خاموشی ها در استان همدان همچنان ادامه دارد

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران/همدان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تأکید بر اینکه قطعی برق به علت افزایش مصرف برق توسط مشترکین است، گفت: خاموشی های برق در استان همدان همچنان ادامه دارد و تعیین نیست تا چه زمانی اعمال گردد.

خاموشی ها در استان همدان همچنان ادامه دارد

شیرزاد جمشیدی سه شنبه 4 خرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه جداول خاموشی های استان منتشر شده است، اظهار کرد: مصرف برق استان همدان در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 34 درصدی دارد و قطعی برق به صورت کشوری و توسط دیسپاچینگ ملی انجام می گردد و از حیطه استانی خارج شده است.

وی با بیان اینکه امسال با کاهش شدید منابع آبی روبرو هستیم، توضیح داد: امسال در استان همدان 30 درصد نسبت به بلندمدت و 44 درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داریم و از طرفی با افزایش 3 درجه ای دما مصرف برق در دو ماهه امسال 34 درصد افزایش یافته است.

جمشیدی با اشاره به کاهش 3000 تا 4000 مگاواتی فراوری برقابی کشور، گفت: با توجه به گرمای زودرس و کاهش شدید بارندگی ها حجم آب سدها برای فراوری برقابی کاهش یافت، به طوریکه 3000 تا 4000 مگاوات را در این بخش از دست دادیم و تعادل بین فراوری و مصرف برق استان بهم خورده است و مجبوریم در یکسری لایه ها خاموشی هایی اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه به علت گرمای زودرس مصارف بخش های مختلف از جمله کشاورزی با یک ماه زودتر وارد مدار شده است، توضیح داد: در سال های گذشته چاه های کشاورزی 20 اردیبهشت وارد مدار می شد اما امسال به علت گرمای زودرس از 15 فروردین وارد مدار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر سمهیه بندی خاموشی ها انجام گرفته شده و جداول منتشر شده است، اظهار کرد: ظرفیت فراوری هر استان و نبود ماینر فعال در بحث خاموشی ها مدنظر است اما در بحث برق موضوع کشوری است و جزیره ای نباید نگاه گردد.

وی با بیان اینکه سقف مجاز مصرف برق استان در امسال 540 مگاوات درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: سال گذشته 16 هزار مشترک به مشترکین برق استان اضافه شده ضمن اینکه 13 درصد مصارف برق صنایع استان افزایش داشته است.

جمشیدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ ماینری در سطح استان وجود ندارد، گفت: از سال 98 تا به امروز 1769 ماینر با توان 3.2 مگاوات در استان همدان جمع آوری شده که چهارمیلیارد و 400 میلیون تومان خسارت زده است.

وی با بیان اینکه اگر مشترکین استان در میزان مصارف خود 10 درصد مدیریت داشته باشند به زودی مشکل حل خواهد شد، ادامه داد: امسال هشت تا 9 برابر سال گذشته افزایش پیک بار داریم، در حالیکه سال گذشته کمتر از یک درصد رشد پیک در استان وجود داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان درباره استفاده از ژنراتور اضطراری توسط دستگاه ها و بعضی مشاغل حساس، گفت: استفاده از ژنراتور اضطراری جزء دستورالعمل های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بوده و به همه دستگاه ها و مشاغل حساس ابلاغ شده است و باید از قبل تهیه می کردند.

جمشیدی با بیان اینکه برای اینکه عدالت در تمام مشاغل برقرار گردد خاموشی ها چرخشی شده است، اضافه کرد: شرایط خاموشی ها فعلاً ادامه دارد و معین نیست تا چه زمانی اعمال گردد.

وی با تأکید بر اینکه از ادارات انتظار داریم میزان مصارف خود را حداقل 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند و از کولرهای گازی استفاده ننمایند، یادآور شد: مردم و ادارات از نور طبیعی استفاده نموده و لامپ کمتری روشن نمایند.

وی درباره خاموشی برق در مدارس استان نیز گفت: با مدیرکل آموزش و پرورش استان هماهنگ شده و سعی داریم کمترین خاموشی را در حوزه های امتحانی و مدارس داشته باشیم.

جمشیدی با بیان اینکه مشترکین برق استان به وسیله دو بیمه کوثر و دانا خسارات ناشی از قطعی برق را دریافت خواهند کرد، گفت: هر مشترکی که در منازل دچار حادثه گردد به وسیله بیمه کوثر خسارت دریافت می نماید و در صورتی که خسارت ناشی از مسائل شبکه برق باشد به وسیله بیمه دانا خسارت پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1838

به "خاموشی ها در استان همدان همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی ها در استان همدان همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید