ورود مجلس به موضوع گم شدن 2500 کیلو پانسمان بیماران پروانه ای

به گزارش یادداشت سریع، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع گم شدن 2500 کیلو پانسمان بیماران پروانه ای خبر داد و گفت که به زودی گزارشی در این رابطه تهیه می شود.

ورود مجلس به موضوع گم شدن 2500 کیلو پانسمان بیماران پروانه ای

به گزارش ایسنا، سلمان اسحاقی، در واکنش به صحبت های اخیر هاشمی گلپایگانی مدیرعامل و موسس خانه ای بی درباره مفقود شدن 2500 کیلو پانسمان از بیماران پروانه ای اظهار کرد: بیماران خاص در کشور با مسائل عدیده ای روبروند بخشی از مسائل آن ها به موضوع تحریم ها برمی شود که تامین اقلام بهداشتی و درمانی را با مشکل روبرو کرده است، بخشی از مسائل هم ناشی از سوء مدیریت است.

وی ادامه داد: چند ماه قبل آقای هاشمی گلپایگانی موضوع فروخته شدن پانسمان های بیماران ای بی در بازار آزاد را در کمیسیون بهداشت عنوان نمود، در آن جلسه رئیس کمیسیون، بنده و آقای محسنی بندپی را مامور به انجام تحقیق و تفحص و ورود به این مساله کرد. برهمین اساس ما یک ماه پیش در خانه ای بی حاضر شده و از نزدیک از تمام فعالیت های این موسسه بازدید کردیم. مجموعه ای بسیار منظم و دقیق که تمامی اطلاعات آن قابلیت دسترسی دارد که ما از اقای هاشمی بسیار سپاسگزاریم.

اسحاقی اضافه کرد: در آن دیدار آقای شادنوش رئیس مدیریت پیوند و بیماری های بهداشت هم حضور داشت در آنجا آقای هاشمی گفت که پانسمان های بیماران پروانه ای در بسته بندی خاص وارد کشور می شود پس چرا باید کارتن های آن باز شده و یا تعدادشان مغایرت داشته باشد؟ در صورتی که تعداد بیماران پروانه ای و پانسمان های وارداتی هم معین است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از طرفی ما نزدیک به 800 تا 1100 نفر در کل کشور افراد درگیر بیماری پروانه ای داریم، یعنی تعداد و پراکندگی آن ها آنقدر زیاد نیست که حل مسائل شان چالش ایجاد کند. با توجه به این شرایط مقرر شد که بنده و آقای محسنی بندپی ضمن انجام تحقیق و تفحص گزارشی تهیه کنیم مبنی بر این که تکلیف این پانسمان ها چه شده است؟، این گزارش ظرف چند هفته آینده تهیه و به کمیسیون بهداشت ارائه می شود و همچنین در اختیار رسانه ها قرار داده می شود. قابل قبول نیست که تمامی مسائل را به تحریم ها گره بزنیم، چون می توان پانسمان های مورد نیاز را از هلال احمر وارد کرد.

اسحاقی در انتها اظهار کرد: قرار است کمیته بیماری های خاص نیز در کمیسیون بهداشت تشکیل شود تا مسائل بیماران خاص به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد، هنوز اعضا و رئیس این کمیته معین نشده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2091

به "ورود مجلس به موضوع گم شدن 2500 کیلو پانسمان بیماران پروانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مجلس به موضوع گم شدن 2500 کیلو پانسمان بیماران پروانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید