اشتباهات بزرگی که مدیران انجام می دهند

به گزارش یادداشت سریع، هر مدیر و رهبری ممکن است اشتباه کند، اما بعضی از اشتباهات آنقدر عظیم هستند که باعث آزرده شدن همه افراد می شوند.

اشتباهات بزرگی که مدیران انجام می دهند

به گزارش خبرنگار ، یکی از بهترین ویژگی های رهبری که یک مدیر می تواند داشته باشد این است که بتواند در دیگران, عزت نفس و اعتماد به نفس ایجاد کند و احترام به خود را در وجود دیگران به وجود آورد چرا که به عنوان یک رهبر, انتخاب های شما خصوصا اشتباه های رهبری روی کل تیم شما تاثیر می گذارد.

با این حال، همه ما در طول دوران کاریمان, رئیس بدی داشته ایم که درست برعکس عمل نموده است. در این نوشتار 3 مورد از کردن را که مردم مرتکب می شوند، شناسایی نموده ایم و راهکار هایی را برای آن ها ارائه داده ایم.

شاید عده ای از ما در گذشته, برخی از این اشتباهات رهبری را مرتکب شده باشیم، اما خبر خوب این است که همه ما با نگاهی به این اقدامات نادرست و اصلاح آن ها می توانیم یاد بگیریم که چه چیزی باعث به وجود آمدن یک رهبر خوب می گردد.

با تمرکز بر ایجاد عزت نفس، می توانیم به تیم خود یاری کنیم تا به بالاترین عملکرد خود برسد.

هر شخص, پتانسیل نامحدودی دارد و پس از استفاده از این پتانسیل، می تواند در محیط کاری مناسب شکوفا گردد. بنابراین, چنین افرادی دارای خلاقیت بسیاری هستند که می توانند برای حل مسائل، غلبه بر موانع و دستیابی به اهداف تجاری مورد استفاده قرار بگیرند.

عزت نفس تیم خود را بالا ببرید

رهبر، مهم ترین فرد در هر سازمانی است. بنابراین, رهبر لحن خود را با نحوه گفت وگو، رفتار، پاسخ به دیگران و رفتار روزمره با مردم مشخص می نماید.

مردم تمایل دارند از رهبر پیروی نمایند و رفتار رهبر نسبت به دیگران را تقلید می نمایند.بنابراین, وقتی شما به عنوان رهبر, با دیگران با ادب و احترام رفتار می کنید بقیه افراد نیز این رفتار را دنبال می نمایند.

یک کلمه مهربانانه از طرف شما به یکی از کارمندانتان می تواند باعث گردد که او تمام روز احساس خوشبختی کند و در مقابل, یک کلمه همراه با عصبانیت نیز می تواند باعث گردد تا آخر روز احساس ناامیدی، ترس و ناامنی داشته باشید. بنابراین، شما باید مراقب باشید.

رفتار های خاصی وجود دارد که می توانید هر روز در هر تعاملی تمرین کنید تا عزت نفس تیم خود را بالا ببرید.

وقتی شما روی بالا بردن عزت نفس تیم خود تمرکز می کنید، به طور همزمان, ترس هایی که باعث می شوند افراد نتوانند بهترین کار را انجام دهند، از بین می برید و به طور طبیعی, محیط کار با اوج عملکرد و نتیجه مفید، مانند گل های بهار در اطراف شما شکوفا می شوند.

به هر حال، حالا وقت آن رسیده است تا با سه اشتباه بزرگی که مدیران در رهبری خود انجام می دهند، آشنا شویم.

انتقاد کردن از دیگران

اولین اشتباه رهبری کردن که مدیران مرتکب می شوند، انتقاد از دیگران است.

به هر دلیلی, از انتقاد کردن از کسی خودداری نموده و سعی کنید وقتی کسی اشتباه می نماید، شما روی راهکار تمرکز کنید و بیشتر از اینکه چه کسی این کار را انجام داده و مقصر چه کسی است، روی آنچه می توان انجام داد، تمرکز کنید.زیرا این می تواند یک نشانه تحسین برانگیز برای یک رهبر باشد.

همه ما می دانیم که انتقاد مخرب مضر است و همه ما از اینکه نقدها مخرب بشنویم، متنفر هستیم و این مسئله می تواند روز ها و حتی سال ها ما را عصبانی کند.

نقدها مخرب به عزت نفس ما حمله می نماید و به تصویر از خود آسیب می رساند و مانع رسیدن به اوج عملکرد و نتیجه کاری می گردد و در نهایت، ما را عصبانی و فردی دفاعی می نماید که در این میان, باید از خود بپرسیم وقتی از چنین مسئله ای بیزاریم، چرا آن را در حق دیگران انجام می دهیم؟

شکایت کردن

دومین اشتباهی که افراد در رهبری کردن مرتکب می شوند این است که به هر دلیلی شکایت می نمایند. زیرا افراد شاکی همواره به دنبال چیزی یا شخصی هستند که از آن شکایت نمایند.

آن ها تمایل دارند با سایر افراد شاکی ارتباط برقرار نمایند. بنابراین, در محل کار با هم صحبت نموده و بعد از کار نیز با هم معاشرت می نمایند و همچنین با هم برای استراحت ناهار و قهوه بیرون می فرایند که این باعث می گردد شکایت برای آن ها به یک شیوه طبیعی زندگی تبدیل گردد.

با این وجود، هم انتقاد و هم شکایت یک مشکل اساسی دارد و در هر دو موقعیت، شما خود را به عنوان یک قربانی قرار می دهید. بنابراین، وقتی شکایت می کنید، در واقع خودتان را ضعیف می کنید.

شما با شکایت کردن, انواع احساس حقارت، ناکافی بودن، عصبانیت، کینه و اطمینان نداشتن را تجربه می کنید، ولی باید توجه کنید که وقتی به دلیل هرچیزی شکایت می کنید میزان عزت نفش خود را کاهش می دهید.

اگر به عنوان مدیر, از چیزی راضی نیستید، حق دارید آن را به گوش شخص مقابل برسانید، چون شما مسئول پیگیری آن هستید و این موضوع, یکی از ویژگی های تحسین برانگیز رهبری کردن است که باید آن را یاد بگیرید.

اگر از یک رفتار یا نتیجه ای راضی نیستید، وظیفه شما این است که به طور فعال برای اصلاح شرایط مداخله کنید و می توانید این کار را با عینی بودن تفاوت بین انتظارات و آنچه واقعاً رخ داده است، انجام دهید و سپس، از دیگران بخواهید که برای حل کردن مشکل با یکدیگر همکاری نمایند، اما شما نباید هرگز شکایت کنید.

محکوم کردن دیگران

سومین اشتباه رهبری که مدیران مجموعه های مختلف مرتکب می شوند، محکوم کردن هرکسی به هر دلیلی، در داخل یا خارج از شرکتشان است.

وقتی دیگران را محکوم می کنید، عزت نفس طرف مقابل به شدت پایین می آید و هنگامی که افراد خارج از شرکت را محکوم می کنید، انتها, یک نفر, هر آن چه که گفته اید را به آن ها می گوید و معمولاً یک نسخه تحریف شده به گوش فرد می رسد و دوباره شما را آزار می دهد.

به نظر می رسد که این موضوع یک قانون طبیعی و کاملاً اجتناب ناپذیر است.

این توصیه ها هنگامی که در خصوص رقبا یا مشتریان در بازار صحبت می کنید مهم هستند. بنابراین, هرگز از رقبا انتقاد نکنید.

اگر برخی از افراد در برخی زمینه ها پیروز تر از شما هستند، آن ها را تحسین کنید. سپس، به دنبال راه هایی برای فراوری محصولات و خدمات حتی بهتر و فروش آن ها حتی به طور مؤثرتر باشید.

هرگز از افراد و مسائل خارج از تجارت خود شکایت نکنید و در عوض، از همان مقدار انرژی ذهنی برای یافتن راهکار بهره ببرید، اما در وهله اول، مسائلی که منجر به شکایت شده اند را حل کنید.

بهترین رهبران, یک محیط مثبت ایجاد می نمایند

وقتی خصوصیات مثبت رهبری کردن در شما به وجود می آید، نگرش عمومی شما باعث گرما و صمیمیت محیط کار می گردد و این حس, کل محل کار را پر می نماید. زیرا شما محیطی را ایجاد می کنید که افراد در آن احساس آرامش می نمایند و نسبت به خود و کارشان احساس خوبی دارند و عزت نفس همه افراد در محل کار را بالا خواهید برد.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

ترجمه از فاطمه میرزایی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1805

به "اشتباهات بزرگی که مدیران انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات بزرگی که مدیران انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید