تور فرانسه: درخت بلوط در کبوترخانه بزولوف، فرانسه

به گزارش یادداشت سریع، در زمان گذشته در اروپا کبوترخانه ها نشان دهنده موقعیت و ثروت صاحبان خود بودند. در فرانسه یک کبوترخانه قدیمی وجود دارد که سقف آن در گذر زمان ازبین رفته و یک درخت بلوط در آن رشد نموده است. شاخه ها و برگ های این درخت مانند تاجی بر سر این ساختمان است. برای آشنایی با جالب ترین درخت فرانسه با خبرنگاران همراه باشید.

تور فرانسه: درخت بلوط در کبوترخانه بزولوف، فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در روزگاران قدیم، داشتن یک کبوترخانه نشان دهنده موقعیت و قدرت صاحب آن بود و فقط خانواده های اشرافی امتیاز آن را داشتند. پرورش کبوتر ارزش بسیار زیادی داشت. این کار نه تنها گوشت و تخم مرغ مورد احتیاج را تامین می کرد (کبوتر و قمری مبنع اصلی غذا در غرب اروپا بودند)، بلکه مدفوع آن ها نیز به عنوان کود بسیار باکیفیت مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال کبوترهایی که اشراف زاده ها نگه داری می کردند، به خصوص در زمان کاشت محصول تازه، مایه ی آزار و اذیت روستاییان کشاورزی بود که در آن نزدیکی زندگی می کردند. هنگامی که در تاریخ 4 آگوست سال 1789 نظام فئودالیسم در فرانسه برچیده شد، حق داشتن کبوترخانه نیز لغو شد و هزاران کبوترخانه در سرار فرانسه، بلا استفاده باقی ماند.

در شهر کوچک بزولوف (Béceleuf) در بخش دوسورغ (Deux-Sèvres) یک کبوترخانه قدیمی وجود دارد که در قرن 15 متعلق به خانواده اشرافی پوزی بود. این خانه بعدها متروکه شد و کسی به آن رسیدگی نکرد. این امر سبب شد که سقف کبوترخانه تخریب گردد و یک نهال بلوط زیر آب باران و نور خورشید (که معجزات زندگی بخش هستند)، آغاز به رشد کند. در حال حاضر این درخت بلوط یک صد ساله است و ارتفاع آن از ساختمان سنگی استوانه ای شکل کبوترخانه بلندتر است. این کبوترخانه زمانی که این درخت یک نهال کوچک بود، آن را از دست غارتگران در امان نگه داشته و امروز درخت بلوط، تاجی از شاخ و برگ بالای سر این ساختمان قرار داده است.

در داخل این ساختمان استوانه ای شکل 2700 حفره کوچک وجود دارد که زمانی محل نگهداری بیش از 5000 کبوتر بود. قرنیس برآمده ای که روی دیواره ساختمان وجود دارد، مانع از بالا آمدن موش ها و راسوها از دیوار و ورود به ساختمان از پنچره های زیر سقف آن شده است. یک نردبان عمودی که از یک طاقچه آویزان بود، به ستون مرکزی نصب شده بود و امکان دسترسی به لانه کبوترها را به وجود می آورد. طی گذشت زمان سقف ساختمان از بین رفت و یک درخت بلوط زیبا جای آن را گرفت که به عنوان جالب ترین درخت فرانسه شناخته می گردد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2108

به "تور فرانسه: درخت بلوط در کبوترخانه بزولوف، فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: درخت بلوط در کبوترخانه بزولوف، فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید