براساس برنامه دولت، قرار است یارانه 60 میلیون نفر افزایش یابد

به گزارش یادداشت سریع، تهران (پانا) - مبنای دو برابر شدن یارانه ها، یارانه معیشتی بنزین است، چرا که براساس برنامه دولت قرار است یارانه 60 میلیون نفر افزایش یابد که همان مشمولان یارانه بنزین هستند.

براساس برنامه دولت، قرار است یارانه 60 میلیون نفر افزایش یابد

به گزارش تجارت نیوز، پیگیری ها نشان می دهد که احتمالا از هفته آینده یارانه ها افزایش می یابد و در واقع قرار است این افزایش همزمان با پرداخت یارانه معیشتی بنزین در سرانجام هفته آینده انجام گردد.

براساس زمان بندی از دی ماه سال 98 رعایت شده، در هر ماه دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد.

اولین یارانه واریزی هر ماه یارانه معیشتی بنزین است که مبلغی بین 55 تا 205 هزار تومان است، مبلغ یارانه معیشتی متناسب با تعداد اعضای هر خانوار است. این یارانه در روز دهم از ماه واریز می گردد. حدود 60 میلیون نفر نیز یارانه معیشتی می گیرند.

دومین یارانه نیز یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی است که بیش از 10 سال از آغاز پرداخت آن می گذرد. این یارانه نیز در روز بیستم هر ماه واریز می گردد و تعداد یارانه بگیران در این بخش حدود 78 میلیون نفر است.

تا اواسط هفته قبل پیش بینی ها برای پرداخت یارانه در دی ماه طبق زمان بندی ذکر شده بود، اما صحبت های معاون مالی رئیس جمهور کمی معادلات را عوض کرد.

محسن رضایی گفت که قرار است در دی ماه یارانه ها دو برابر گردد. به گفته او یک خانوار چهار نفره در این ماه حدود 800 هزار تومان یارانه دریافت می نماید که بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی دیگر به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت می گردد.

با توجه به یکی شدن بودجه یارانه نقدی و معیشتی در لایحه بودجه سال آینده و این اظهارات معاون رئیس جمهور یکی از احتمالات این بود که دولت دو یارانه ای که هر ماه به صورت نقدی واریز می نماید را به در هم ادغام کند. با ادغام این دو یارانه دولت در هر ماه یک یارانه واریز می نماید و به گفته محسن رضایی یک نوبت هم کوپن خرید کالا می دهد.

در سرانجام هفته آینده دولت باید یارانه معیشتی بنزین را واریز کند، پیگیری های تجارت نیوز نشان می دهد که قرار است تغییر در پرداخت یارانه ها همزمان با پرداخت یارانه معیشتی بنزین صورت بگیرد.

گفته می گردد مبنای دو برابر شدن یارانه ها، یارانه معیشتی بنزین است، چرا که براساس برنامه دولت قرار است یارانه 60 میلیون نفر افزایش یابد که همان مشمولان یارانه بنزین هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2122

به "براساس برنامه دولت، قرار است یارانه 60 میلیون نفر افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براساس برنامه دولت، قرار است یارانه 60 میلیون نفر افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید