خاندوزی: پرداخت وام بدون ضامن به زودی شروع می گردد، 80 درصد تأمین اقتصادی اقتصاد بر دوش بانک هاست

به گزارش یادداشت سریع، وزیر اقتصاد با بیان اینکه بانک ها برای همه دولت ها از جمله دولت سیزدهم اهمیت دارند، گفت: بیش از 80 درصد کل تأمین اقتصادی اقتصاد بر دوش بانک هاست.

خاندوزی: پرداخت وام بدون ضامن به زودی شروع می گردد، 80 درصد تأمین اقتصادی اقتصاد بر دوش بانک هاست

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، سید احسان خاندوزی با اشاره به جلسه مدیران بانک ها با رئیس جمهور اضافه نمود: اهالی صنعت بانکداری معتقد بودند حدود 10 سال می گذشت از اینکه چنین جمعی از همه مدیران عامل بانکی کشور با رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت، جلسه داشته باشند و گفتگو نمایند.

وی با بیان اینکه تقریباً بیش از 90 تا 95 درصد ساخت طرح های کشور با یاری شبکه بانکی انجام می گردد، اضافه نمود: دولت اگر در پی پشتیبانی از فراوری است که شعار سال جاری و سال های گذشته کشور بوده است حتماً فراوری، سرمایه گذاری و اشتغال بدون اینکه بانک ها در این جهت فعال شوند محقق نمی گردد.

خاندوزی گفت: دولت در پی عدالت و توازن بین بخش های مختلف در دسترسی به تسهیلات است اینکه چرا بخش کشاورزی و صنعت، بیشتر برخوردار نمی شوند به نسبت بخش های خدماتی و یا عدالت منطقه ای و این که چرا تمرکز در یک جای کشور است و بقیه کشور نیست؟ چرا دسترسی گروه هایی از مردم اساساً به تسهیلات بانکی بسیار ناچیز است و دسترسی گروه هایی، بسیار بی ضابطه است؟

وی با اشاره به فراوری، عدالت و مقاوم شدن اقتصاد ایران در شرایط فشار های خارجی و تحریمی، اضافه نمود: یکی از نویسندگان خارجی کتابی در سال های اخیر منتشر نموده بود و عنوان کتاب او جنگ افزار های اقتصادی بود یعنی کشور ها بر اساس روش های جدیدی با هم تقابل می نمایند و یا می توانند نسبت به هم مقاوم شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بعلاوه ضلع دیگر اهمیت نیز مسائل شرعی است که همواره در کشور ما حائز اهمیت بوده است.

خاندوزی با بیان اینکه به همه این علل، بانک ها برای دولت سیزدهم اهمیت دارند، اضافه نمود: باید خود بانک ها مقاوم باشند و بانک های شنماینده، ناتراز و مشکل دار نباشند و چه بر اثر قاعده گذاری های غلط و چه فشار های دولت و مجلس و سیاستگذاری.

وی اضافه نمود: بعلاوه اهمیت بانک به لحاظ جایگاه و ارزش است؛ اگر ایرادات و نقطه ضعف هایی را در شبکه بانکی کشور بیان می کنیم و فراورینمایندگان و مردم و مصرف نمایندگان و خانوارها، نارضایتی جدی دارند به این معنا نیست که نهاد بانک را بخواهیم تضعیف کنیم بلکه نهاد بانک باید قوی، ارزشمند، جوابگو و مقتدر باقی بماند و به سمت اصلاحات برود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تشکر از همه دست اندرکاران بانکی که در طول این سال ها کوشش نموده اند، گفت: باید به سمت برنامه اصلاح برویم.

خاندوزی با بیان اینکه در وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت، برنامه کوتاه مدت با عنوان اصلاح رابطه فراورینمایندگان و مردم با بانک ها را دارد، اضافه نمود: این به عنوان گام نخستین است که مردم و مصرف نمایندگان خردی که بیشتر، مسأله دسترسی های عادلانه به تسهیلات برای آن ها مهم است و هم فراورینمایندگان که قوام و پایه و ستون فقرات اقتصاد هستند، بتوانند با رویکرد جدیدی با بانک ها روبرو شوند و اقداماتی در این زمینه اجرا شده است.

وزیر اقتصادتاکید کرد: ظرف چند روز آینده به بانک های دولتی تکلیف می کنیم که پرداخت وامِ بی ضامن را شروع نمایند.

وزیر اقتصاد در سرانجام گفت: اصلاح لایحه قانون بودجه 1401 در جلسه اخیر هیئت دولت بعد از تقدیم لایحه مذکور به مجلس شورای اسلامی نشان از اهمیت ویژه ای است که دولت برای بازار سرمایه قائل است.

با اقدامات حمایتی این دولت در حوزه بازار سرمایه، منظره روشنی برای این بازار در ماه های آینده متصور هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2183

به "خاندوزی: پرداخت وام بدون ضامن به زودی شروع می گردد، 80 درصد تأمین اقتصادی اقتصاد بر دوش بانک هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: پرداخت وام بدون ضامن به زودی شروع می گردد، 80 درصد تأمین اقتصادی اقتصاد بر دوش بانک هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید