پرداخت حق التدریس معلمان و تسویه مطالبات بعد از 7 ماه

به گزارش یادداشت سریع، حاجی میرزایی گفت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه حق الزحمه حق التدریس شاغلان و بازنشسته ها، مطالبات آن ها از سال تحصیلی قبل تا بهار امسال پرداخت شد.

پرداخت حق التدریس معلمان و تسویه مطالبات بعد از 7 ماه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرروش در حاشیه پانزدهمین برنامه گفتگو بر محور تحول که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیوان محاسبات با عنوان یکی از ارکان مهم نظام اجرایی کشور که مسئولیت نظارتی بر عهده دارد ارتباطات و تعاملات گسترده ای با آموزش وپرورش دارد.

او اضافه کرد: در جلسه مشترکی که امروز برگزار شد، در زمینه های همکاری در مسائل مشترک بحث و گفتگو شد و مقرر شد با تشکیل کارگروهی مشترک، محور های مهم مطرح شده در این نشست با جدیت پیگیری شود.

وزیر آموزش وپرورش شرح داد: در سال های قبل احکامی اجرایی شده بود که مورد اعتراض دیوان عدالت اداری قرارگرفته و امتیازات آن لغو و مشکلاتی برای اجرای آن به وجود آمده است، بنابراین یکی از موضوعات موردبحث در نشست امروز همین موضوع بود که مقرر شد کارگروه مشترک، راه های اجرایی شدن آن را بررسی کند و امیدواریم با گفتگو بین آموزش وپرورش و دیوان محاسبات این مشکل رفع شود.

او در خصوص پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: امروز حق الزحمه حق التدریس شاغلین و بازنشسته ها، مطالبات آن ها از سال تحصیلی قبل تا بهار سال جاری و همچنین مطالبات برون سپاری و خرید خدمات آموزشی تا مهرماه سال جاری تسویه می شود.

حاجی میرزایی مجموع مطالبات پرداختی فعلی را 380 میلیارد تومان اعلام و بیان نمود: با مساعدت سازمان برنامه وبودجه، وعده ای را که در این زمینه داده بودیم مبنی بر اینکه بعد از پرداخت حقوق آذرماه مطالبات مذکور پرداخت می شود، این وعده محقق شد همچنین برخی از مطالبات سال جاری نیز تا قبل از اتمام سال پرداخت خواهد شد.

برای اجرای رتبه بندی دولت تعلل نکرده است

عضو کابینه تدبیر و امید در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری امتحانات اظهار کرد: امتحانات بخش مهمی از فرآیند آموزشی است، اختیاراتی را به شورای مدرسه داده ایم تا با هماهنگی مدیر، معلم و اولیای دانش آموزان برنامه امتحانات را طراحی و برگزار کنند.

او ادامه داد: همواره در راستای برنامه های مدرسه، برنامه هایی در خارج مدرسه ارائه می شود اینکه تا چه حد این برنامه ها مفید است، تردید جدی داریم معلمان با روش های مناسبی که انتخاب می کنند از دانش آموزانشان آزمون می گیرند.

وزیر آموزش وپرورش در خصوص ارائه لایحه رتبه بندی به مجلس شورای اسلامی گفت: تعللی در این خصوص از سوی دولت صورت نگرفته است بلکه جهت لایحه جهتی قانونی دارد و تلاش داریم این جهت را کوتاه کنیم دولت نیز سریع ترین جهت را برای تصویب این لایحه قرار داده است و آن را مستقیماً در دستور کمیسیون اصلی قرار داده است تا سریع تر تصویب و به بودجه 1400 برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1588

به "پرداخت حق التدریس معلمان و تسویه مطالبات بعد از 7 ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت حق التدریس معلمان و تسویه مطالبات بعد از 7 ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید