خبرنگاران 7 طرح خدماتی و عمرانی عشایر استان تهران افتتاح شد

به گزارش یادداشت سریع، تهران- خبرنگاران- مدیر امور عشایر استان تهران خاطرنشان کرد: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر 7 طرح خدماتی و عمرانی با اعتباری افزون بر سه میلیارد و 250 میلیون تومان در مناطق عشایری این استان به بهره برداری رسید.

خبرنگاران 7 طرح خدماتی و عمرانی عشایر استان تهران افتتاح شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

هاتف ممیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این طرح ها در حوزه تامین آب شرب بهداشتی برای عشایر، احداث پل و تجهیز سامانه های عشایری در شهرستان های دماوند، ورامین، فیروزکوه و پاکدشت اجرایی و عملیاتی شد.

وی اضافه نمود: با اجرای این طرح ها برای حدود 100 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز افزون بر 70 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این جامعه فراوری نماینده قرار گرفته اضافه نمود: در راستای حمایت از فراوری به ویژه رونق دامپروری این تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: جامعه عشایر استان تهران توسط یک شرکت تعاونی استانی و همچنین هشت شرکت تعاونی شهرستانی خدماتی از جمله آبرسانی سیار، توزیع نهاده های دامی و آرد خوراکی و... از این شرکت ها دریافت می نمایند.

ممیزی با بیان اینکه سال جاری بدلیل شیوع ویروس کرونا مراسمات بصورت محدود برگزار گردید گفت: عشایر استان تهران بیش از یکصد شهید تقدیم این نظام نموده اند و در سال های گذشته این جامعه فراوری نماینده برگزار نماینده جشن های انقلاب بودند که سال جاری این مراسمات برای حفظ سلامت مردم بصورت محدود برگزار گردید.

وی اعلام نمود: عشایر استان تهران با داشتن 700 هزار راس دام سبک از فراوری نمایندگان عمده گوشت قرمز در استان تهران محسوب می شوند و در زمینه پرواربندی دام در این سال های اخیر اقدامات مناسبی انجام شده است.

مدیر امور عشایر استان تهران یادآور شد: حدود 20 درصد گوشت مصرفی در استان تهران توسط این جامعه فراوری نماینده فراوری می گردد و می توان گفت که جامعه عشایری در خط مقدم رونق فراوری هستند.

به گزارش خبرنگاران، استان تهران با داشتن حدود 3 هزار خانوار عشایری از تامین نمایندگان عمده گوشت قرمز در استان تهران هستند و در راستای افزایش فراوری و کاهش مسائل آنان خدمات رسانی به این جامعه فراوری نماینده باید با جدیت دنبال گردد.

عشایر این استان با قدمتی 400 ساله، از 4 ایل و 27 طایفه تشکیل شده اند که عمده فراوریات عشایر این استان در فراوری گوشت قرمز و محصولاتی همچون شیر و پنیر خلاصه می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1666

به "خبرنگاران 7 طرح خدماتی و عمرانی عشایر استان تهران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 7 طرح خدماتی و عمرانی عشایر استان تهران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید