کافه بازار چگونه از امنیت کاربران خود حفاظت می کند؟

به گزارش یادداشت سریع، کافه بازار بازار با استفاده از ابزار هایی مانند آنتی ویروس ها، نظارت کارشناسان خود در دریافت گزارش از کاربران نسبت به شناسایی و حذف برنامه های مخرب اقدام می کند. با استفاده از سپر امنیت کافه بازار تا به حال هزار و 400 برنامه مخرب شناسایی و بیش از 3000 برنامه حذف شده اند. همچنین پس از ارسال پیام هشدار به کاربران درباره ماهیت اپلیکیشن ها و بازی های مخرب نصب آن ها به طور متوسط تا 51 درصد کاهش پیدا کرده است. انتشار ویروس کرونا، تشدید قرنطینه و خانه نشینی کاربران موبایل در نیمه اول امسال نظارت بیشتر روی برنامه ها و بازی های منتشر شده را می طلبید. کافه بازار با انتشار گزارشی توضیح داده که در این مدت چگونه روی انتشار برنامه و بازی های موبایل نظارت داشته و چطور توانسته خیال کاربران خود را راحت کند.

کافه بازار چگونه از امنیت کاربران خود حفاظت می کند؟

کاهش زمان انتظار برای بررسی و انتشار برنامه و بازی روی کافه بازار

نیمه اول امسال روی هم رفته بیش از پنج هزار و 500 برنامه و بازی جدید روی کافه بازار منتشر شده است، اما تعداد کل درخواست ها برای انتشار و به روزرسانی برنامه ها و بازی ها به بیش از 36 هزار درخواست می رسد. با این حال کافه بازار پیروز شده است مدت زمان انتظار برای بررسی این درخواست ها را از 72 ساعت به طور متوسط به 24 ساعت کاهش دهد.

کارشناسان کافه بازار در شش ماه ابتدای امسال روی هم رفته به بیش از 19 هزار درخواست هایی انتشار برنامه و بازی جدید دریافت کرده اند. یعنی در هر ماه به طور متوسط در هر ماه سه هزار و 279 درخواست بررسی شده است. بررسی نمودار ها نشان می دهد کرونا و قرنطینه خانگی در ابتدای امسال باعث رشد تعداد درخواست های انتشار برنامه و بازی شده بود، اما حجم این درخواست ها با شیبی ملایم کاسته شده است. به عنوان مثال در فروردین امسال سه هزار و 229 درخواست برای انتشار برنامه توسط کافه بازار بررسی شده بود بود، اما این عدد در شهریور به دو هزار و 432 درخواست کاهش پیدا کرده است. همچنین کافه بازار در فروردین امسال به 644 درخواست انتشار بازی رسیدگی کرده در حالی که در شهریورماه این عدد به 432 درخواست کاهش پیدا کرده است.

مهمترین دلایل رد درخواست انتشار برنامه و بازی در کافه بازار

بیشترین رد درخواست انتشار توسط کافه بازار در شش ماه اول سال 99 در دسته های ابزارها، آموزش و خرید اتفاق افتاده است. بیشترین دلیل رد درخواست انتشار برنامه ها در این مدت نیاز به درخواست تاییدیه از سوی سایت برنامه بوده و پس از آن بیشترین سهم به تهدیدآمیز شناخته شدن توسط سیستم امنیت اندروید اختصاص دارد. ذکر نکردن منبع برای محتوای ارائه شده در برنامه، استفاده از دسترسی های اضافی یا غیرمرتبط و نیاز به پیاده سازی قوانین و مقررات حفظ حریم شخصی از پرتکرارترین دلایل مخالفت کافه بازار با انتشار برنامه ها بوده است.

بیشترین تعداد رد درخواست انتشار بازی ها در کافه بازار به دسته های کلمات و دانستنی ها، تفننی و اکشن تعلق دارد؛ که بررسی ها نشان می دهد تهدیدآمیز شناخته شدن توسط سیستم امنیت اندروید مهمترین دلیل منتشر نشدن بازی ها بوده است. کپی بودن از سایر بازی ها، نیازمندی به ارسال تاییدیه، انتخاب دسته بندی اشتباه و استفاده از دسترسی های اضافی دیگر عوامل مهم رد رخواست انتشار بازی روی کافه بازار به حساب می آید.

روش کافه بازار برای نظارت روی بروزرسانی برنامه ها و بازی های موبایل

نیمه اول امسال 17 هزار درخواست برای بروزرسانی اپلیکیشن ها و بازی ها به کافه بازار ارسال شده است و کارشناسان بازار در هر ماه به طور متوسط به دو هزار و 948 درخواست رسیدگی کرده اند. در فروردین امسال برای دو هزار و 346 برنامه درخواست به روزرسانی ثبت شده است. یک ماه بعد این عدد به دو هزار و 728 درخواست افزایش پیدا می کند، اما رفته رفته تعداد درخواست ها کاهش پیدا کرده تا در شهریورماه به دو هزار و 17 درخواست به روزرسانی ماهانه روبرو باشیم. درخواست به روزسانی بازی ها نیز از 665 مورد فروردین ماه در شهریور به 516 مورد رسیده است. در مردادماه 701 درخواست برای به روزرسانی بازی ها در کافه بازار ثبت شده بود که این مورد را می توان به همزمانی قرنطینه کرونا و تعطیلات تابستانی مدارس مرتبط دانست.

نیمه اول امسال بیشترین درخواست به روزرسانی برنامه ها در دسته های ابزارها، خرید و آموزش ثبت شده است. اینجا هم می توان ردپای ویروس کرونا و قرنطینه را به وضوح مشاهده کرد. منتشرکنندگان برنامه های خرید و آموزش در این مدت تصمیم گرفته اند اپلیکیشن های خود را بهبود ببخشند. در میان بازی ها هم بیشترین تعداد درخواست به روزرسانی به دسته های تفننی، کلمات و دانستنی ها و اکشن تعلق دارد. از طرف دیگر پس از تغییرات قوانین و سیاست های کافه بازار در این بازه زمانی 75 درصد درخواست های مرتبط با بروزرسانی تایید شده اند که درخواست های رد شده 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

مهمترین دلایل ارسال پیام هشدار و اخطار توسط کافه بازار

کافه بازار مهمترین دلایل نیاز به اصلاح و ارائه بروزرسانی برنامه ها و بازی های موبایلی در شش ماه اول امسال را رتبه بندی کرده است. در میان برنامه ها بیشترین علت درخواست به روزرسانی استفاده از دسترسی های اضافی یا غیرمتبط با کارکرد برنامه، استفاده از عبارات و کلمات غیرمرتبط با محتوای برنامه در صفحه توضیحات، انتخاب دسته بندی مناسب و تهدید آمیز شناخته شدن توسط سیستم امنیتی اندروید ذکر شده است. بیشترین درخواسته به روزرسانی بازی ها به دلیل رفع باگ ها، وجود مشکل در سیستم پرداخت درون برنامه ای، استفاده از دسترسی های غیرضروری و استفاده از کلمات غیرمرتبط در صفحه توضیحات ذکر شده است.

کافه بازار به دلیل نقض قوانین و جلوگیری از بروز مسائل امنیت برای کاربران به منتشرکنندگان برنامه ها و بازی ها پیام هایی با مضمون اخطار و تعلیق ارسال می کند. تعداد این پیام ها در شش ماه اول امسال سه هزار 178 می رسد. 14 درصد این پیام ها به طراحان بازی و 86 درصد پیام ها به طراحان برنامه ارسال شده است.

بدافزار شناخته شدن برنامه توسط سیستم امنیت بازار، ارسال متعدد اعلان های تبلیغاتی، کپی بودن از سایر برنامه ها، محتوای خلاف عرف و نقض قوانین اجرای پرداخت مهمترین دلایل ارسال پیام تخلف از کافه بازار به طراحان برنامه بوده است. در میان بازی ها بیشترین علت ارسال پیام اخطار یا تعلیق به نقص عملکرد فنی تعلق دارد. 28 درصد تخلفات برنامه ها و بازی ها توسط گزارش های دریافتی کاربران و 72 درصد آن ها توسط سپرامنیت کافه بازار شناسایی شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1532

به "کافه بازار چگونه از امنیت کاربران خود حفاظت می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کافه بازار چگونه از امنیت کاربران خود حفاظت می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید