پارک شیرهای ژوهانسبورگ؛ نوازش شیرها از نزدیک!

به گزارش یادداشت سریع، پارک شیرها (Lion Park)، در شمال شهر ژوهانسبورگ واقع شده و مساحتی حدود 1،200 هکتار را در برمی گیرد. برخلاف بسیاری از پارک های حیات وحش دیگر که تضمینی برای رویارویی با حیوانات ندارند، این پارک به بازدیدکنندگان اطمینان می دهد که حتماً شیرها را از نزدیک خواهند دید. علاوه بر آن می توانید بچه شیرها را در محیطی مخصوص نوازش کنید و با آن ها عکس بیندازید و به زرافه ها غذا بدهید.

پارک شیرهای ژوهانسبورگ؛ نوازش شیرها از نزدیک!

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

البته حیوانات این باغ وحش به همین موارد محدود نمی گردد؛ بلکه کرگدن ها، بزهای کوهی، سگ ها وحشی، کفتارهای قهوه ای و خال خالی، نوع کمیابی از پلنگ ها و بسیاری دیگر را در برمی گیرد. تمامی این موارد باعث شده تا پارک شیرهای ژوهانسبورگ به یکی از مقاصد دیدنی در نزدیکی ایالت گائوتنگ (Gauteng) تبدیل گردد. در واقع، حیات وحش فوق العاده و تنوع فعالیت های موجود در این مکان توانسته آن را در لیست 5 مقصد برتر گردشگری در گائوتنگ جای دهد.

بیش از 80 شیر در این محیط حفاظت شده به طور آزادانه زندگی می نمایند و در سه بخش جداگانه پراکنده شده اند. کارکنان در طول روز و شب و با استفاده از ماشین های مدل سافاری که برای مسیرهای بیابانی مناسب هستند، شما را برای گشت زدن در بخش های مختلف پارک می برند و اگر مایل باشید، می توانید حتی خودتان پشت فرمان بنشینید و از مسیرهای تعیین شده برانید.

تورهای شبانه سافاری آن، هیجان انگیزتر هستند و فرصت مناسبی به حساب می آیند تا حیوانات شکارچی و رفتار آن ها را در هنگام شب تماشا کنید. برای مثال، شیرها در طول روز کمی تنبل هستند و فعالیتشان در شب بیشتر می گردد و برخی از حیوانات، تازه هنگام غروب از خواب بیدار می شوند!پارک شیرهای ژوهانسبورگ

پارک شیرها تا ساعت 9 شب باز است؛ اما اگر قصد دارید شب را همان جا بگذرانید، می توانید از چادرهای سافاری راحت و لوکس پارک یاری بگیرید. یک رستوران نیز در این مکان واقع شده است؛ بنابراین از لحاظ غذا جای نگرانی نیست. اما می توانید سبد پیکنیک و باربیکیو را با خود بیاورید و کباب لذیذتان را در طبیعت کشور آفریقای جنوبی و به همراه سر و صدای کفتارها و غرش شیرها صرف کنید. علاوه بر آن، یک پارک بازی هم در مجاورت رستوران این ناحیه ایجاد نموده اند تا برای بچه ها، سرگرم نماینده باشد.

پارک شیرها، تجربه عالی و نسبتاً ارزان قیمتی برایتان به یادگار خواهد گذاشت؛ مخصوصاً برای گردشگرانی که می خواهند با عکس یوزپلنگ ها در یک قدمی شان یا بچه شیرهایی که روی پایشان نشسته به خانه برگردند. این پارک در منطقه گهواره بشر (Cradle of Humankind) واقع شده که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و تا شهرهای بزرگی همچون پرتوریا نیز فاصله کمی دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1603

به "پارک شیرهای ژوهانسبورگ؛ نوازش شیرها از نزدیک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک شیرهای ژوهانسبورگ؛ نوازش شیرها از نزدیک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید