خبرنگاران بخش معدن در قم بستری مهیا برای جذب سرمایه گذاران است

به گزارش یادداشت سریع، قم - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش معدن در این استان بستری مهیا برای جذب سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت های مالی در حوزه معادن و صنایع معدنی است.

خبرنگاران بخش معدن در قم بستری مهیا برای جذب سرمایه گذاران است

محمود سیجانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: قم استانی با ظرفیت های معدنی قابل توجه است که استفاده از آن می تواند درآمدزایی مناسبی برای سرمایه گذاران و بهره برداران این حوزه به همراه داشته باشد.

وی افزود: طی سال های اخیر با همکاری نهادهای تخصصی در حوزه معادن، بخش های معدنی قم به تفکیک مورد شناسایی قرار گرفته و با تسهیلات درنظر گرفته شده، آماده جذب سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: برای گسترش فعالیت های مالی در حوزه معادن استان، با رعایت استانداردهای محیط زیستی، آماده همکاری با بخش خصوصی در ارائه مجوزها و سایر بسته های حمایتی همچون تسهیلات بانکی هستیم.

سیجانی با اشاره به مزایای بخش معدن استان برای جذب سرمایه گذاران، گفت: در کنار تنوع مواد و امکانات زیرساختی، نزدیکی معادن قم به راه های اصلی و عمده بازارهای مصرف کشور، ازجمله مزیت های سرمایه گذاری در این بخش است.

وی افزود: حمایت از بهره برداران این حوزه برای فعال سازی هرچه بیشتر معادن، ایجاد واحدهای فرآوری در کنار معادن و ارتقا بهره وری و فعال سازی معادن کوچک، پرداخت تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات مورداستفاده در معادن و بازدید میدانی از معادن استان برای برطرف مسائل و مسائل بهره برداران ازجمله برنامه های سازمان صمت قم در ارتباط با توسعه این بخش مهم مالی استان است.

حدود 100 معدن با سرمایه گذاری بیش از یکهزار و 65 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و 294 تن در استان قم فعال است.

2 درصد معادن کل کشور در قم وجود دارد و همین مساله ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت های این حوزه برای افزایش سطح درآمدهای استان را نشان می دهد؛ در همین رابطه راهبرد سازمان صنعت، معدن و تجارت قم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استخراج شده است تا با فرآوری آن ها، ارزش اضافه کرده مالی بیشتری در بخش معادن استان ایجاد گردد.

مهم ترین ذخایر شناخته شده استان شامل معادن فلزی (سرب، روی، مس، منگنز)، معادن غیرفلزی (کائولن، باریت، نمک و سولفات سدیم) و معادن مواد اولیه مصالح ساختمانی (سنگ های تزئینی، مرمریت، گرانیت، سنگ های لاشه، سنگ آهک و سنگ گچ) است که با به کارگیری طرح های جدید و استفاده بهینه از این مواد معدنی می توان کسب وکارهای درآمدزا در زمینه صنایع معدنی در استان ایجاد کرد.

بر اساس راهبرد تعیین شده در سال جهش فراوری، 147 هزار تن مواد و صنایع معدنی از قم به بازارهای بین المللی صادر خواهد شد.

ارزش صادرات این محصولات بیش از 112 میلیون دلار است و نقش موثری در تحقق برنامه های توسعه تجارت استان خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1448

به "خبرنگاران بخش معدن در قم بستری مهیا برای جذب سرمایه گذاران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش معدن در قم بستری مهیا برای جذب سرمایه گذاران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید