نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان با موضوع خراسان رضوی تدوین می گردد

به گزارش یادداشت سریع، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان با موضوع خراسان رضوی تدوین می گردد.

نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان با موضوع خراسان رضوی تدوین می گردد

جواد موسوی با اشاره به حضور هیئت تاجیکستانی در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این هیئت پس از بازدید شهرهای کیش، اصفهان و تهران طی سه روز از حرم مطهر رضوی، تأسیسات و جاذبه های جهانگردی مشهد بازدید و با ظرفیت های جهانگردی این استان آشنا شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: تبادل جهانگرد، آموزش تخصصی جهانگردی، استاندارسازی تأسیسات و مراکز جهانگردی، تبادل آثار موزه ای، بازسازی آثار تاریخی زمینه های همکاری با تاجیکستان خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه تاریخی، فرهنگی و زبان مشترک ایران و تاجیکستان اظهار کرد: لغو ویزا بیت این دو کشور پیشنهادی است که می تواند نقش بسیار تأثیرگذاری بر توسعه جهانگردی بین ایران و تاجیکستان داشته باشد.

موسوی توضیح داد: رودکی پدر شعر پارسی و فردوسی حکیم سخن و حماسه سرای از مؤثرترین شاعران در حفظ زبان و هویت بوده اند، اکنون نیز می توانند پیوند دهنده تاجیکستان و ایران باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وجود شاعرانی همانند عطار و خیام نیشابوری گفت: جهانگردی ادبی از ظرفیت های مهم استان است که در ادامه همکاری های بین دو کشور توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به برپایی سفرهای نوروز با کشورهای مشترک در پرونده ثبت جهانی نوروز در آرامگاه فردوسی و برگزاری جشن نوروزگاه با کشورهای همسایه گفت: آمادگی داریم جشن نوروزگاه را به صورت مشترک با تاجیکستان نیز برگزار و در سفره نوروزی ملل نیز میزبان کشور دوست و برادر تاجیکستان در آرامگاه فردوسی باشیم.

موسوی توضیح داد: در نشست آنالیز همکاری های تاجیکستان و خراسان رضوی تشکیل اتاق مشترک جهانگردی به منظور ارتقای سطح همکاری های جهانگردی پیشنهاد شد.

مهمترین محور جهانگردی در مشهد زیارت است

در ادامه بعلاوه یوسف بیدخوری، معاون جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: مهمترین محور جهانگردی در مشهد زیارت بوده و بعد از آن جهانگردی سلامت است.

بیدخوری توضیح داد: بیش از 30 بیمارستان در استان برای پذیرش جهانگرد سلامت مجوز دارند و این استان قطب جهانگردی سلامت است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2397

به "نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان با موضوع خراسان رضوی تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه توسعه گردشگری با تاجیکستان با موضوع خراسان رضوی تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید