این میوه خوشمزه فکر شما را آرام می نماید!

به گزارش یادداشت سریع، محققان مصرف یک نوع میوه را برای کاهش استرس و رفع شدن مسائل خواب پیشنهاد می نمایند.

این میوه خوشمزه فکر شما را آرام می نماید!

به گزارش فارس به نقل از هندوستان تایمز، نتایج یک آنالیز تازه نشان می دهد خوردن گیلاس می تواند به شما یاری کند تا سلامت جسمی و روحی خود از کنترل سطح قند، کاهش اسید اوریک اضافی گرفته تا آرامش فکر را افزایش دهید.

به گفته کارشناسان، مصرف این میوه برای افرادی که نکات و ترفند های زیادی را برای برطرف اضطراب و مسائل خواب امتحان نموده اند، اما چندان نتیجه نگرفته اند، یک راه موثر برای آرام کردن فکر و افزایش سطح هورمون خواب ملاتونین است. خوردن گیلاس نه تنها شما را شاد می نماید، بلکه به شما یاری می نماید تا سلامت جسمی و روحی خود را افزایش دهید.

دیکسا باوسار، محقق این پژوهش و متخصص آیورودا* می گوید: گیلاس سطح ملاتونین آنتی اکسیدانی را در بدن شما افزایش می دهد و درنتیجه به شما یاری می نماید آرامش و خواب خوبی داشته باشید. ملاتونین موجود در گیلاس یک داروی فوق العاده برای بی خوابی است که می تواند به راحتی از سد خونی مغزی عبور کند و اثر تسکین دهنده ای روی نورون های مغز ایجاد کند، فکر را آرام می نماید و اضطراب و تحریک پذیری را کاهش می دهد که بعلاوه به تسکین سردرد ناشی از تنش یا استرس یاری می نماید.

گیلاس سرشار از ویتامین A و C است و به تنظیم ضربان قلب و فشار خون یاری می نماید و بعلاوه خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می دهد.

* آیورودا یک علم باستانی و کهن و نزد بسیاری از افراد هندی و اروپا و آمریکاست که از هندوستان ریشه گرفته و به خصوص در هند بسیار مرکز توجه است، اگرچه در کشور های دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می گردد. در آیوردا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2258

به "این میوه خوشمزه فکر شما را آرام می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میوه خوشمزه فکر شما را آرام می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید