3 مدل طرز تهیه دسر ماست و شلیل ساده و رژیمی خوشمزه

به گزارش یادداشت سریع، آیا تا به حال طعم دسر ماست و شلیل را امتحان نموده اید؟ ترکیب طعم و عطر شلیل با ماست شیرین ترکیب لذیذی را به وجود می آورد. این دسر بسیار سالم و کم کالری است و می توانید از آن به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی بهره ببرید. در این مقاله از در می توانید با چند روش طرز تهیه دسر ماست و شلیل و همه فوت و فن های درست کردن این دسر سالم برای بچه ها و بزرگسالان آشنا شوید.

3 مدل طرز تهیه دسر ماست و شلیل ساده و رژیمی خوشمزه

طرز تهیه دسر ماست و شلیل ساده

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

کالری هر 100 گرم دسر ماست و شلیل ساده: حدود 94 کالری

مواد لازم برای طرز تهیه ماست شلیل

  • ماست یونانی: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شلیل رسیده: 3 عدد
  • عسل: 2 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه دسر ماست و شلیل رژیمی

درست کردن دسر ماست و شلیل ساده ترین کاری است که می توانید برای تهیه یک دسر خانگی انجام دهید. پس اگر با خودتان فکر می کنید که با شلیل چی درست کنم بهتر است این دسر را امتحان کنید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن ماست و عسل

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ماست شلیل باید ماست یونانی و عسل را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. سپس مواد را با همزن دستی یا چنگال به خوبی هم بزنید تا عسل کاملا در ماست حل گردد و ماست حالت یکدستی پیدا کند. در صورت تمایل می توانید انواع از جمله را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف بخرید.

مرحله دوم؛ میکس نموده شلیل

در این مرحله از طرز تهیه ماست شلیل باید شلیل ها را به خوبی بشویید و با دستمال خشک کنید. سپس شلیل را چهار قاچ کنید و آن را داخل غذاساز بریزید تا کاملا پوره گردد.

مرحله سوم؛ آماده کردن دسر ماست شلیل

در آخرین مرحله از طرز تهیه این دسر خوش طعم خانگی باید شلیل های میکس شده را به ترکیب ماست و عسل اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید. سپس دسر را در ظرف موردنظر بریزید و میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماست میوه ای ساده و ترکیبی

طرز تهیه دسر ماست و شلیل با شبرنگ

مدت رمان آماده سازی: 10 دقیقه

کالری هر 100 گرم دسر ماست شلیل با شبرنگ: حدود 120 کالری

مواد لازم برای تهیه دسر ماست شلیل با شبرنگ

  • ماست همزده پرچرب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شلیل میانه: 2 عدد
  • شبرنگ میانه: 1 عدد
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر ماست و شلیل با شبرنگ

درست کردن دسر ماست و شلیل با شبرنگ طعم بسیار لذیذی دارد و در عرض چند دقیقه آماده می گردد. در ادامه می توانید با مراحل این دسر سالم و خوشمزه آشنا شوید.

مرحله اول، ترکیب کردن ماست و عسل

در اولین مرحله از درست کردن دسر ماست شلیل و شبرنگ باید ماست همزده پرچرب را با عسل ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا عسل در ماست حل گردد.

در صورت تمایل می توانید انواع کم چرب و پرچرب را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

مرحله دوم؛ میکس کردن شلیل و شبرنگ

در این مرحله از دستور تهیه این دسر ماست میوه ای باید شلیل ها و شبرنگ را بشویید و با دستمال خشک کنید. سپس میوه ها را خرد کنید و در غذاساز بریزید تا کاملا میکس شوند.

در صورت تمایل می توانید انواع مثل شبرنگ و شلیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن دسر ماست شلیل و شبرنگ

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ماست و شلیل باید میوه های میکس شده را با ترکیب ماست همزده و عسل مخلوط کنید. مواد را خوب هم بزنید و سپس دسر را در ظرف موردنظر بریزید و میل کنید. برای تزیین این دسر می توانید شلیل و شبرنگ را به صورت لایه های نازک برش دهید و به همراه چند برگ نعناع تازه روی دسر خود قرار دهید.

طرز تهیه دسر ماست و شلیل رژیمی

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

کالری دسر ماست شلیل رژیمی: حدود 155 کالری

مواد لازم برای تهیه دسر ماست میوه ای رژیمی با شلیل

  • ماست همزده کم چرب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر جو پرک: 1 قاشق غذاخوری
  • شلیل میانه: 2 عدد
  • عسل: 1 قاشق مرباخوری
  • خشکبار دلخواه: حدود 1 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر ماست و شلیل رژیمی

اگر رژیم لاغری دارید و دوست ندارید کالری های اضافی مصرف کنید، می توانید این دسر ماست و شلیل رژیمی را به عنوان یک میان وعده سالم و مفید مصرف کنید. این دسر هم طعم لذیذی دارد و هم به علت وجود خشکبار و پودر جو پرک موجب احساس سیری می گردد.

مرحله اول؛ ترکیب کردن ماست و عسل

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ماست شلیل رژیمی باید مانند روش های قبل ماست همزده کم چرب و عسل را در یک ظرف بریزید و خوب با هم ترکیب کنید.

مرحله دوم؛ پودر کردن جو پرک

در این مرحله باید جو پرک را در مخلوط کن بریزید سپس دستگاه را روشن کنید تا جو پرک کاملا پودر گردد. می توانید برای پودر کردن جو پرک از هر دستگاهی که دارید، بهره ببرید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن مواد دسر

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر ماست میوه ای رژیمی باید شلیل خرد شده، پودر جو پرک و ترکیب ماست و عسل را در مخلوط کن بریزید. می توانید چند تکه یخ هم به دسر مواد اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کنید تا ماست میوه ای رژیمی با شلیل آماده گردد. بعد از میکس شدن مواد، دسر را در ظرف موردنظر بریزید. درنهایت خشکبار موردنظرتان را اضافه کنید و دسر را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی میل کنید.

در صورت تمایل می توانید انواع ، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه دسر ماست و شلیل

  • در طرز تهیه دسر ماست شلیل می توانید شلیل را به اندازه دلخواه خودتان ریز یا پوره کنید.
  • دسر ماست شلیل باید به صورت سرد مصرف گردد. می توانید قبل از مصرف این دسر را برای 1 ساعت در یخچال قرار دهید و بعد میل کنید.
  • می توانید به اندازه نصف قاشق چای خوری به این دسر وانیل اضافه کنید تا دسر شما خوش عطرتر گردد. برای تهیه وانیل به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می توانید خرید خود را از فروشگاه های انجام دهید.
  • اندازه شیرینی دسر ماست و شلیل به ذائقه شما بستگی دارد. بنابراین می توانید در این دسر از اندازه عسل کمتر یا بیشتری بهره ببرید.
  • در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه این ماست میوه ای رژیمی به جای شلیل از میوه های دیگری مثل هلو انجیری، شبرنگ، هلو و… نیز بهره ببرید.
  • استفاده از ماست خامه ای در دسر ماست شلیل طعم لذیذتری به آن می بخشد. اما این کار موجب زیاد شدن کالری دسر شما می گردد.
  • اگر به غذاساز دسترسی ندارید می توانید شلیل ها را با چاقو خرد یا رنده کنید و به ماست اضافه کنید.
  • در صورت تمایل می توانید 2 قاشق غذاخوری خامه صبحانه به دسر ماست شلیل اضافه کنید تا طعم دسر شما خوشمزه تر گردد. برای تهیه خامه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می توانید از فروشگاه های اقدام کنید.
  • اگر طبع سردی دارید، بهتر است اندازهی دارچین و پودر زنجبیل به دسر ماست و شلیل اضافه کنید تا طبع دسر شما گرم گردد. در صورت تمایل می توانید دارچین و پودر زنجبیل را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.
  • برای این که دسر ماست و شلیل شما خنک تر گردد، می توانید همه مواد دسر را همراه با چند قالب یخ در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و دسر را آماده کنید.
  • در صورت تمایل می توانید برای شیرین کردن دسر ماست شلیل به جای عسل از شیره خرما یا شکر نیز بهره ببرید. می توانید شکر و شیره را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

سوالات متداول

در طرز تهیه دسر ماست و شلیل از چه نوع ماستی استفاده کنیم؟

برای تهیه دسر ماست و شلیل باید از ماست شیرین همزده یا یونانی بهره ببرید. اگر ماست شما خامه ای و پرچرب باشد، طعم دسر لذیذتر می گردد، اما کالری آن بیشتر خواهد شد.

آیا می توان از دسر ماست و شلیل برای نوزاد استفاده کرد؟

از 8 ماهگی به بعد می توانید از دسر ماست و شلیل ساده برای نوزاد بهره ببرید. این دسر فیبر و ویتامین های زیادی دارد و برای سلامت سیستم گوارش نوزاد بسیار مفید است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 5 تیر 1402 بروزرسانی: 5 تیر 1402 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2440

به "3 مدل طرز تهیه دسر ماست و شلیل ساده و رژیمی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مدل طرز تهیه دسر ماست و شلیل ساده و رژیمی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید