وزارت نیرو، تعدیل روشنایی ها و کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه ها

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران - معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه با اجرای طرح تعدیل روشنایی ها در بزرگراه ها و معابر اصلی، 300 مگاوات از مصرف برق کاسته شده است، گفت: این طرح تا به امروز کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه های کشور را به دنبال داشته است.

وزارت نیرو، تعدیل روشنایی ها و کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به اینکه هم اکنون 9 میلیون چراغ روشنایی در کشور نصب شده که این رقم بسیار بیشتر از استانداردهای بین المللی است، اضافه نمود: در حال حاضر بیشتر چراغ های نصب شده در بزرگراه ها از نوع لامپ های 400 وات است که با آنالیز های اجرا شده معین شد در بسیاری از نقاط می توان این لامپ ها را به 100 وات تغییر و از ظرفیت آن برای کاستن از مصرف سوخت نیروگاه ها بهره برد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، تامین انرژی در زمستان را چالشی جهانی دانست و افزود: آنالیز های اجرا شده در بخش های مختلف مصرفی، نشانگر آن است که می توان تا 2 هزار مگاوات مصرف برق را کاهش داد که همین میزان می تواند یاری بسیار زیادی به تامین سوخت نیروگاه ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی در این زمینه به شرکت های برق منطقه ای و توزیع سراسر کشور ابلاغ شده است، اعلام نمود: به همین دلیل مصرف انرژی شرکت ها به صورت روزانه مورد پایش قرار می گیرد.

رخشانی مهر در عین حال با بیان این که آنالیز دما نیز نشانگر آن بود که میانگین دما نسبت به 10 سال گذشته تغییری نداشته است، ادامه داد: با این حال در امسال شاهد افزایش مصرف انرژی در کشور هستیم که به این منظور به دنبال جلب همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی برای کاهش مصرف انرژی و کاهش روشنایی معابر، میادین، پارک ها و تابلوهای تبلیغاتی هستیم که در کاهش مصرف برق و در نتیجه به طور مستقیم در کاستن از میزان گاز مصرفی نیروگاه ها اثرگذار است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، از برنامه ریزی و انجام اطلاع رسانی تلفیقی گسترده برای تشویق مردم در بهینه سازی مصرف انرژی (برق و گاز) اطلاع داد و گفت: کنترل مصرف در همه دستگاه های اداری از دیگر برنامه هایی است که به اجرا درآمده است.

رخشانی مهر در عین حال تاکید نمود: در مورد تعاملات میان دستگاهی، نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی های بیشتری هستیم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1591

به "وزارت نیرو، تعدیل روشنایی ها و کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو، تعدیل روشنایی ها و کاهش یک میلیون لیتری مصرف سوخت نیروگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید