امیر صباحی فرد: امروز توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع پرنده متجاوز را داریم

به گزارش یادداشت سریع، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز دیگر کشف نکردن هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری برای پدافند هوایی مفهومی ندارد و به این توانمندی رسیده ایم که هر پرنده ای را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشف، شناسایی و منهدم کنیم.

امیر صباحی فرد: امروز توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع پرنده متجاوز را داریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مراسم رونمایی از دستاوردهای دفاعی این نیرو که صبح امروز در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی پدافند هوایی برگزار گردید، با گرامیداشت دوازدهمین سالگرد تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش به فرمان فرماندهی کل قوا اظهار کرد: در سال جهش فراوری افتخار داریم تعدادی از دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش را که قابلیت رسانه ای شدن دارند رونمایی کنیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از تجهیزات پدافند هوایی از تجهیزاتی هستند که امکان اعلام آنها در رسانه ها وجود ندارد و ما از آنها بعنوان لایه های پنهان پدافند هوایی در روز احتیاج استفاده خواهیم کرد تا دشمنان از عملکرد خود مایوس شوند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به رونمایی از سامانه عماد در مراسم امروز گفت: عماد سامانه ای هوشمند، پیشرفته، مجهز و منحصر به فرد است؛ این سامانه قادر است سناریوهای مختلف جنگی را در قالب تمرین، ممارست و بازی جنگ مدل سازی کند و برای بالا بردن توان عملیاتی متخصصین عملیاتی در همه حوزه های پدافندی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

امیر صباحی فرد ادامه داد: این سامانه بازی جنگ و دارای نرم افزار و سخت افزاری بسیار پیشرفته است. این سامانه بر اساس تهدیدات روز طراحی شده است و قادریم آن را متناسب با تهدیدات به روز رسانی کنیم. تا امروز انحصار این سامانه فقط در دست چند کشور پیشرفته جهان بود و امروز همکاران ما در نیروی پدافند ارتش اسم انحصار را شکستند.

وی دومین درباره ویژگی های سامانه کاشف 99 نیز خاطر نشان کرد: کاشف 99 سامانه کشف آرایه فازی دقیق سه بعدی با برد 12 کیلومتر است که با توانمندی که دارد، قادر است انواع پرنده های کوچک بویژه ریز پرنده ها که سطح مقطع راداری کوچکی دارند را کشف کند. امروز هم می توانیم ریز پرنده ها را هم کشف و شناسایی کنیم و هم توان مقابله صددرصدی با آنها را با استفاده از سامانه های بومی داریم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: امروز دیگر کشف نکردن هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری برای پدافند هوایی مفهومی ندارد و به این توانمندی رسیده ایم که هر پرنده ای را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشف، شناسایی و منهدم کنیم.

امیر صباحی فرد با اشاره به تجهیزات در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در سال جهش فراوری رشد دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش صددرصد افزایش یافته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1188

به "امیر صباحی فرد: امروز توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع پرنده متجاوز را داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر صباحی فرد: امروز توانایی کشف، شناسایی و انهدام هر نوع پرنده متجاوز را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید