خبرنگاران شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در آران و بیدگل 25 درصد کاهش یافت

به گزارش یادداشت سریع، کاشان - خبرنگاران - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل گفت: شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان در سال 1399 در مقایسه با مدت مشابه قبل آن 25 درصد کاهش یافت.

خبرنگاران شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در آران و بیدگل 25 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، حسن اربابی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر با بیان اینکه شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان اصفهان سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است، اضافه نمود: شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در آران و بیدگل از 928 نفر در سال 1398 به 696 در سال گذشته رسید.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در آران و بیدگل در شرایط سخت کرونا و تنگناهای اقتصادی رخ داده است، ادامه داد: اگرچه پارسال کشور ضربه های زیادی را از کرونا و تحریم تجربه کرد، اما کارآفرینان آران و بیدگل توانستند با فعالیت بی وقفه و برنامه ریزی های خود شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری را کاهش دهند و نرخ بیکاری این شهرستان هم کمتر از پنج درصد باقی بماند.

به گفته وی، با وجود تحریم ها فرصت زیادی در عرصه اقتصاد کشور و به ویژه آران و بیدگل به عنوان قطب اصلی صنعت فرش ایران فراهم شد و تولیدکنندگان نیز در مقایسه با محصولات قابل رقابت، توانمندی های داخلی را نشان دادند.

76 درصد جمعیت آران وبیدگل زیر پوشش تامین اجتماعی است

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل گفت: از جمعیت 106 هزار نفری این شهرستان، نزدیک 80 هزار و 431 نفر، معادل 76 درصد جمعیت شهرستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی شرح داد: آران و بیدگل شهرستانی کارگری محسوب می شود که از وجود مجموعه رفاه کارگری محروم است و این در حالیست که شهرستان هایی با جمعیت کارگری به مراتب کمتر، دارای مجموعه های رفاه کارگری هستند.

اربابی گفت: 15 درصد کارگران شاغل در آران و بیدگل غیربومی هستند که این آمار در حال افزایش است و باید تهدیدها و فرصت های این افزایش مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر پایه قانون، به کارگیری اتباع بیگانه بدون کارت اشتغال ممنوع است که در سال گذشته با هفت مورد کارفرمای متخلف در این راستا برخورد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل با بیان اینکه نزدیک 700 مورد بازدید از صنایع این شهرستان در سال 99 صورت گرفت، گفت: 120 مورد حادثه در سال گذشته گزارش شد.

وی اضافه نمود: در بخش رسیدگی به شکایت ها، میانگین رسیدگی و صدور رای از میانگین 37 روز در سال های قبل به 31 روز در سال 99 کاهش پیدا کرد و صدور رای در شورای حل اختلاف هم از 65 روز در سال های قبل به 45 روز در سال 99 کاهش یافت.

به گفته وی، در بحث توافق و سازش در پرونده های شکایت هم از 16 درصد سازش در سال 98 به 34 درصد سازش در سال 99 در پرونده های شکایت دست پیدا کردیم.

اربابی با یادآوری اینکه رهبر فرزانه انقلاب، سال جاری را به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری کرده اند، اضافه نمود: این مهم نشانگر اهمیت تولید داخل و لزوم پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است که از مهمترین برنامه های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل در سال جاری خواهد بود.

وی درباره برنامه های هفته کارگر سال جاری نیز گفت: به دلیل شرایط موج چهارم کرونا، برنامه های این هفته در آران و بیدگل بیشتر در فضای مجازی برگزار می شود که در کنار آن تجلیل از کارگران، بازنشستگان و کارافتادگان، دیدار با خانواده های شهدای کارگری، تجلیل از اعضای شورای حل اختلاف و بازدید از واحدهای صنعتی هم انجام می شود.

پنجم تا 12 اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر در کشور نامگذاری شده است.

بیش از 800 واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال افزون بر 20 هزار نفر در آران وبیدگل فعالیت دارند.

شهرستان آران وبیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1795

به "خبرنگاران شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در آران و بیدگل 25 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در آران و بیدگل 25 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید