حاشیه عجیب حراج تازه ایران خودرو

به گزارش یادداشت سریع، تهران (پانا) - خودروسازان همچنان درگیر بحران نداشتن قطعه و زیان انباشته هستند و در این شرایط هم دست از اجرای طرح های پیش فروش برنمی دارند، اما عجیب آنجاست که ایران خودرو در حراج اعلامی جدیدش مبلغ پیش پرداخت را کمتر از 50 درصد قیمت فعلی خودرو معین نموده است.

حاشیه عجیب حراج تازه ایران خودرو

به گزارش تجارت نیوز، خودروسازان همچنان درگیر بحران نداشتن قطعه و زیان انباشته هستند و در این شرایط هم دست از اجرای طرح های پیش فروش برنمی دارند.

طبق اعلام سازمان بازرسی بیش از 140 هزار خودرو ناقص به علت تامین نشدن قطعات آنها در پارکینگ خودروسازان وجود دارد. طبق ادعای خودروسازان آنها سالانه بیش از 100 هزار میلیارد تومان زیان ناشی از مقرون به صرفه فروش را تقبل می نمایند. بحران بدهی آنها هم جدی است. طبق برآورد اخیر که در دنیای اقتصاد منتشر شده بود اندازه بدهی آنها معادل 80 درصد ارزش دارایی در بخش ساختمان آنهاست.

با چنین وضعیتی آنها قرار است تعهدات نو را بپذیرند. آن هم با وعده های عجیبی مثل اینکه تنها با پرداخت 86 میلیون تومان صاحب خودرو پژو 207 شوید.

شرکت ایران خودرو مرحله نو پیش فروش شش محصول خود با موعد تحویل حداکثر یک ساله ویژه مهر ماه را گفت. این طرح از پنجشنبه 29 مهرماه شروع شده و تا یکشنبه دوم آبان ادامه خواهد داشت و در آن تارا دستی، پژو 207 دستی سقف شیشه ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک به صورت قرعه کشی عرضه شده اند.

نکته مهم این است که در این بخشنامه مبلغ پیش پرداخت کمتر از 50 درصد قیمت فعلی خودرو است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2039

به "حاشیه عجیب حراج تازه ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه عجیب حراج تازه ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید