کشف مجموعه ای از قدیمی ترین سلاحهای ساخته شده در قاره آمریکا

به گزارش یادداشت سریع، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، کشف مجموعه ای از قدیمی ترین سلاحهای ساخته شده در قاره آمریکا صورت گرفت.

کشف مجموعه ای از قدیمی ترین سلاحهای ساخته شده در قاره آمریکا

باستان شناسان 14 شی نوک تیز را در محوطه باستان شناسی کوپرز فیلد واقع در غرب استان آیداهو کشف کردند که قدمتشان به 13200 تا 16000 سال پیش باز می گردد. میزان لبه های تیز این اشیا بین یک تا 5 سانتیمتر متغیر است. این اشیا بعلاوه 23000 سال از اشیای مشابهی که پیش تر در این منطقه کشف شده بودند، قدیمی تر محسوب می شوند و در نتیجه میتوان از سلاح های کشف شده در آیداهو به عنوان قدیمی ترین سلاحی یاد کرد که تا به امروز در قاره آمریکا کشف شده است.

براساس یک مقاله تحقیقاتی در خصوص این یافته ها، این اکتشاف ابزارهای سنگی دیگر، قطعات استخوان حیوانات و میزان قابل توجهی از بقایای سنگی را شامل می گردد که جزئیات بیشتری در خصوص چگونگی تولیدات انسانهای اولیه در شمال غربی اقیانوس آرام و کاربرد سلاح های سنگی برای شکار حیوانات به وسیله آنها را ارائه می نماید. مقاله تحقیقاتی بعلاوه شرح می دهد که چگونه تغییرات در یخ انسان های باستانی را به رودخانه کلمبیا و سپس در نهایت به محوطه کوپرز فیلد آورده است.

آنالیز این سلاح های سنگی به وسیله دانشگاه استانی اورگان و یه سرپرستی استاد رشته انسان شناسی به نام لورن دیویس انجام شد. علاوه بر قدمت قابل توجه این سلاح ها، این مقاله گفت که نقاط تیز شده سلاح های محوطه کوپرز فیلد مشابه نقاطی است که در هوکایدو واقع در ژاپن یافت شده و قدمت آنها به 16000 تا 20000 سال پیش باز می گردد.

باستان شناسان این ابزارهای سنگی را در حفاری های تابستانی در محوطه کوپرز فیلد بین سالهای 2012 تا 2017 کشف کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2364

به "کشف مجموعه ای از قدیمی ترین سلاحهای ساخته شده در قاره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجموعه ای از قدیمی ترین سلاحهای ساخته شده در قاره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید