خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران سال جاری در 4 کشور راه اندازی می شوند

به گزارش یادداشت سریع، خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران پیش از این در سه کشور راه اندازی شده اند، با کوشش مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری قرار است تا خاتمه سال 1400، در چهار کشور دیگر نیز ایجاد گردد.

خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران سال جاری در 4 کشور راه اندازی می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار بین المللی دانش بنیان ها و خلاق با راه اندازی خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران در دیگر کشور ها شتاب گرفته است. با کوشش مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این خانه ها پیش از این در کنیا، سوریه و چین ایجاد شدند.

هدف از راه اندازی آن ها ارائه خدمات سخت افزاری از قبیل تامین فضای کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات و شوروم کالایی است تا شرکت ها بتوانند به این واسطه محصولات ایران ساخت خود را به کشور مربوطه و سایر کشور های همجوار آن ها صادرات نمایند.

قرار است تا خاتمه سال 1400، زیرساخت خانه نوآوری و فناوری ایران ساخت در روسیه، عراق، مالزی و افغانستان نیز ایجاد گردد. ارائه خدمات نرم افزاری شامل تحقیقات بازار، بازاریابی، اخذ استاندارد ها و مجوز های فروش از جمله اقداماتی است که به این شرکت های دانش بنیان و خلاق در خانه نوآوری ارائه می گردد تا فرایند صادرات با سهولت اجرایی گردد.

کشور هایی که خانه نوآوری در آن ها ایجاد می گردد به عنوان هاب صادراتی می توانند زمینه صادرات به سایر کشور های منطقه را برای شرکت های دانش بنیان و خلاق فراهم نمایند. توسعه زیرساخت فیزیکی در بازار های هدف صادراتی برای شرکت های دانش بنیان و خلاق مهم ترین هدف ایجاد خانه های نوآوری و فناوری در خارج از ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1876

به "خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران سال جاری در 4 کشور راه اندازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های نوآوری و صادرات فناوری ایران سال جاری در 4 کشور راه اندازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید