آقای روحانی، انتظار می رفت در مرکز ستاد مقابله با کرونا حضور فعال تری داشته باشید

به گزارش یادداشت سریع، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی نامه ای به رییس جمهور اعلام کردند: انتظار می رفت در شرایط حساس کرونا در مرکز ستاد مقابله با این بحران حضور فعال تری می داشتید.

آقای روحانی، انتظار می رفت در مرکز ستاد مقابله با کرونا حضور فعال تری داشته باشید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی نامه ای به حسن روحانی رییس جمهور از وی خواستند تا در یک سال باقی مانده حضورش در ریاست جمهوری از این دوران با بطن جامعه همراه تر بوده و تصمیماتی برای بهبود هرچه بیشتر کشور اتخاذ کند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای حسن روحانی.

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران.

سلام علیکم.

سه سال از آغاز دوره دوم ریاست جمهوری جنابعالی میگذرد. مردم با ارزیابی عملکرد چهارسال نخست ریاستتان، تصمیم بر انتخاب دوباره شما گرفتند و حال با وجود اعتمادی که در سال های 92و96 به شما شده است توقع می رود در یک سال باقی مانده از این دوران با بطن جامعه همراه تر بوده و تصمیماتی برای بهبود هرچه بیشتر کشور اتخاذ کنید.

همانطور که می دانید، نزدیک به دوماه قبل ویروسی در چین شناسایی و به سرعت در جهان همه گیر شد. کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نبوده و حدود یک ماه از اولین نشانه های این بیماری در ایران می گذرد. قابل ذکر است تلاش های دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت و رئیس ستاد بحران مبارزه با کرونا در این مدت قابل تقدیر و تمجید است و البته ضعف هایی نیز در این بین وجود داشته که ان شاءلله در فرصتی مناسب خدمت ایشان و جنابعالی عرض خواهد شد؛ اگرچه انتظار می رفت در این شرایط حساس وزرای خود را تنها نگذاشته و در کنار ایشان در مرکز ستاد مقابله با این بحران حضور فعال تری می داشتید.

جناب آقای روحانی، در راه این مبارزه ملی، با وجود اعلام آمادگی و حضور نهاد های لشکری و کشوری در صحنه، مسائل عدیده ای وجود دارد که مرتفع کردنشان از حوزه اختیارات یک رئیس صف خارج است. همانطور که پیش تر آقای نمکی طی نامه ای به رئیس شورای عالی امنیت ملی اوضاع را برای شما شرح داده و از نابسامانی های موجود گلایه کرده بودند، نیاز به حضور یک رئیس ستاد مبارزه با این بحران که دسترسی و شناخت به تمام مسائل و نهاد ها داشته باشد هنوز احساس می شود.

باید به استحضار برسانیم، تاخیر در رساندن ماسک و اقلام بهداشتی به نهاد های درمانی و بازار مصرف، احتکار این اقلام در گمرک ها و عدم شفاف بودن مراحل انجام این اقدامات، تعلل در اتخاذ تصمیمات برای محدودسازی ورودی جاده ها (به خصوص در شهر های مبتلا)، نبود برنامه مشخص برای رسیدگی به مسائل روانی-اقتصادی ایجاد شده در بیشتر مشاغل به خصوص فعالیت های غیردولتی، نبود زیرساخت های لازم برای انجام فعالیت های بانکی-معاملاتی-حقوقی از راه دور که لزوم وجود دولت الکترونیک را میرساند، تنها چند نمونه از مسائلی است که هم اکنون کشور درگیر نتیجه عدم توجه به آنان شده است.

سوال این است که محتکران، سودجویان، کارشکنان و افرادی که در پیشبرد کار ها تعلل ایجاد میکنند چه کسانی هستند؟ کدام مدیر رده بالا از آن ها حمایت میکند که این گونه در مقابل مردم و مسئولان ایستادگی میکنند؟

از طرفی، یکی دیگر از نهاد های ذی ربط در حل این معضل (که با توجه به پتانسیل عملکرد اعم از نیروی انسانی و درمانی، همچنین مقبولیت در اذهان عمومی، بسیار تاثیر گذار و یاری دهنده است) سازمان حلال احمر می باشد؛ اما درست در زمانی که بیشترین نیاز به این سازمان احساس میشود، در انتخاب رئیس آن تعلل ایجاد شده است؛ لذا درخواست میشود به این امر توجه و رسیدگی شود.

جناب آقای روحانی، در شرایطی آخرین روز های سال98 را سپری میکنیم که وضع موجود عامل تعطیلی تعداد زیادی از مشاغل شده و کسب درآمد مردم به خصوص قشر کم درآمد جامعه دچار شرایط ویژه ای است که شاید رسیدگی به آن خود نیازمند تشکیل ستادی مجزا باشد. گمان میکنیم، مردمی که طی سال های گذشته با تمام کمبودها، تحریم ها و وعده های اجرا شده یا نشده کنار آمدند، شایسته این توجه باشند. درواقع بعد از درگیری کشور به این ویروس و اعلام شرایط بحرانی، نه تنها مسئله بهداشت و درمان بلکه همه بخش ها درگیر این مسئله شده اند و بیش از گذشته نیازمند توجه، هماهنگی و رسیدگی می باشند.

ارتباط صحیح و به موقع بین بخش های مختلف کشور، مبارزه با سودجویان، نظارت بر اداره گمرکات، نظارت بر تولیدی های داخل کشور، کنترل بازار، تشکیل جلسات و ارائه گزارش آنان از طریق رسانه ملی به مردم (آن هم خارج از یک برنامه منظم هفته ای و به تعداد نیاز در طول هفته که گامی موثر در افزایش امید و اعتماد افکار عمومی میباشد)، ارائه گزارشاتی دقیق (نه تنها در بحث بهداشت و آمار مربوط به آن که به خوبی توسط دکتر نمکی صورت می گیرد، بلکه در خصوص تمام بخش هایی که به هر نحو درگیر این بحران شده و حالت ویژه پیدا کرده اند)، حضور و همت جنابعالی و همچنین دیگر مسئولان را میطلبد.

امید است با تغییر رویکرد جنابعالی در این زمینه و بهبود شرایط تصمیم گیری و هماهنگی موارد در این شرایط، بحران حال حاضر را پشت سر گذاشته و امنیت و سلامت بار دیگر در کشور جاری شود. سایه امام خامنه ای مستدام باد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 876

به "آقای روحانی، انتظار می رفت در مرکز ستاد مقابله با کرونا حضور فعال تری داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای روحانی، انتظار می رفت در مرکز ستاد مقابله با کرونا حضور فعال تری داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید