خبرنگاران شروع پایش سلامت مسافران ورودی به خراسان شمالی

به گزارش یادداشت سریع، بجنورد- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پایش سلامت مسافران ورودی به این استان، برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از دیگر مناطق آلوده کشور به این منطقه، از روز شنبه شروع شد.

خبرنگاران شروع پایش سلامت مسافران ورودی به خراسان شمالی

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط ایران کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

دکتر افشین دلشاد شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مورد مثبتی از ابتلای شهروندان این استان به ویروس کرونا نداشته ایم.

وی اضافه نمود: کوشش داریم برای جلوگیری از ورود این ویروس به استان از استانهای آلوده، کنترل های بیشتری را اعمال نموده و از افرادی که قصد ورود به استان ما را دارند در ورودی های استان تست بگیریم.

دکتر دلشاد گفت: از این رو مسافران ورودی به استان در شرق و غرب استان، در دوراهی چمن بید از جهت استان گلستان و شهرستان فاروج از جهت استان خراسان رضوی مورد پایش و کنترل قرار می گیرند.

وی یادآور شد: همچنین تمامی مسافران ورودی به پایانه های مسافربری اتوبوسی و نیز فرودگاه بجنورد با استفاده از دستگاه تب سنج مورد پایش قرار خواهند گرفت.

دلشاد گفت: با توجه به کمبود و محدودیت های موجود در مورد کیت های تشخیص کرونا در استان، اکنون تنها با استفاده از تب سنج، مسافران ورودی از نظر احتمال داشتن تب پایش می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در صورتی که هر کدام از این مسافران تب و علائم ابتلا به کرونا را داشته باشند از ورود آنها جلوگیری شده و یا در محل های مخصوص زیر قرنطینه قرار می گیرند تا شرایط آنها از نظر ابتلا به کرونا تعیین گردد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خراسان شمالی، از نظر آلودگی به ویروس کرونا همچنان جزو استان های پاک محسوب می گردد و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اعلام می نمایند که هنوز هیچ مورد مثبتی از این ویروس در استان مشاهده نشده است.

این در حالی است که از چند روز پیش و با بالا دریافت شیوع ویروس کرونا در دیگر نقاط کشور، اقلامی مانند ماسک، دستکش و نیز مواد ضدعفونی نماینده در این استان نایاب شده و بعضا به صورت بسیار محدود و با قیمتهایی چند برابری عرضه می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 714

به "خبرنگاران شروع پایش سلامت مسافران ورودی به خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع پایش سلامت مسافران ورودی به خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید