حوزه مخابرات افزایش یابد، این شرکت ها می توانند دستاوردهای خوبی در این حوزه کسب کنند.

وی گفت: سامانه های مونیتورینگ و نظارت امواج رادیویی و ارائه خدمات فنی و مشاره دیگر حوزه ای است که شرکت دانش بنیان سامانه امواج سروش در آن فعال است. دستگاه تستر پروتکل رادیویی محصولی بود که از فروش آن به ما خودداری می کردند و این مسئله انگیزه ای شد تا با بهره گیری از توان علمی موجود در دانشگاه نمونه بسیار با کیفیت داخلی تولید شود. همین مدل در مورد بسیاری از محصولات دیگر تکرار شده است و این شرکت آمادگی دارد تا در کنار دیگر شرکت های دانش بنیان نیازهای داخلی صنعت مخابرات را تامین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1058

به "دستگاه تستر پروتکل رادیویی تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تستر پروتکل رادیویی تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید