اعطای اولین گواهینامه راهنمایان گردشگری ویژه ناشنوایان

به گزارش یادداشت سریع، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اعطای اولین گواهینامه راهنمایان گردشگری ویژه ناشنوایان صورت گرفت.

اعطای اولین گواهینامه راهنمایان گردشگری ویژه ناشنوایان

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری با اعطای اولین گواهینامه ویژه ناشنوایان در رشته راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی به حامد نیاسری (ناشنوای فعال گردشگری) صدور این گواهینامه را نشانه اهتمام به دسترس پذیر کردن گردشگری برای تمام گروه های اجتماعی و توسعه تکنیکی گردشگری ذکر کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی هنگام اعطای این گواهینامه به کمک مترجم زبان اشاره خطاب به جامعه ناشنوایان ایران گفت: همت عالی و پشتکار نماینده شما را در ورود به عرصه گردشگری تبریک می گوییم.

شالبافیان خطاب با حامد نیاسری گفت: من شخصاً از جنابعالی که در موسسات آموزش گردشگری کشور دوره های گردشگری و آزمون جامع آن را با موفقیت سپری کرده اید درخواست دارم راستا آموزش به ناشنوایان را نیز در سرلوحه فعالیت خود قرار دهید.

معاون گردشگری با تاکید بر رسالت صنعت گردشگری برای ایجاد محیط مناسب و متناسب سازی تاسیسات گردشگری برای همه افراد جامعه با هرنوع توانمندی جسمی گفت: توانمندسازی شاغلین از طریق آموزش های تخصصی و دسترس پذیری جاذبه ها و تاسیسات گردشگری از برنامه های این معاونت در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

فدراسیون جهانی ناشنوایان (WFD) در سراسر جهان برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی برای ناشنوایان توصیه کرد که براساس آن برگزاری تورهای گردشگری ویژه ناشنوایان در اغلب کشورها طراحی و اجرا می شود. معاونت گردشگری امیدوار است با همکاری فدراسیون گردشگری ناشنوایان جمهموری اسلامی ایران بزودی اقداماتی در زمینه برگزاری تورهای ویژه بعمل آورد.

حامد نیاسری به اتفاق دو تن از همکاران خود نیما یزدی نیا و محمدرضا بوستان افروز نسبت به طراحی نرم افزار راهنمای موزه ها و معرفی جاذبه های ایران با زبان اشاره اقدام کرده اند که این نرم افراز هم اکنون با نام تورنا در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2165

به "اعطای اولین گواهینامه راهنمایان گردشگری ویژه ناشنوایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای اولین گواهینامه راهنمایان گردشگری ویژه ناشنوایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید