چرا باید برای رونمایی از وان پلاس 7 مشتاق و هیجان زده باشیم؟

به گزارش یادداشت سریع، در حالی که احتمالا گوشی وان پلاس 5G می تواند برای علاقه مندان این برند هیجان انگیز باشد؛ اسمارت فون وان پلاس 7 در نیمه اول سال 2019 روانه بازار می شود و پرچم دار بعدی این شرکت چینی ساکن شنژن است.

چرا باید برای رونمایی از وان پلاس 7 مشتاق و هیجان زده باشیم؟

شرکت وان پلاس برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت فون در دنیا، دوره ای شش ماهه میان انتشار گوشی های رده بالا و پرچم دار خود رعایت می کند. در اکتبر سال پیش شاهد رونمایی از گوشی OnePlus 6T بودیم و انتظار داریم OnePlus 7 در ماه فوریه رونمایی شود.

بنابراین؛ وان پلاس زمان زیادی برای نمایش فناوری های جدید نداشته است و باید منتظر تغییرات و بهبودهای جزیی و البته شاید سرعتی دو برابر گوشی هایی مانند گلکسی S یا آیفون باشیم.

ناچ نقطه ای؛ جهنده یا کشویی؟

در سال 2019، هنوز اسمارت فون ها رویکرد طراحی بدون حاشیه و استفاده از ناچ صفحه نمایش را ادامه می دهند.

اسمارت فون وان پلاس 7 هم از این رویه مستثنی نیست و انتظار داریم نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتری را در این گوشی ببینیم.

این شرکت در سال 2018 از ناچ نقطه ای در مرکز صفحه نمایش استفاده کرد. احتمالا در وان پلاس 7 هم همین طراحی و ناچ نقطه ای تکرار شود ولی اندازه آن کوچک تر شده و زیباتر به نظر برسد.

البته، این احتمال هم هست که این شرکت چینی از فناوری MicroLED استفاده کند که دوربین سلفی و تشخیص چهره زیر صفحه نمایش کار گذاشته می شود و دیگر نیازی به سنسورهای تعبیه شده در ناچ نیست. در این صورت، شاهد حذف کامل ناچ خواهیم بود.

برخی شرکت های چینی سازنده گوشی از دوربین سلفی جهنده به بیرون استفاده کردند و این گونه طراحی ناچ تغییر کرده است. بعید است وان پلاس طرفدار ناچ بیرونی باشد ولی چون تمام شرکت های چینی با هم بده بستان فناوری دارند؛ بعید نیست دوربین سلفی جهنده گوشی ویوو از وان پلاس سردرآورد.

برخی سایت ها به استناد انتشار تصاویری در وب و شبکه های اجتماعی، اعتقاد دارد وان پلاس 7 مانند شیائومی می میکس 3 از یک ناچ کشویی و خارج از صفحه نمایش سود می برد.

تا کنون چندین تصویر و رندر برای این نوع طراحی منتشر شده است و کم کم دارد به واقعیت نزدیک تر می شود.

دوربین ها و یک تغییر بزرگ

لنزهای دوربین های وان پلاس 6 و 6 تی یکسان بود. بنابراین، انتظار داریم در وان پلاس 7 تحول و تغییری در لنزهای دوربین ها رخ دهد و مثلا از لنز 48 مگاپیکسلی در سیستم دوربین دوگانه استفاده شود.

مانند لنزی که در آنر ویوو 20 شاهد بودیم و البته با نرم افزارهای اختصاصی وان پلاس سفارشی سازی و یکپارچه سازی شده باشد.

دیگر احتمال مطرح شده درباره دوربین های این اسمارت فون، استفاده از زوم اپتیکال 5x یا 10x است. وان پلاس به دنبال پیاده سازی این فناوری در داخل خود دوربین ها است به طوری که لنزها بیرون از بدنه گوشی نیایند.

وان پلاس از شارژ بی سیم القایی در مدل های سال 2018 خود استفاده نکرده است. شارژ بی سیم Qi در حال تبدیل شدن به یک استاندارد برای همه گوشی های رده بالا است و ما علاوه بر این نوع شارژ، شاهد شارژ القایی هم خواهیم بود.

استفاده از پنل شیشه ای در پشت گوشی می تواند وان پلاس را به این هدف برساند. البته، اگر وان پلاس زمان کافی برای این همه تغییر در پرچم دار بعدی خود داشته باشد و به نیمه دوم سال 2019 موکول نکند.

استفاده از تراشه رده بالای اسنپدراگون 855 با 8 الی 10 گیگابایت رم از دیگر تغییرات قابل تصور در وان پلاس است. بهینه سازی نرم افزاری، بهبود کیفیت صفحه نمایش و و ارتقای حجم ذخیره سازی نسبت به گوشی های وان پلاس 6 و 6 تی هم طبیعی به نظر می رسند.

همه این ها باعث می شوند برای رونمایی از وان پلاس 7 مشتاق باشیم و هیجان زده به نظر برسیم. احتمالا این اسمارت فون هم مانند دیگر رقبای خود رد MWC 2019 رونمایی می شود.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 462

به "چرا باید برای رونمایی از وان پلاس 7 مشتاق و هیجان زده باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید برای رونمایی از وان پلاس 7 مشتاق و هیجان زده باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید