آزمون حیوانی نانوواکسن ضدکرونا موفقیت آمیز بود ، از فراوری نانو ذراتی که تومور سرطانی را می سوزاند تا علت عدم آسیب مورچه ها هنگام سقوط

به گزارش یادداشت سریع، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

آزمون حیوانی نانوواکسن ضدکرونا موفقیت آمیز بود ، از فراوری نانو ذراتی که تومور سرطانی را می سوزاند تا علت عدم آسیب مورچه ها هنگام سقوط

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

آدامس ضد پیری با فرمولاسیون نانو به بازار رسید

شرکت بینگ همپ (Being Hemp) محصولات اختصاصی نانو موسوم به Nano CBD را برای سلامت بانوان ارائه نموده است. این محصول حاوی ترکیبات ضدپیری و مراقبتی بوده که در قالب آدامس با طعم سرکه سیب به بازار عرضه شده است. این آدامس ها به گونه ای طراحی شده که حاوی ترکیبات عصاره گیاه شاهدانه باشد و در عین حال به دلیل فرمولاسیون نانویی جذب بالایی داشته باشد.

فراوری نانوذراتی که تومور سرطانی را می سوزاند

پژوهشگران بیمارستان ملی سئول پیروز به ساخت نانوذرات جدیدی شدند که برای بهبود درمان هایپرترمیا در سرطان قابل استفاده است. به تازگی درمان هایپرترمی با استفاده از نانوذرات به عنوان روشی جدید برای غلبه بر محدودیت های درمان های معمولی سرطان مطرح شده است. هایپرترمی روشی است که در آن از گرما برای مقابله با سلول های سرطانی استفاده می گردد که کارایی آن بستگی به مقدار گرمایی دارد که می توان به تومور در اعماق بدن منتقل کرد.

با مدیر ایرانی پروژه کاوشگر امید بیشتر آشنا شوید / ساره امیری یکی از 50 دانشمند جوان برتر جهان

پروژه پرتاب کاوشگر بدون سرنشین امارات یکی از چندین پروژه ای است که نخبگان و به ویژه نخبگان زن در آن نقش ایفا می نمایند. در همین پروژه امید، 34 درصد از همکاران و 80 درصد کادر علمی را زنان تشکیل می دهند و این در حالی است که میانگین اشتغال زنان در بازار کار امارات فقط 28 درصد است. ساره امیری در واقع یکی از 9 وزیر زن کابینه دولت امارات و وزیر علوم پیشرفته این کشور است. او از بلوچ های ایرانی و زاده منطقه نیکشهر بلوچستان است که به همراه خانواده اش به امارات مهاجرت نموده و در در دبیرستان و دانشگاه های این کشور تحصیل نموده است. او متولد 1366 است.

آزمون حیوانی نانوواکسن ضدکرونا پیروزیت آمیز بود

به تازگی گزینه ای جدید برای ساخت واکسن کرونا ارائه شده است که پتانسیل بالایی برای مقابله با این بیماری دارد. این واکسن که با همکاری آمیت خنزر از شرکت پال لایف ساینس (PAI Life Sciences) توسعه یافته می تواند آنتی بادی هایی در بدن ایجاد کند پتانسیل بالایی برای خنثی کردن ویروس کرونا دارد. این واکسن روی موش ها و پستانداران مورد آزمایش قرار گرفته است.

هر ماسکی جلودار کرونا نیست / ویژگی های یک ماسک استاندارد

این روز ها با همه گیری ویروس کرونا و کمبود تجهیزات محافظتی، بسیاری از افراد به ماسک های پارچه ای خانگی روی آوردند تا به جلوگیری از شیوع ویروس یاری نمایند، اما تحقیقات نشان می دهند که همه ماسک ها استاندارد های لازم برای جلوگیری از سرایت این ویروس را نداشته و کاملا ناکارآمد هستند. یک مطالعه جدید نشان می دهد برای اینکه ماسک های پارچه ای خانگی بتوانند از انتقال ویروس جلوگیری نمایند باید حداقل دو لایه پارچه داشته باشند. اگر از ماسک های تک لایه استفاده می کنید با اطمینان می توان گفت که اینگونه ماسک ها از سرایت بیماری جلوگیری نمی نمایند.

چرا مورچه ها هنگام سقوط کردن آسیب نمی بینند؟ / فیزیک پاسخ می دهد

فرض کنید در حال بالا رفتن از یک درخت هستید، لیز می خورید و می افتید. ممکن است یک یا دو استخوان تان هم بشکند، اما اگر چنین چیزی برای یک مورچه اتفاق بیفتد و از ارتفاع زیادی سقوط کند آسیب نخواهد دید، چرا؟ از دید مورچه، اتمسفر ضخیم و چسبناک است و تجربه آن از سقوط از ارتفاع زیاد مانند زمانیست که ما به وسیله آب به عمق استخر می رویم. هوا زیرپای مورچه در حال سقوط نیز مانند یک کوسن نرم و ایمن است!

نخستین سالنامه آماری مهاجرت ایران رونمایی شد / بازگشت بیش از 1700 دانشجوی ایرانی غیرمقیم به کشور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، از وجود استاندارد های دوگانه در آنالیز شرایط مهاجرت ایران به عنوان یک آسیب در این حوزه یاد کرد و گفت: ابتدای انقلاب، از مجموع 270 هزار دانشجوی ایرانی، 100 هزار دانشجو در خارج از کشور و از این میان 50هزار نفر در آمریکا حضور داشتند. اما اکنون از جمع 4 میلیون و 700 هزار دانشجوی ایرانی، 48 هزار دانشجو در خارج از کشور داریم که تنها 12 هزار نفر در آمریکا تحصیل می نمایند و این موضوع نشان می دهد ایران دیگر جزو کشور های مهاجرفرست جهان نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1140

به "آزمون حیوانی نانوواکسن ضدکرونا موفقیت آمیز بود ، از فراوری نانو ذراتی که تومور سرطانی را می سوزاند تا علت عدم آسیب مورچه ها هنگام سقوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون حیوانی نانوواکسن ضدکرونا موفقیت آمیز بود ، از فراوری نانو ذراتی که تومور سرطانی را می سوزاند تا علت عدم آسیب مورچه ها هنگام سقوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید