احتمالا تیم کوک مدیرعامل اپل اوایل سال 2025 بازنشسته شود

به گزارش یادداشت سریع، تیم کوک طی مدت 10 سالی که مدیرعامل اپل بوده است؛ این شرکت را به قله های جدیدی از پیروزیت و افتخار و محبوبیت رسانده است و در زمان او چندین سری محصول پیروز توسعه و عرضه شدند.

احتمالا تیم کوک مدیرعامل اپل اوایل سال 2025 بازنشسته شود

کوک سال گذشته، جشن 60 سالگی خود را برگزار کرده و به احتمال زیاد دنبال یافتن یک جانشین و پرورش آن به جای خودش است. حدس های زیادی پیرامون زمان خروج تیم کوک از اپل مطرح است که بیشتر آن ها می گویند این اتفاق در اوایل سال 2025 رخ می دهد یا زمانی که دسته جدیدی از محصولات این شرکت به طور کامل توسعه و عرضه شوند.

در اوایل سال جاری، تیم کوک در مصاحبه ای با کارا سویشر گفت که احتمالا 10 سال دیگر در اپل نیستم. او هیچ اشاره ای به زمان کناره گیری خود از سمت مدیرعاملی اپل یا جانشینان احتمالی نکرده است.

با این حال، مارک گورمن از نشریه بلومبرگ اشاره می کند احتمال قوی وجود دارد که تیم کوک بخواهد روی نسل جدیدی از محصولات اپل نظارت کامل داشته باشد تا با افتخار کامل نقش فعلی خود را در اپل ترک کند.

خداحافظی در زمان اوج جاه طلبی ها

تیم کوک در 10 سالی که مدیرعامل اپل بوده است؛ این شرکت را به یک غول فناوری 2.5 تریلیون دلاری تبدیل کرد تا ارزشمندترین شرکت در دنیا باشد. درآمد سه ماهه به بیش از 110 میلیارد دلار رسیده است و سود اپل بیش از چهار برابر شده و به نزدیک 29 میلیارد دلار رسیده است. امروز، این شرکت 147 هزار کارمند تمام وقت دارد و به طور میانه در هر ثانیه 10 هزار دلار درآمد کسب می کند که بیش از یک سوم آن سود خالص است.

تا کنون7 تیم کوک بر توسعه و عرضه چندین نسل از محصولات اپل از جمله مک بوک های رتینا، آیپد پرو، آیفون X، اپل واچ، ایرپادز و اپل تی وی 4K نظارت داشته است. همه این محصولات در بازار پیروز ظاهر شدند اما اکثرشان یک محصول تکامل یافته بودند تا یک محصول انقلابی!

گورمن از بلومبرگ اعتقاد دارد تیم کوک در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را روی توسعه یک هدست واقعیت افزوده و یک جفت عینک AR اختصاص داده است و انتظار می رود هر دوی این محصولات در نیمه های این دهه پیش رو معرفی شوند.

از آن جا که قرارداد پرداخت تیم کوک در سال 2025 به سرانجام می رسد؛ ممکن است او در بازه زمانی بین سال های 2025 تا 2028 بازنشسته گردد.

البته، اپل همچنان در حال کار روی یک خودروی خودران است. اپل می خواهد فناوری خودران مستقل خود را روی یک خودرو پیاده سازی کند و به همین دلیل پیش بینی نمی گردد به این زودی ها معرفی گردد.

جاه طلبی های اپل در حوزه واقعیت افزوده از طریق آیفون و آیپد تا حدود کمی تحقق یافته است و پروژه مبهم خودروی می توان آن را به اوج برساند.

درباره اینکه قرار است چه فردی جایگزین تیم کوک در اپل گردد؛ صحبت های زیادی مطرح است ولی احتمالا یک مدیر فناوری یا عملیات برای نقش مدیرعاملی ارزشمندترین شرکت دنیا انتخاب گردد. چندین نامزد احتمالی وجود دارد که کریگ فدریگی بیشترین شانس را دارد.

از دیگر افرادی که می توانند جایگزین تیم کوک شوند؛ می توان از جف ویلیامز، دیردره اوبراین و جان ترنوس نام برد. مطمئن باشید که تیم کوک این روزها همزمان که دارد روی نسل جدیدی از محصولات اپل نظارت می کند؛ برنامه جانشین پروری خود را آرام و بی سروصدا پیش می برد و هریک از این افراد در طولانی مدت می توانند مدیرعامل اپل باشند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1958

به "احتمالا تیم کوک مدیرعامل اپل اوایل سال 2025 بازنشسته شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالا تیم کوک مدیرعامل اپل اوایل سال 2025 بازنشسته شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید