افزایش تعامل مجلس و وزارت تعاون

به گزارش یادداشت سریع، خبرگزاری خبرنگاران- اقدامات سه ماهه معاونت امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح و بر افزایش تعاون وزارت با مجلس شورای اسلامی تاکید شد.

افزایش تعامل مجلس و وزارت تعاون

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رایزنی و پیگیری مراحل تصویب طرح ها و لوایح مرتبط با وزارتخانه از جمله طرح های تقویت امنیت غذایی کشور و برطرف موانع تولیدات کشاورزی، تسهیل صدور مجوز های کسب و کار، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت- اصل 85، اصلاح قانون شورا های اسلامی کار، لایحه نحوه یاری های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی 1981 و پروتکل 2002 مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی و لایحه مقاوله نامه بازرسی کار 1947 از جمله مهم ترین اقدامات این معاونت در حوزه امور مجلس در این سه ماه به شمار می رود.

در راستای تعامل مناسب و مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهار نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیون های مجلس و هفت نشست در کمیسیون های مجلس هماهنگ و برگزار گردید.

بعلاوه آقای دکتر عبدالملکی با حضور در صحن علنی مجلس گزارشی از عملکرد اشتغال و اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه کل کشور به نمایندگان ارائه کرد.

با پیگیری های صورت گرفته، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با 132 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (در مجموع 168 ملاقات) در این مدت ملاقات و درخواست ها و مسائل مطرح شده در مورد حوزه های انتخابیه را آنالیز کرد.

بعلاوه، برگزاری نشست های شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارتخانه در استان ها، دریافت مصوبات و تدوین و تهیه مجلد سه ماهه و ارائه به معاونان وزیر، روسای سازمان ها و صندوق ها و بانک های تابعه و مدیران اجرایی استان ها، تهیه گزارش سفر مدیران وزارتخانه و مصوبات مربوطه، جمع آوری گزارش عملکرد واحد های کار و خدمات اشتغال منطقه ها آزاد تجاری و ویژه مالی، تهیه، تدوین و به روز رسانی شناسنامه استان ها، ارتباط و تعامل موثر با مدیران کل استان ها به منظور پیگیری احتیاج های استانی از واحد های ستادی در دستور کار نهاده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2106

به "افزایش تعامل مجلس و وزارت تعاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعامل مجلس و وزارت تعاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید