تأثیر بالای تشخیص میزان ROS در درمان کرونا

به گزارش یادداشت سریع، سازنده دستگاه RDSS و برنده جایزه مصطفی گفت: تشخیص ROS بسیار مهم است، چراکه در پی آن می توان کرونا را درمان کرد و این بیماری را مدیریت کرد.

تأثیر بالای تشخیص میزان ROS در درمان کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، محمد عبدالاحد، سازنده دستگاه RDSS و برنده جایزه مصطفی در مراسم معرفی دستگاه RDSS در یاری تشخیص سریع کرونا که پیش از ظهر امروز برگزار گردید، اظهار کرد: ساخت این دستگاه حاصل کوشش شبانه روزی یک تیم برجسته است.

وی اضافه نمود: روش PCR تست مستقیم تشخیص کرونا است، ولی این دستگاه میزان ROS را در افراد اندازه می گیرد که این میزان در بیماران کرونایی بسیار بالاتر از سایر بیماری ها است.

سازنده دستگاه درباره مطالعه اجرا شده بیان نمود: جامعه آماری ما شامل بیمارستان هایی بود که بیماران کرونایی در آنها بستری بودند، اما تست PCR همه آنها مثبت نبود. حدود 250 الی 300 بیمار بستری، ICU، پرستار و غیره را در چند بیمارستان مورد آزمایش قرار دادیم و مشاهده کردیم اختلاف معناداری در سطح ROS کسانی که کرونا دارد و کسانی تست کرونای آنها منفی است، وجود دارد. هرچه سطح ROS بالاتر باشد فرد احتمال مبتلا بودنش به کرونا بیشتر است و باید برای درمان به پزشک مراجعه کند.

عبدالاحد ادامه داد: در آنالیز های دیگر متوجه شدیم آنفلوانزای فصلی موجب کاهش ROS می گردد. همچنین بیمارانی که در بیمارستان اکسیژن تراپی می شوند، این اکسیژن ROS را سرکوب می نماید.

وی گفت: در فاز دوم مطالعه از فروردین تا خرداد مقالات مختلفی در دنیا چاپ شد که نشان می دهد میزان ROS بیماران کرونایی اگر کنترل نگردد موجب افزایش مرگ ومیر می گردد. همچنین مقاله ای دیگر مطرح نمود که باید به بیماران کرونایی داروهای ضد ROS بدهیم تا بیمار فرایند درمان بهتری پیدا کند. درمجموع تشخیص ROS بسیار اهمیت دارد و تشخیصی است که در پی آن درمان است. با تشخیص ROS می توان به مدیریت بیماری کرونا یاری کرد.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1177

به "تأثیر بالای تشخیص میزان ROS در درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر بالای تشخیص میزان ROS در درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید