بازی موبایلی تازه هری پاتر عملکردی فوق العاده داشته است

به گزارش یادداشت سریع، جادوی هری پاتر و مدرسه جادوگری هاگوارتز همچنان ادامه دارد. طبق داده های معتبر تازه، بازی هری پاتر: جادو بیدار شد Harry Potter: Magic Awakened توانسته در دو ماه اول عرضه اش در گوگل پلی و اپل اپ استور بیش از 228 میلیون دلار عایدی فراوری کند. این آمار به وسیله Sensor Tower اعلام شده است.

بازی موبایلی تازه هری پاتر عملکردی فوق العاده داشته است

این بازی موبایلی چینی که به وسیله شرکت NetEase به انتشار رسیده، در تاریخ (9 سپتامبر) در چند منطقه خاص آسیا نظیر چین، هنگ کنگ، تایوان و ماکائو عرضه شده است و در همین فاصله کوتاه به دومین بازی موبایلی پرفروشی تبدیل شده است که از نام هری پاتر استفاده نموده است.

برای مقایسه و کار فوق العاده ای که این بازی انجام داده است، باید گفت که بازی Hogwarts Mystery که در حال حاضر پرفروش ترین بازی موبایلی هری پاتر است و در طول عمرش 342 میلیون دلار فروش نموده، در آوریل سال 2018 میلادی منتشر شده است. در حالی که فقط دو ماه از عرضه بازی نو Harry Potter: Magic Awakened آن هم در منطقه های محدود سپری شده است. بازی Harry Potter: Puzzle & Spells هم که به وسیله Zynga ساخته شده، سومین بازی پرفروش موبایلی هری پاتر است که در سپتامبر 2020 منتشر شده و 135 میلیون در سراسر دنیا فروش داشته است.

بازی واقعیت افزوده Harry Potter: Wizards Unite هم که به وسیله Niantic فراوری شده، از ژوئن 2019 تا به اکنون فقط 39.4 میلیون دلار فروش داشته و عملکرد ضعیف تری را به نام خود ثبت نموده است. در واقع، فروش این بازی واقعیت افزوده در سال 2021 فقط 4.1 میلیون دلار بوده است. این در شرایطی است که دیگر بازی معروف واقعیت افزوده Niantic یعنی بازی Niantic فقط در امسال چیزی حدود 1.1 میلیارد دلار عایدی داشته است.

این بزرگ ترین افتتاحیه برای یک بازی موبایلی هری پاتر بوده است. در اولین ماه عرضه اش، بازی Harry Potter: Magic Awakened توانسته 180.7 میلیون دلار به دست آورد. این رقم برای Hogwarts Mystery در ماه اول عرضه 32.6 میلیون دلار و برای Wizards Unite حدود 12.3 میلیون دلار بوده است. مجموع عایدی حاصل از فروشگاه های شخص ثالث اندروید در چین یا سایر منطقه ها در این آمار به حساب نیامده است.

بازی Harry Potter: Magic Awakened نه تنها فروش فوق العاده ای را در این بازه کوتاه کسب نموده است، بلکه نکته جالب تر این است که توانسته بدون سروصدای زیادی و بی آنکه کسی انتظارش را داشته باشد، یک بازی بسیار خوب درباره دنیا هری پاتر به مخاطبان پروپاقرص این سری ارائه دهد. اثری که به نظر می رسد دوباره می تواند شما را به فضای مدرسه جادوگری هاگوارتز ببرد و ماجراجویی تازه ای را برای شما رقم بزند.

در حالی که Harry Potter: Magic Awakened عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان داده، هواداران هری پاتر همچنان منتظر بازی اکشن نقش آفرینی میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) هستند که احتمالا در سال 2022 عرضه خواهد شد.

شاید تنها مشکل این باشد که هنوز تاریخ عرضه بازی در اروپا و آمریکا اعلام نشده است. با این وجود، NetEase به آرامی و تا سرانجام 2021 در حال عرضه بازی در تایلند، فیلیپین، مالزی، سنگاپور، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی است.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2269

به "بازی موبایلی تازه هری پاتر عملکردی فوق العاده داشته است" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازی موبایلی تازه هری پاتر عملکردی فوق العاده داشته است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی موبایلی تازه هری پاتر عملکردی فوق العاده داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید