اپل تولید آیفون 12 مینی را کاهش می دهد

به گزارش یادداشت سریع، این طور که به نظر می رسد، نبود تقاضای کافی برای خرید کوچکترین مدل از پرچم داران جدید اپل یعنی آیفون 12 مینی، شرکت آمریکایی را مجاب کرده تا تولید این محصول را به شکل محسوسی کاهش دهد.

اپل تولید آیفون 12 مینی را کاهش می دهد

اپل اواخر سال گذشته از گوشی های سری آیفون 12 در چهار مدل رونمایی کرد که در این بین، شاهد حضور یک گوشی 5.4 اینچی تحت عنوان آیفون 12 مینی هم بودیم. اپل این گوشی را در نتیجه عملکرد موفقیت آمیز آیفون SE 2020 راهی بازار کرد تا بلکه توجه کاربران بیشتری را به گوشی کوچک خود جلب کند اما هیچ چیز طبق برنامه های شرکت پیش نرفت. اگرچه گوشی های کوچک طرفداران زیادی دارند اما تعداد آن ها در مقایسه با کاربرانی که گوشی هایی با نمایشگر بزرگ را می پسندند آن قدر کم هست که اکنون اپل تصمیم دارد تولید آیفون 12 مینی را تا حد زیادی کاهش دهد.

به گزارش وب سایت Nikkei Asia، در کشور آمریکا، فروش گوشی آیفون 12 مینی با افت محسوسی روبرو بوده. در نتیجه اپل از خطوط تولید درخواست کرده تا تولید این محصول را در نیمه اول سال 2021 به شدت کاهش دهند. این طور که به نظر می رسد، تقاضا برای این گوشی افت محسوسی داشته و اصلا مطابق انتظارات اپل پیش نرفت.

وب سایت Nikkei Asia به این موضوع اشاره کرده که اپل سال گذشته از تأمین کنندگان خود در آسیا خواسته تا برای نیمه اول سال 2021، قطعات کافی برای تولید 96 آیفون (از جمله آیفون 11 و SE) فراهم کنند. در حالی که اکنون تولید 75 میلیون آیفون برای نیمه اول امسال در دستور کار اپل قرار گرفته که در این کاهش 20 درصدی، آیفون 12 مینی متهم ردیف اول بوده.

طبق گفته یکی از تحلیلگران جی پی مورگان (JP Morgan) در ماه فوریه، اپل احتمالا تولید آیفون 12 مینی را بعد از عرضه سری آیفون 13 متوقف خواهد کرد و این نشان می دهد کوچکترین عضو از خانواده آیفون های کنونی اصلا طرفدار زیادی ندارد. البته یکی از مسائل بزرگی که گریبان گیر این گوشی شده، باتری بسیار کم ظرفیت آن است که باعث می شود گوشی حتی یک روز را هم دوام نداشته باشد و این چیزی نیست که کاربران از یک پرچم دار انتظار داشته باشند.

  • آیفون 12 مینی طرفدار ندارد!

البته به نظر می رسد فعلا تولید آیفون 12 مینی به طور کامل متوقف نخواهد شد، اما اپل بیش از این نمی خواهد وقت و هزینه خود را صرف این محصول کند. به جای آن، به نظر می رسد سه مدل دیگر یعنی آیفون 12 و مدل پرو و پرو مکس همچنان با تقاضای زیادی روبرو هستند؛ بنابراین منطقی است که تمرکز شرکت روی ساخت این سه گوشی باشد و فاکس کان هم که مسؤول مونتاژ و ارسال گوشی های سری آیفون 12 به حساب می آید، از ماه ژانویه امسال تا به امروز با سفارش های زیادی مبنی بر تولید سه مدل یاد شده روبرو شده.

البته این اتفاقات شاید برای اپل خوشایند نباشند اما اگر منطقی به آن نگاه کنیم می بینیم که در این دوره، نه تنها گوشی کوچک استفاده کاربردی خاصی برای کاربران ندارد، بلکه اگر هم این طور باشد، باتری بسیار کم ظرفیتی که برای آن در نظر گرفته می شود کاربران را از خرید آن منصرف خواهد کرد. در دوره ای که شرکت ها برای پاسخگویی هرچه بیشتر به نیاز کاربران به تولید گوشی های تاشو روی آورده اند تا نمایشگرهای بزرگتری را در قالب یک گوشی کوچک تولید کنند، طبیعی است یک گوشی 5.4 اینچی نمی تواند محبوب باشد.

دلیل اینکه آیفون SE 2020 توانست تا این اندازه محبوب باشد و سهم بزرگی از میزان فروش آیفون ها را به خود اختصاص دهد در حالی که به نمایشگری 4.7 اینچی با حاشیه بسیار زیاد و باتری ناامیدکننده مجهز شده، قیمت پایه 399 دلاری آن است. اما آیفون 12 مینی با قیمت حدودا 700 دلار به فروش می رسد و همین موضوع خرید آن را کاملا غیرمنطقی می کند.

مادامی که شرک ها نتوانند فکری به حال باتری گوشی های کوچک کنند، به نظر می رسد تولید آن ها اصلا کار منطقی نباشد. این دقیقا همان چالشی بود که باعث شد ردمی از تولید محصولی برای رقابت با آیفون 12 مینی دست بکشد چرا که نمی توان درون یک گوشی با ابعاد کوچکتر از 6 اینچ، از یک باتری بزرگ استفاده کرد. مگر اینکه با اضافه کردن حاشیه، اندازه کلی گوشی را برای تعبیه یک باتری بزرگتر افزایش داد. در غیر این صورت اگر شرکت ها بخواهند به تولید گوشی کوچک بپردازند، حتما باید قابلیت های جذابی را در آن قرار دهند که آیفون SE 2020 مثال بسیار خوبی است. یک گوشی شبه پرچم دار با قیمت پایه 399 دلار.

حال مهم ترین سؤالی که پیش می آید این است که آیا اپل باز هم به تولید گوشی های کوچک ادامه می دهد یا خیر؟ طبق شنیده ها و شایعه های مختلف، سری آیفون 13 از لحاظ اندازه نمایشگر و تعداد، کاملا مشابه آیفون 12 خواهد بود. اگر این گفته ها حقیقت داشته باشد یعنی شاهد حضور آیفون 13 مینی هم خواهیم بود. اما اگر این طور باشد یا اپل قیمت آن را بسیار کاهش خواهد داد و یا قابلیت های بسیار جذابی را به آن اضافه می کند. در غیر این صورت یک پرچم دار معمولی چیز خاصی برای عرضه ندارد که گوشی های پرچم دار کنونی آن را در اختیار کاربران قرار نداده باشند و فقط افزایش قدرت پردازشی، آن هم به اندازه نامحسوس قرار نیست جذابیتی به گوشی اضافه کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا فکر می کنید گوشی های کوچک باید در برنامه تولید شرکت ها قرار داشته باشند؟

  • آیا اپل باید تولید آیفون 12 مینی را متوقف کند؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1704

به "اپل تولید آیفون 12 مینی را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل تولید آیفون 12 مینی را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید