کو: آیفون 15 پرو مکس 2023 تنها مدل با لنز پریسکوپی خواهد بود

به گزارش یادداشت سریع، هنوز چند ماهی تا زمان رونمایی از سری نو گوشی های آیفون 14 اپل فاصله داریم، اما گاهی اوقات شاهد انتشار شایعات و حدس های متعددی در خصوص سری آیفون 15 سال 2023 هستیم که بعضی اطلاعات در خصوص گوشی های این سری را در اختیار ما قرار می دهند. در حال حاضر یکی از شایعه ترین قابلیت هایی که طبق خبرها در سری آیفون 15 انتظار داریم، استفاده از لنز پریسکوپی برای بهره گیری از زوم اپتیکال بهتر است. در حالی که تحلیلگران ابتدا بر این باور بودند که این فناوری منحصر به مدل های پرو سال 2023 اپل خواهد بود، مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف محصولات اپل اکنون ادعا می نماید که تنها آیفون 15 پرو مکس این لنز نو را دریافت خواهد نمود.

کو: آیفون 15 پرو مکس 2023 تنها مدل با لنز پریسکوپی خواهد بود

برای کسانی که در خصوص لنزهای پریسکوپی اطلاعات ندارند باید بگوییم که با استفاده از این لنز، نور وارد شده به لنز تله فوتو در پشت آیفون به وسیله یک آینه زاویه دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می گردد. تغییر جهتی که نور به سمت آن حرکت می نماید به اپل این امکان را می دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد و کاربران را قادر می سازد تا بدون هیچ گونه تاری از زوم بیشتر بهره ببرند.

پیش تر نیز جف پو، تحلیلگر شرکت Haitong International Securities اظهار داشت که حداقل یکی از مدل های آیفون 15 که در سال 2023 عرضه خواهند شد، دارای سیستم دوربین پریسکوپی است که قابلیت زوم اپتیکال را افزایش می دهد. شایعات در خصوص دریافت لنز پریسکوپی آیفون از اوایل سال 2020 منتشر شد و آقای کو اولین نفری بود که به این احتمال اشاره نمود. این تحلیلگر در ابتدا گفت که لنز پریسکوپی یکی از ویژگی های آیفون 14 پرو خواهد بود، اما اکنون به نظر می رسد که باید تا عرضه آیفون 15 پرو در سال آینده صبر کنیم.

باید اشاره کنیم که لنز تله فوتو در مدل های آیفون 13 پرو تنها زوم اپتیکال 3 برابری و زوم دیجیتالی 15 برابری را به کاربران ارائه می دهد. این در حالی است که گلکسی S22 اولترا سامسونگ مجهز به یک لنز پریسکوپی است که زوم اپتیکال 10 برابر و زوم دیجیتال تا 100 برابر را امکان پذیر می نماید. اگرچه ظاهرا اپل برنامه های خاصی برای آوردن لنز پریسکوپ به آیفون ها دارد، به نظر می رسد که این ویژگی محدودتر از حد انتظار باشد.

به این علت که طبق گفته آقای کو، لنز تازه پریسکوپی به طور انحصاری در آیفون 15 پرو مکس بزرگ تر و گران قیمت در دسترس خواهد بود و آیفون 15 پرو کوچک تر لنز تله فوتو معمولی را برای زوم اپتیکال حفظ خواهد نمود. این تحلیلگر در ادامه می گوید که سنسور پریسکوپی 1/3 اینچی دارای وضوح 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.8، تثبیت کننده تغییر سنسور و زوم اپتیکال 6 برابری خواهد بود.

کاربرانی که استفاده از گوشی هایی با نمایشگر کوچک تر را ترجیح می دهند، باید تا سال 2024 منتظر بمانند تا آیفون غیر پرو مکس با لنز پریسکوپی را به دست بیاورند، زیرا کو اشاره می نماید که هر دو آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس این فناوری را خواهند داشت. این تحلیلگر بعلاوه معتقد است لنز پریسکوپی که در مدل های آیفون 16 پرو به کار خواهد رفت، مشابه یا کاملا مشابه لنز مورد استفاده در آیفون 15 پرو مکس خواهد بود.

اگر این شایعات صحت داشته باشند، این اولین باری نیست که اپل بعضی از ویژگی های خاص آیفون را به مدل پرو مکس گران قیمت محدود می نماید. برای مثال باید اشاره کنیم که آیفون 12 پرو مکس تنها مدلی بود که مجهز به سنسور بزرگ تر در دوربین واید بود. این گوشی بعلاوه تنها مدلی بود که از تثبیت کننده تغییر سنسور و لنز تله فوتو با زوم اپتیکال 2.5 برابری بهره می برد.

در گذشته نیز آیفون 6 پلاس تنها مدلی بود که مجهز به لرزشگیر اپتیکال بود. این در حالی که اولین دوربین با لنز دوگانه در آیفون ها منحصر به آیفون 7 پلاس بوده است. آیفون 13 پرو و پرو مکس در حال حاضر از سیستم دوربین مشابهی بهره می برند. شایعات دیگری نیز در خصوص پرچم داران سال 2023 اپل شنیده می گردد.

طبق گزارش Omida، اپل در سال آینده مدل های آیفون 15 را با مقدار های نمایشگر مشابه سری آیفون 14 معرفی خواهد نمود. این گزارش بعلاوه نشان می دهد که حفره نمایشگر همچنان بخشی از صفحه نمایش سری آیفون 15 برای میزبانی از دوربین سلفی خواهد بود. باید دید در ادامه چه شایعات دیگری در خصوص این گوشی ها مطرح خواهد شد.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2280

به "کو: آیفون 15 پرو مکس 2023 تنها مدل با لنز پریسکوپی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کو: آیفون 15 پرو مکس 2023 تنها مدل با لنز پریسکوپی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید