ارتباط افزایش ناچیز آلودگی هوا با افسردگی

به گزارش یادداشت سریع، محققان در یک آنالیز دریافتند افزایش ناچیز در میزان آلودگی هوا با بالا رفتن موارد ابتلا به افسردگی مرتبط است.

ارتباط افزایش ناچیز آلودگی هوا با افسردگی

به گزارش خبرنگاران، محققان انگلیسی در یک تحقیق مشاهده کردند افزایش ناچیز در میزان قرار دریافت افراد در معرض آلودگی هوا می تواند با بالا رفتن چشمگیر میزان افسردگی و اضطراب مرتبط باشد.

محققان دریافتند که افزایش فزاینده سطح دی اکسید نیتروژن که تا حد زیادی وسایل نقلیه دیزلی عامل فراوری آن هستند خطر ابتلا به اختلالات روانی شایع را حدود 39 درصد افزایش می دهد. همچنین آلودگی ناشی از ذرات ریز که از احتراق مواد سوختی و ترمز کردن خودرو ایجاد می گردد می تواند با افزایش 18 درصدی همراه باشد.

محققان همچنین اظهار داشتند: افرادی که در مکانهایی با میزان آلودگی بالاتر زندگی می نمایند دو برابر بیش از افراد ساکن در مناطق کمتر آلوده در معرض مسائل بهداشت روانی هستند. محققان اذعان داشتند که فاکتورهای دیگری از جمله ژنتیک و تجارب کودکی مهم هستند و بر سلامت روان تاثیرگذارند اما آلودگی هوا عاملی است که می توان از تاثیرگذاری آن جلوگیری کرد.

نتایج این مطالعه با آنالیز روی بیش از 1000 فرد بزرگسال ساکن مناطق جنوب شرقی لندن در مدت پنج سال بدست آمده اما نتایج آن می تواند مطابق با دیگر شهرهای سراسر دنیا نیز باشد.

به گزارش روزنامه گاردین، محققان انگلیسی تاکید کردند: میزان اختلالات روان در مناطق شهری بالاتر است که محرومیت و کمبود فضای سبز از جمله فاکتورهای موثر است. هرچند با تحت کنترل درآوردن تمامی مشخصه های محیط شهری و فاکتورهای اجتماعی و مالی، همچنان آلودگی هوا فاکتوری هشدار دهنده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1274

به "ارتباط افزایش ناچیز آلودگی هوا با افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط افزایش ناچیز آلودگی هوا با افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید