3 کراس اوور نو چینی در راه بازار ایران

به گزارش یادداشت سریع، چینی ها زمانی که به بازار ایران وارد شدند هیچ گاه فکرش را نمی کردند که بتوانند تا این حد در بازار خودرو ایران تاثیرگذار باشند.

3 کراس اوور نو چینی در راه بازار ایران

امسال دو کراس اوور تازه چینی وارد بازار شدند؛ ام وی ام X55 را مدیران خودرو عرضه کرد و SWX نیز از طریق سیف خودرو ارائه شد. حالا در میان خودروهای چینی که در صف ورود به بازار قرار دارند، گویا ورود سه محصول قطعی است و در چند ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد.

سهم خودروهای چینی از ابتدای دهه 90 تا به امروز چندین برابر شده است. خودروهای چینی که زمانی به عنوان خودروهای بی کیفیت بازار معرفی می شدند در حال حاضر، همگی با قیمت های نجومی در بازار به فروش می رسند و مشتریان وفاداری نیز پیدا کرده اند. تعدادی از این خودروها فروش بسیار بالای در سال دارند که می توان آن ها را خوش نام ترین و پر فروش ترین خودروهای چینی بازار نامید (بد نیست نگاهی به بهترین خودروهای چینی بازار داشته باشید).

بیشتر بخوانید: معرفی کی ام سی K7 یا همان جک X7؛ محصول تازه کرمان موتور

اگر نیم نگاهی به سابقه حضور برندهای چینی در بازار کشورمان داشته باشید، احتمالا شما هم به این نتیجه می رسید که هیچ شرکتی به میزان مدیران خودرو، نتوانسته باعث و بانی حضور پر رنگ چینی ها در کشورمان باشد، نخستین خودرو؛ چری تیگو 8 است. کراس اووری هم سایز هیوندای سانتافه که از ظاهر بسیار مجذوب کنندهی برخوردار است. موتور آن مانند چری تیگو 7 و ام وی ام X55 مجهز به یک پیشرانه 1500 توربو خواهد بود و احتمالا بازه قیمتی یک میلیارد تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان را در بازار طی سال آینده به خود اختصاص خواهد داد.

KMC K7؛ کراس اوور سایز میانه جک است که ظاهری مجذوب کننده و شبیه مازراتی لوانته دارد. همزمان با شروع فروش زمستانه کرمان موتور، برای نخستین بار شاهد عرضه جک K7 در سبد فروش کرمانی ها هستیم؛ خودرویی که البته در اختیار نمایندگی ها قرار گرفته و احتمالا از اواخر بهار 1400 مشتریان امکان خریداری آن را خواهند داشت. بر اساس استراتژی تازه کرمان موتور به جای نام جک با عنوان KMC عرضه خواهد شد. این خودرو نیز از یک موتور 1500 توربو بهره می برد و رقیب مستقیم چری تیگو 7 خواهد بود. KMC K7 احتمالا در محدوده قیمتی 800 میلیون تومان یا کمی بالاتر عرضه خواهد شد.

آخرین خودرو نیز یک کراس اوور است که از طریق شرکت تازهالتاسیس گروه جی بی جی یعنی وارد کننده سابق خودروهای هیوندای، کیا و جیلی تولید خواهد شد و فردا SX5 نام دارد.

بیشتر بخوانید: فردا SX5 به شکل رسمی معرفی شد

این خودرو یک کراس اوور کوچک است که از لحاظ ابعاد شباهت چشمگیری با چانگان CS35 (محصول سابق سایپا) دارد و رقیب خودروهایی مانند جک S5 و چری تیگو 5 خواهد بود.

حضور یک رقیب تازه می تواند برای آنها چالش برانگیز باشد. گفته می شود ورود این سه کراس اوور به بازار ایران قطعی است و در نیمه نخست سال آینده تولید و به بازار ایران عرضه خواهند شد.

چرا خودروهای چینی با نام ایرانی تولید می شوند؟

شاید نخستین علت؛ جلوگیری از اثرات تحریم خودروسازان چینی از طریق وزارت خزانه داری آمریکا باشد و دومین علت نیز پرداخت تعرفه کمتر برای واردات قطعات منفصله است زیرا اگر برای خودرو، نام ایرانی انتخاب شود، تعرفه پرداختی واردات قطعات منفصله 5 درصد کاهش خواهد یافت.

امروزه چینی ها با همین سطح محدود از حضور در بازار ایران را باید خودروسازانی درجه یک در جهان دانست. سطح کیفی محصولات تازه این کشور چنان بالا رفته که تقریباً با استاندارد های تولید خودرو در فرانسه، ایتالیا و کره جنوبی همسان بوده و در برخی گونه ها حتی از رقبای اروپایی بالاتر است.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2283

به "3 کراس اوور نو چینی در راه بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 کراس اوور نو چینی در راه بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید