چگونه اینترنت 5G آیفون را به خاطر کاهش مصرف باتری غیرفعال کنیم؟

به گزارش یادداشت سریع، اپل هر چهار گوشی آیفون 12 مینی، 12 معمولی، 12 پرو و 12 پرو مکس را با مودم 5G عرضه نموده است تا اولین سری از آیفون هایی باشند که می توانند به شبکه های 5G وصل شوند.

چگونه اینترنت 5G آیفون را به خاطر کاهش مصرف باتری غیرفعال کنیم؟

شما اگر صاحب یکی از این آیفون ها هستید؛ می توانید به اینترنت پر سرعت 5G وصل شوید و سرعت دانلود و آپلود بسیار بیشتری نسبت به اینترنت 4G LTE تجربه کنید. البته، به شرط اینکه اپراتور شما شبکه 5G خود را راه اندازی نموده باشد یا در کشوری باشید که دسترسی عمومی به 5G فراهم شده است.

در کشوری مانند ایران که هنوز شبکه های 5G در دست توسعه بوده و به صورت نقطه ای در چند شهر شاهد راه اندازی سایت های 5G هستیم؛ عملا فعلا قابلیت اتصال به اینترنت 5G در گوشی های آیفون بی استفاده است. شاید دو سال دیگر در همه شهرها اینترنت 5G داشته باشیم ولی اکنون باید هنوز به شبکه های 4G LTE ایرانسل، همراه اول یا رایتل وصل شویم.

خوب، پس در این شرایط اگر قابلیت اتصال به 5G در آیفون روشن باشد؛ چه اتفاقی می افتد؟ حتی اگر در کشور دیگری زندگی کنیم که شبکه 5G دارند و از اپراتوری استفاده کنیم که اینترنت 5G می دهد؛ باز روشن بودن قابلیت اتصال به 5G در آیفون چه تبعاتی دارد؟

به گفته اپل، آیفون های 12 به فناوری Smart Data Mode مجهز هستند. یعنی آیفون به طور اتوماتیک در حال جست وجو برای سیگنال های شبکه های سریع تر و بالاتر است. اگر شبکه ای سریع تر پیدا کند؛ به آن وصل می شود و در غیر این صورت به اولین شبکه 4G LTE وصل خواهد شد. بنابراین، گوشی آیفون 12 شما همواره در حال جست وجو برای شبکه های 5G است و این یعنی مصرف باتری.

افزون بر اینکه شبکه های 5G چون هنوز به صورت گسترده ای گسترش پیدا نکردند؛ معمولا انرژی زیادی برای ارسال و دریافت سیگنال بین آیفون و آنتن 5G احتیاج است که باز باعث مصرف زیاد باتری می شود.

از دیگر معایب روشن بودن قابلیت 5G در گوشی های آیفون می توان به داغ کردن گوشی، اختلال در عملکرد اپلیکیشن ها، اختلال در مکالمات و ارسال پیامک ها و هزینه زیاد دیتا اشاره نمود.

بسیاری از کاربران آیفون های 12 فعلا ترجیح می دهند قابلیت اینترنت 5G گوشی را خاموش و غیرفعال نمایند و در صورت احتیاج آن را روشن بگذارند. مثلا، زمانی که شما در خانه هستید و به وای فای وصل شدید؛ اصلا احتیاجی به اینترنت 5G ندارید و بهتر است آن را خاموش کنید.

مراحل خاموش کردن اینترنت 5G در آیفون

گفتیم که با فناوری Smart Data Mode، گوشی های آیفون به طور اتوماتیک روی شناسایی و اتصال به شبکه های فایوجی تنظیم شدند. هر زمان که یک شبکه فایوجی در دسترس باشد؛ آیفون به طور اتوماتیک به آن وصل می شود و اگر یک شبکه 5G پیدا نکند؛ دنبال شبکه های 4G می شود. برای تغییر این تنظیم باید گام های زیر را بردارید:

1- از گوشی آیفون وارد اپلیکیشن Settings شوید.

2- گزینه Cellular را بزنید و بعد سراغ گزینه Celluar Data Options بروید.

3- از میان گزینه هایی که نمایش داده می شود؛ باید گزینه Voice & Data را انتخاب کنید.

4- اکنون در این بخش سه گزینه مشاهده می شود:

5G Auto: به طور اتوماتیک شبکه فایوجی شناسایی و به آن وصل می شود (همان فناوری Smart Data Mode)

5G On: شبکه های 5G همواره روشن هستند.

LTE: تنها به شبکه های 4G LTE وصل می شود.

اگر نمی خواهید آیفون دائما دنبال شبکه های 5G بشود یا به آن ها وصل شود؛ از میان سه گزینه فوق باید گزینه LTE را انتخاب کنید.

هر زمان که در منطقه مسکونی شما اینترنت 5G عرضه شد یا تصمیم گرفتید به یک شبکه 5G وصل شوید؛ دوباره می توانید همین مراحل بالا را طی نموده و قابلیت اتصال به شبکه های 5G را فعال کنید.

بالاترین کیفیت در چت تصویری و استریم ویدیو

فقط یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید رعایت کنید. زمانی که اتصال به شبکه های 5G را در آیفون فعال کردید؛ از بخش Data Mode می توانید میزان کیفیت اتصال و داده ها را هم معین کنید. مثلا، فقط داده های اینترنت شما از 5G باشد یا استریم ویدیو و چت تصویری هم روی 5G برود.

برای این منظور، باید از جهت Settings > Cellular > Cellular Data Options > Data Mode سراغ گزینه Allow more data on 5G بروید تا ارتباطاتی مانند FaceTime یا استریم ویدیو هم با بالاترین کیفیت انجام شوند که البته این ها احتیاجمند یک اتصال 5G قدرتمند و سریع هستند و مصرف دیتای شما را افزایش می دهند.

اگر گوشی آیفون 12 دارید؛ حتما با مدیریت اتصال به شبکه 4G یا 5G سعی کنید مصرف انرژی باتری را مدیریت کنید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1832

به "چگونه اینترنت 5G آیفون را به خاطر کاهش مصرف باتری غیرفعال کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اینترنت 5G آیفون را به خاطر کاهش مصرف باتری غیرفعال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید